Iskarin yläpään avaus.
Iskarin yläpään avaus.
Minkälainen avain sopii iskarin yläpään avaukseen? Mutteri lienee 21mm, mutta se ylälautasen reikä on melko ahdas, joten mikään normaali avain siihen ei sovi.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Iskarin yläpään avaus.
Käytin 21mm tulppahylsyä, johon porasin isomman keskireiän kuusiokoloavainta varten.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Iskarin yläpään avaus.
Itsellä Bilteman 21 millinen mihin sorvasin tarpeeksi aukkoa kuusiokoloa varten, ja siis hitsasin itse hylsyyn varren kiinni.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Iskarin yläpään avaus.
Jos sattuu löytymään pulttikone akku tai muu, niin sillä pyörähtää kivasti.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Iskarin yläpään avaus.
Itse käytin tulppahylsyä, kun siihen ei tarvinnut mitään muuta kuin se reikä suurentaa, nimittäin tulppahylsyssä oli ulkopuolella kuuskulma, mitä ei tavallisessa hylsyssä ole. Näin pääsi hylsyä avaamaan lenkkiavaimella, kun samalla kuusiokoloavain oli suurennetusta reiästä läpi. Saattoi kyllä olla iskarin päässä torxikin, mutta sille ja sama.lentäväsaabisti kirjoitti:Itsellä Bilteman 21 millinen mihin sorvasin tarpeeksi aukkoa kuusiokoloa varten, ja siis hitsasin itse hylsyyn varren kiinni.
Oli muuten kovaa tavaraa tuo kromivanadium tulppahylsy, kun sitä porasi. Voitelua ja jäähdyttelyä sekä malttia, niin ... .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Iskarin yläpään avaus.
Kiitoksia infosta, jotain tuollasta ajattelinkin, jos ei valmista löydy.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Iskarin yläpään avaus.
Tuota edellä tarjottua pulttikonetta suosittelen. Itsellä sellainen halpis mutta lähti nätisti. Kaveri piti vielä putkitongeilla männänvarresta (kumia välissä) vastaan ettei varmaan pyörähdä.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Iskarin yläpään avaus.
Akkukäyttöinen mutteriväännin olis kyllä asiaa ja sellaista on tullut toki pitkään jo haaveiltua, mutta ei ole saanut ostettua, vielä. Pitäis olla kuitenkin muutakin käyttöä ku 2 kertaa vuodessa renkaiden vaihto. Tahtoo akut kuolevua, jos ei käytä ja lataile.
Mutta tein 21mm tulppa-avaimesta, isompi reikä läpi ja vähä lyhennystä niin sai värkättyä iskarin päät auki. Oli suht lujassa, joku laittanut joskus ilmeisesti kun jouset vaihdettu.
Mutta tein 21mm tulppa-avaimesta, isompi reikä läpi ja vähä lyhennystä niin sai värkättyä iskarin päät auki. Oli suht lujassa, joku laittanut joskus ilmeisesti kun jouset vaihdettu.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Iskarin yläpään avaus.
Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitella Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin..jjasco kirjoitti:Akkukäyttöinen mutteriväännin olis kyllä asiaa ja sellaista on tullut toki pitkään jo haaveiltua, mutta ei ole saanut ostettua, vielä. Pitäis olla kuitenkin muutakin käyttöä ku 2 kertaa vuodessa renkaiden vaihto. Tahtoo akut kuolevua, jos ei käytä ja lataile.
Mutta tein 21mm tulppa-avaimesta, isompi reikä läpi ja vähä lyhennystä niin sai värkättyä iskarin päät auki. Oli suht lujassa, joku laittanut joskus ilmeisesti kun jouset vaihdettu.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Iskarin yläpään avaus.
MIkä merkki ja malli?patu kirjoitti: Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitella Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin..
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Iskarin yläpään avaus.
Sama meininki täällä, tosin kiinnipito lukkopihdeillä. Oli yllättävän tiukassa mutta mopolla aukesi.markkula kirjoitti:Tuota edellä tarjottua pulttikonetta suosittelen. Itsellä sellainen halpis mutta lähti nätisti. Kaveri piti vielä putkitongeilla männänvarresta (kumia välissä) vastaan ettei varmaan pyörähdä.
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
Saab 9000 Aero RE85 -95
Re: Iskarin yläpään avaus.
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... 1LS2F/4354jjasco kirjoitti:MIkä merkki ja malli?patu kirjoitti: Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitela la Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin..
Mulla tosin jo 7vuotta vanha sarja, mutta mikään ei ole muuttunut kuin (3,3ah akku) hinta.. ja sekin ylöspäin, toki sain alennusta..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Iskarin yläpään avaus.
höpöllä lähtee auki ja kiinni