Turbojubilee kirjoitti:Luin jostain sivulta että Wagoniin tuee ainakin 150 heppainen 2 litranen, 210 hepan 2 litranen (ilmesesti sama kuin SS:n nykyisessä Aerossa) ja sitten se uus 250 heppainen Se ei olis Aero malli enää, vaan se 250 hv:n yksinään. Aika ihmeellistä jos ei sitten samalla muutu SS:nkin Aero samalla moottorilla varustetuksi !
Jossain luki, että Sport Wagoniin saisi kaikki samat moottorivaihtoehdot kuin Sport Sedaniinkin. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että Sport Wagoniakin saisi 1.8i -moottorilla Toivottavasti homma on näin, kun seuraavan työsuhdeauton hankinta tulee eteen, ellei sitten saisi jo "väännettyä" itselleen 1.8t:tä
Ajamisen ilo on ollut yksi Saabin elämäntapafarmarin suunnittelun lähtökohdista. Huippuversio on uudella alumiinisella 2,8 litran 24-venttiilisellä V6-turbomoottorilla varustettu Aero-malli, jonka suurin teho on 184 kilowattia (250 hv). Sama moottori tulee myös 9-3 Sedan- ja Convertible-mallistoihin. Saab 9-3 SportCombin moottorivalikoimassa on yhteensä kuusi bensiini- ja kaksi Euro 4 -päästörajat alittavaa dieselmoottoria.
"Ensimmäinen turboahdettu versio GM:n uudesta V6-moottorista toimii kärkenä, kun Saab tulee mukaan premium-luokan keskikokoisten farmariautojen markkinoille. Odotamme, että Saab 9-3 SportCombi saavuttaa luokassaan vahvan aseman", GM Europen pääjohtaja Carl-Peter Forster toteaa.
Tässä onkin mielenkiintoista myös se, mikä on se kuudes bensiinimoottori!
Eli nythän on nykyisin:
1,8i
1,8t
2,0t
2,0T (=Aero)
Ja lisää on julkaistu:
2,8 V6T (=SuperAero)
Minun laskujeni mukaan yhteensä viisi bensiinimoottoria, mutta tiedote sanoo että kuusi!! Kuka tietää tuon kuudennen?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Toby kirjoitti:Tässä onkin mielenkiintoista myös se, mikä on se kuudes bensiinimoottori!
Eli nythän on nykyisin:
1,8i
1,8t
2,0t
2,0T (=Aero)
Ja lisää on julkaistu:
2,8 V6T (=SuperAero)
Minun laskujeni mukaan yhteensä viisi bensiinimoottoria, mutta tiedote sanoo että kuusi!! Kuka tietää tuon kuudennen?
Varmaan se on se 1.6i, jota myydään Opel Vectroihin Saksassa
P.S. Oon muuten tosi pettynyt tuohon 2.8V6:n teholukemiin. Kyllähän sen litratehon olisi sentään pitänyt olla 100 hv / litra, eli myllystä olisi pitänyt kutitella irti vähintään 280 hv. Toisaalta voi miettiä, kannattaako standardi-etuvetoautoon laittaa 280 hv:aa