Iskarin yläpään avaus.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Minkälainen avain sopii iskarin yläpään avaukseen? Mutteri lienee 21mm, mutta se ylälautasen reikä on melko ahdas, joten mikään normaali avain siihen ei sovi.
9³SS Turbo X '08

-Janne
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Käytin 21mm tulppahylsyä, johon porasin isomman keskireiän kuusiokoloavainta varten.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Itsellä Bilteman 21 millinen mihin sorvasin tarpeeksi aukkoa kuusiokoloa varten, ja siis hitsasin itse hylsyyn varren kiinni.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja patu »

Jos sattuu löytymään pulttikone akku tai muu, niin sillä pyörähtää kivasti. :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

lentäväsaabisti kirjoitti:Itsellä Bilteman 21 millinen mihin sorvasin tarpeeksi aukkoa kuusiokoloa varten, ja siis hitsasin itse hylsyyn varren kiinni.
Itse käytin tulppahylsyä, kun siihen ei tarvinnut mitään muuta kuin se reikä suurentaa, nimittäin tulppahylsyssä oli ulkopuolella kuuskulma, mitä ei tavallisessa hylsyssä ole. Näin pääsi hylsyä avaamaan lenkkiavaimella, kun samalla kuusiokoloavain oli suurennetusta reiästä läpi. Saattoi kyllä olla iskarin päässä torxikin, mutta sille ja sama.

Oli muuten kovaa tavaraa tuo kromivanadium tulppahylsy, kun sitä porasi. Voitelua ja jäähdyttelyä sekä malttia, niin ... :D .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Kiitoksia infosta, jotain tuollasta ajattelinkin, jos ei valmista löydy.

phpBB [video]
9³SS Turbo X '08

-Janne
markkula
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja markkula »

Tuota edellä tarjottua pulttikonetta suosittelen. Itsellä sellainen halpis mutta lähti nätisti. Kaveri piti vielä putkitongeilla männänvarresta (kumia välissä) vastaan ettei varmaan pyörähdä.
9-5 2.0 Tid 2010
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Akkukäyttöinen mutteriväännin olis kyllä asiaa ja sellaista on tullut toki pitkään jo haaveiltua, mutta ei ole saanut ostettua, vielä. Pitäis olla kuitenkin muutakin käyttöä ku 2 kertaa vuodessa renkaiden vaihto. Tahtoo akut kuolevua, jos ei käytä ja lataile.

Mutta tein 21mm tulppa-avaimesta, isompi reikä läpi ja vähä lyhennystä niin sai värkättyä iskarin päät auki. Oli suht lujassa, joku laittanut joskus ilmeisesti kun jouset vaihdettu.
9³SS Turbo X '08

-Janne
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja patu »

jjasco kirjoitti:Akkukäyttöinen mutteriväännin olis kyllä asiaa ja sellaista on tullut toki pitkään jo haaveiltua, mutta ei ole saanut ostettua, vielä. Pitäis olla kuitenkin muutakin käyttöä ku 2 kertaa vuodessa renkaiden vaihto. Tahtoo akut kuolevua, jos ei käytä ja lataile.

Mutta tein 21mm tulppa-avaimesta, isompi reikä läpi ja vähä lyhennystä niin sai värkättyä iskarin päät auki. Oli suht lujassa, joku laittanut joskus ilmeisesti kun jouset vaihdettu.
Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitella :D Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin.. 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

patu kirjoitti: Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitella :D Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin.. 8)
MIkä merkki ja malli?
9³SS Turbo X '08

-Janne
Jopela
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja Jopela »

markkula kirjoitti:Tuota edellä tarjottua pulttikonetta suosittelen. Itsellä sellainen halpis mutta lähti nätisti. Kaveri piti vielä putkitongeilla männänvarresta (kumia välissä) vastaan ettei varmaan pyörähdä.
Sama meininki täällä, tosin kiinnipito lukkopihdeillä. Oli yllättävän tiukassa mutta mopolla aukesi.
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja patu »

jjasco kirjoitti:
patu kirjoitti: Itsellä samassa laatikossa akkuporakone ja pulttikone, jotka käyttävät samaa akkua. Akkuporakonetta tulee eniten käytettyä muissa projekteissa. Toki nyt Saabeissa saa pari kolme kertaa vuodessa renkaita irroitela la :D Jos ei ruostesuojan tai maalauksien takia, niin jarruprojekteissa ainakin.. 8)
MIkä merkki ja malli?
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... 1LS2F/4354

Mulla tosin jo 7vuotta vanha sarja, mutta mikään ei ole muuttunut kuin (3,3ah akku) hinta.. ja sekin ylöspäin, toki sain alennusta.. :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
miide31
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 13:14

Re: Iskarin yläpään avaus.

Viesti Kirjoittaja miide31 »

höpöllä lähtee auki ja kiinni
Vastaa Viestiin