Omia kommentteja aiheeseen, kun alkaa tulla keväällä vuosi täyteen meidän 2008 SC:lle.
Me kiinnitettiin autoa etsiessä huomiota ihan vaan ulkonäköön ja hintaan. Koska tykkään sotkea käsiä ja hakata päätä seinään...
Mukaan sitten tarttui 1.8t business 5-vaihteinen lamamalli Tampereen Kikkijoupilta. Eli sillä huonolla kytkimellä ja 150hv koneella.
Auto oli ollut pääosin erilaisten firmojen käytössä, kilsoja oli jo yli 190 tuhatta, mutta kirjassa hyvin merkintöjä ja auto muuten siistissä kunnossa. Ohjaustehostimen säiliö oli märkä ja pari muuta juttua mistä sain tingattua hintaa pois ja lyötiin kättäpäälle. Sittemmin on hoidettu kuosiin kääntölaakerit, jouset, kampiakselin etu ja takastefat, 9-5 aeron kytkinpaketti, setti orkkis puolia, putsailtu kaasuläppää jne.
Itse tehden ei nyt paha rasti ole tuommonen remppa kukkarolle, sain hyvän auton johon kulutusosia kuitenkin löytyy hyvin, se on GM saabin hyväpuoli tietysti.
5vaihteinen 2008 ainakin oli kovalla vaihtipyörällä. Sieltä ei siis mitään ole hajoamassa. Kytkin on vähän kestävämpi 6v laatikossa. Mutta ei mitenkään merkittävästi tehonnostoja ajatellen. Jakopään/tasapainoakselin ketjut, kiristimet ja laahaimet on se seuraava mahdollinen iso pommi. Osat maksaa "vain" ~300eur, mutta jos ei itse tee niin työtunteja palaa mukavasti ja ilmeisesti reilu tonni pitää pulittaa.
Biopoweri konversiota tässä just itse puuhailen ja suuttimien sekä aeron 14T ahtimen lisäksi on tulossa tuo ketjusetti. Edelleen on aika halpa ja ennenkaikkea mieluinen kiesi päästellä. Foorumia kun lueskelee niin aika hyvin osaa ostaessa katsella mahdolliset vikapaikat ja keskustella myyjän kanssa asioista.... 9-3 SS/SC on kyllä ehjänä mahtava päästellä, joskin allekirjoitan entisenä OGfemman omistajan myös sen että ajomelullisesti on havaittavissa huonontumista..