V6 FWD/XWD laturien erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Onko joku paininut noiden kanssa ja tietääkö mikä noiden ero on. EPC antaa molemmille omat koodit FWD - 93187415 ja XWD - 13258186. Hihnapyörissä on ainakin selvä ero ja lohkoon tulevassa laturin kannakkeessa. Mutta onko muuta eroa? Onko mahdollista käyttää etuvedon laturia, jos vaihtaa XWD:n hihnapyörän? Miten CAN-väylä vaikuttaa asiaan?

Saabilta kyselin XWD:n laturia niin Ruotsista löytyy yksi kappale, vaihtolaturioptiota ei ole eli ostat omaksi ja pidät vanhan. Uusi alkuperäinen 2.8T V6 XWD:n laturi maksaa marmoritiskillä 1084 euroa. :roll:

Ilmeisesti omassa laturi pitää ääntä ja ääni tulee laturin takaosasta eli laakeri varmaan viimeisillään.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Laturien eroista en tiedä mitään, mutta jos laturin hinta on yli tonnin ja vika laakerissa, lähtisin koittamaan laakerinvaihdolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja jjasco »

AZP kirjoitti:Laturien eroista en tiedä mitään, mutta jos laturin hinta on yli tonnin ja vika laakerissa, lähtisin koittamaan laakerinvaihdolla.
Saako noita nykylatureita tavankuolevainen enää edes auki? EPC:ssä oli tosin listattu molempien päiden laakeritkin erikseen. Tietty ku ottais irti ja veis sen Boschin huoltoon.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kai ne aina auki saa, eri asia mitä kikkoja tarvitaan kasaamiseen :mrgreen:

Jos EPC listaa laakerin erikseen, niin kyllä se jonkinnäköinen merkki laturin huollettavuudesta on. Laturihuolto varmaan pistäisi sen kuntoon satasella-parilla. Näppärä kotiranettaja hakee laakerikaupasta vitosella laakerin ja niputtaa itse. Siellä on kuitenkin joku ihan standardilaakeri joka löytyy joka toisesta laakerimyymälästä. Toki marmorilta jos löytyy EPCn koodilla etukäteen varmasti oikea laakeri, niin pääsee niputtamaan heti avaamisen jälkeen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: V6 FWD/XWD laturien erot

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Boschilla nauroivat, että ei maksa laturi noin paljoa. Finjectorilta saisi tuota samaa laturia puoleen hintaan. Boschin huollosta meinasivat, että parilla sadalla siihen saa laakerit vaihdettua jne. Pitää vaan ottaa irti.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Vastaa Viestiin