Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Mistähän löytäis nuo ohjearvot nps:ta varten? Jos ne jollakin on muistissa niin postaa toki tänne. 9-3 SC 2.0t BioPoweri ja vm -08.
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Mulla ois noi arvot -45mm madalletulle alustalle, mutta sulla varmaan on vakio jousitus?
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Laitatko näkyville
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Multa saat yv.nä jos tarvis. Myös muihin malleihin.
Niin pitkä litania että vie "liikaa tilaa"
Jan
Niin pitkä litania että vie "liikaa tilaa"
Jan
RYH- Saab 9-3 2.0T -00
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Kiitosta arvoista J.Erlandz. Vika löytyi per$eestä eli liikaa camberia ja haritusta takana. Nyt ei puolla enää oikeistoa kohti
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Pienillä on suuret vaikutukset.
RYH- Saab 9-3 2.0T -00
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
käytin tuossa omaa autoa nelipyörän suuntauksessa. eivät saaneet huollossa suuntausta kohdilleen kun taka akselilla oli säätö pultti jumissa. eli kysysin mikä osa se on nimeltään mistä säädetään taka pyörän suuntaus? jos hommais siihen uuden osan että saa suuntauksen kohdilleen.
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
No johan nyt on mallillaan huolto, vie takas puljuun ja sano jotta hoitavat homman koska sinne olet autosi jättänyt nelipyöräsuuntaukseen, mikä v*tun verstas voi sanoa "ei käy suunnata ku pultit jumissa" Perkele kirurgitkin osaa paremmin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Selvisi, että juuri ostamassani -08 TTiD:ssä (Aero) on alla H&R jouset (oletettavasti miedompi madallus). Kulmia säätäessä takapään camber-arvot olivat aivan poskellaan (-3,16/-2,59). Firma sai ne säädettyä arvoihin -1,55/-1,53, enempää ei kuulemma voinut säätää. Sportalustalle annettu ylätoleranssi -1,18 ylittyy edelleen selvästi.
Kysymys kuuluu, onko tuo ylitys edelleen haitallista renkaiden kulumisen kannalta (renkaat ovat selvästi kuluneet sisäreunoista, mutta oletettavasti vanhoilla kulmilla). Lisäksi katsuri totesi millin välyksen oikeassa takapään auraustangossa sekä jousien alakumit on aika kuluneet (repeämiä ym.). Auttaisiko mahdollisesti noiden osien (lähinnä jousikumien) vaihto asiaa, jotta camber saataisiin kohdalleen?
Itse en madalluksista oikein välitä, perus Aeron alusta olisi piisannut paremmin. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia näissä madalluksissa?
Kysymys kuuluu, onko tuo ylitys edelleen haitallista renkaiden kulumisen kannalta (renkaat ovat selvästi kuluneet sisäreunoista, mutta oletettavasti vanhoilla kulmilla). Lisäksi katsuri totesi millin välyksen oikeassa takapään auraustangossa sekä jousien alakumit on aika kuluneet (repeämiä ym.). Auttaisiko mahdollisesti noiden osien (lähinnä jousikumien) vaihto asiaa, jotta camber saataisiin kohdalleen?
Itse en madalluksista oikein välitä, perus Aeron alusta olisi piisannut paremmin. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia näissä madalluksissa?
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Nostellaas. Pystyykö -03 ss säätämään camberia edestä ja takaa? Mitkä tukivarren osat vaikuttaa etupään camberiin?
Saab 9-3ss aero -03
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Takana camber on säädettävissä ja niin myös tarkoitettu. Alatukivarressa on epäkesko säätö, josta säädetään. Myös auraus muuttuu samalla, joten auraustukivarresta pitää sitten se säätää lisäksi kohdilleen.
Edessä camber ei periaatteessa ole tarkoitettu säädettäväksi, mutta sitä voi muuttaa apurunkoa liikuttamalla. Tosin camber säätyy molemmilta puolilta yhtäaikaa ja vastakkaissuuntiin, eli toisen puolen camberin lisäys vähentää toiselta puolelta.
Edessä camber ei periaatteessa ole tarkoitettu säädettäväksi, mutta sitä voi muuttaa apurunkoa liikuttamalla. Tosin camber säätyy molemmilta puolilta yhtäaikaa ja vastakkaissuuntiin, eli toisen puolen camberin lisäys vähentää toiselta puolelta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nelipyöräsuuntauksen ohjearvot
Ok. Katoin vain autoni vanhaa säätötodistus vuodelta -13 ja silloin oli liikaa negatiivista camperia ainakin edessä. Varmaan tukivarret vaihtoon niin, saisi varmaan arvot lähelle tehtaan toleranssia?petrisa kirjoitti:Takana camber on säädettävissä ja niin myös tarkoitettu. Alatukivarressa on epäkesko säätö, josta säädetään. Myös auraus muuttuu samalla, joten auraustukivarresta pitää sitten se säätää lisäksi kohdilleen.
Edessä camber ei periaatteessa ole tarkoitettu säädettäväksi, mutta sitä voi muuttaa apurunkoa liikuttamalla. Tosin camber säätyy molemmilta puolilta yhtäaikaa ja vastakkaissuuntiin, eli toisen puolen camberin lisäys vähentää toiselta puolelta.
Saab 9-3ss aero -03