9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 07:35
9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
-08 1.9 9-3 TiD 219tkm, on ruvennut hävittämään jäähdytinnestettä ja kylmällä koneella tupruttelee reilusti.
Imaisee nesteen käynnistettäessä, mutta kun korkin avaa tulee se takaisin. Säiliö on kyllä ilmattu mutta eipä tunnu toimivan.
Jakohihnan ja vesipumpun vaihto alkaa olemaan ajankohtaista mutta onko tässä myös mahdollisesti kansiremontti edessä?
Öljykorkkiin näyttää hieman töhnää kertyvän..Voisiko vika olla missään muualla (esim vesipumppu?)
Apua ja vinkkejä kaivataan, myöskin pk-seudulla olevaa korjaamoa/korjaajaa saa suositella.
Imaisee nesteen käynnistettäessä, mutta kun korkin avaa tulee se takaisin. Säiliö on kyllä ilmattu mutta eipä tunnu toimivan.
Jakohihnan ja vesipumpun vaihto alkaa olemaan ajankohtaista mutta onko tässä myös mahdollisesti kansiremontti edessä?
Öljykorkkiin näyttää hieman töhnää kertyvän..Voisiko vika olla missään muualla (esim vesipumppu?)
Apua ja vinkkejä kaivataan, myöskin pk-seudulla olevaa korjaamoa/korjaajaa saa suositella.
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Todennäköisimmin EGR-jäähdytin vuotaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 07:35
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
EGR on jo poissuljettu vikalistalta ohituksella..
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Tuskinpa sitä egr:ää on kokonaan mekaanisesti poistettu, vaikka softasta olisikin disabloitu ja venttiili tulpattu umpeen. Elikkä egr:n jäähdytin voi silti vuotaa...
Eski
Eski
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Voiko tuo egr-jäähdytin aiheuttaa myös kylmällä koneella huonoa käynnistymistä?
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
EGR-jäähdytin voi hyvinkin vuotaa ellei sen jäähdytyspiiriä ole ohitettu, onko näin?
Ei vaikuta käynnistymiseen, vuotava EGR voi kyllä sitä huonontaa mutta yleensä johtuu akkukaapeleista.
Ei vaikuta käynnistymiseen, vuotava EGR voi kyllä sitä huonontaa mutta yleensä johtuu akkukaapeleista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Siitä ei ole muuta tietoa kuin että olet sen joskus poistanut softasta. Ongelmanahan on aina tuo aamun ensimmäinen käynnistys. Kun lähtee huonosti käyntiin, savua tulee enemmän kuin armeijan savukoneista. Jotkin aamut käynnistyy ok eikä savuta yhtään. Ja nestettä saa lisäillä vähän väliä.
Kai se meikäläisen tuurilla on kuitenkin kansipahvi sökö.
Kai se meikäläisen tuurilla on kuitenkin kansipahvi sökö.
Entinen jäsen#2331
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 07:35
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Mulla toi egr on poistettu kokonaan järjestelmästä niin ei pitäisi vaikuttaa, auto nyt pajalla ja korjaamon mukaan nesteet eivät ole sekaisin eli ei kuitenkaan ole kansipahvissa vika...jännityksellä odotellaan mitä löytyy..
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
No kyllä se EGR-jäähdytin voi silti vuotaa vaikka EGR-venttiilikin olisi poistettu. Onko jäähdytin poistettu tai sen nestekierto ohitettu myös? Se on edelleen todennäköisin vuotopaikka.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 07:35
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Diagnoosi varmistunut ja auto korjattu. Nesteen häviäminen johtui kansipahvin rikkoontumisesta
Re: 9-3 kansi mennyt 219tkm kohdalla?
Moro. Omassa 1.9 Tids -07 vähän samanlaisia oireita, eli nesteen pinta alenee paisuntasäiliön korkin ollessa kiinni, nousten takaisin korkkia aukaistessa. Ylävesiletku ei juurikaan kovetu, eikä putken päästä ole savutellut, mutta paisuntasäiliön kautta kylläkin: Eli samantien kun auton käynnistää, alkaa kyseinen "haiku" nousta säiliöstä. Pari kertaa imaissut nestettä sylinteriin, jos on ollut parkissa keula alamäkeen päin. Jonkin verran nestettä myös häviää.
Tähän asti kokeiltua:
- EGR-jäähdytin ohitettu
- Uusi paisarin korkki
- Puristuspainemittaus ; puolen barin sisään joka sylinteri
Eli kysymys kuuluu, ennen kuin rupean kantta irrottamaan, että voiko tuon aiheuttaa jokin muu kuin vuotava kannentiiviste?
Tähän asti kokeiltua:
- EGR-jäähdytin ohitettu
- Uusi paisarin korkki
- Puristuspainemittaus ; puolen barin sisään joka sylinteri
Eli kysymys kuuluu, ennen kuin rupean kantta irrottamaan, että voiko tuon aiheuttaa jokin muu kuin vuotava kannentiiviste?