Omassani on vaihdettu toinen lautanen alustapäivityksen ohessa. Vieläkin narisee töyssyissä ja uudet vakaajan puslat odottavat asennusta. Jos sekään ei auta, niin tietääpähän vaihtaa toisenkin lautasen
Omassani on vaihdettu toinen lautanen alustapäivityksen ohessa. Vieläkin narisee töyssyissä ja uudet vakaajan puslat odottavat asennusta. Jos sekään ei auta, niin tietääpähän vaihtaa toisenkin lautasen
Sun auto on ilmeisesti tuo 2004 vuoden SS. Siinä on vielä noiden ylälautasten lisäksi ongelmana noi puslat. Faceliftissä on jo uudemmat puslat niin niiden ei pitäisi enää aiheuttaa narinoita.
Juu kyllä narina ja kolina hävis lautasen vaihdolla!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kalle37 kirjoitti:Juu kyllä narina ja kolina hävis lautasen vaihdolla!
Hienoa!
Ei oo itelläkään tulleet narinat/kolinat takaisin. Hyvä fiilis kun monttuun tai pattiin osuessa ei alustasta kuulu mitään häiritseviä ääniä. Ainoat häiritsevät äänet kuuluu sisustasta ja kojelaudasta joku kilinä, jota en ole paikallistanut.
Omassani on vaihdettu toinen lautanen alustapäivityksen ohessa. Vieläkin narisee töyssyissä ja uudet vakaajan puslat odottavat asennusta. Jos sekään ei auta, niin tietääpähän vaihtaa toisenkin lautasen
Sun auto on ilmeisesti tuo 2004 vuoden SS. Siinä on vielä noiden ylälautasten lisäksi ongelmana noi puslat. Faceliftissä on jo uudemmat puslat niin niiden ei pitäisi enää aiheuttaa narinoita.
Nyt on uudet puslat. Katsotaan auttoiko narinaan. Puslat olivat ainakin ikänsä perusteella alkuperäiset ja halkaisija oli kasvanut 2 mm uusiin verrattuna. Autossa 24 mm kallistuksenvakaaja.
Vaihtotyö oli suhteellisen kivuton nosturilla. Parisen tuntia kuitenkin meni, kun rauhassa teki. Nivelletty 13 mm räikkälenkki on ehdoton vaihtotyössä. Myös normaalia 13 mm lenkkiavainta tuli käytettyä kiristäessä. Itse käytin tällaista http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000018640/
Noin yleisesti. Ulompi vetonivel sanoo viallisena "klonks klonks klonks" ratti linkussa vedätettäessä ja täysin romuna puistattaa rattia. Sisempi vetonivel tärisyttää autoa viallisena siten että tuntuu takapuoleen, mutta ei rattiin. Rohina suditettaessa... jaa'a, ekana tulisi mieleen perän laakerointi.
Ennemminkin ajattelisin tuon rahinan/rohinan voivan kuulua TCS/ESP puolelta kun se käyttää jarruja sutimisen estona? -> ei vikaa ollenkaan
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Mikähän mahtaa olla hajoamassa kun oikealle kääntäessä motarin rampille kuuluu tasainen kolina? Äänestä tulee mieleen hieman kieron rautatangon pyöriminen betonilattialla/ renkaan ottaminen kaariin. Tarkemmin tutkimaan en pääse kuin parin viikon päästä vasta. Koiranluut vaihdoin alkukesästä.