Ahdot kateissa
Ahdot kateissa
Oli vähän pätkimisongelmaa tuossa taannoin ja puolan vaihtamalla ongelma poistui melkolailla, toain vielä joskus n.2900 (tapahtuu aina samalla kierrosluvulla) tuntuu kuin auto törmäis seinään, ja veto jatkuu nykäyksen jälkeen.
Pl. Tuo nykäys auto toimii muuten hyvin mutta ahdot ei nouse kuin 0.6-0.7 ja laskee todella nopeasti 0.3 tasolle (esim. 4000 kierroksella on tuo 0.3) normaalisti tuo ahtaa 1.1,
Yhdistin W ja C letkut eli ohitin mankkuvenan ja paineet ovat 0.2 baria täyskaasulla?
Olen yrittänyt katsella ahtovuotoja tai imuvuotoja mutta ei oikein löydy.
Kiihdytyksessä tuntuu kuin putki olisi tukossa, ääni turbosta kuuluu kyllä sisälle asti mutta vetoja vaan ei tule, tuntuu kun vuotaisi jostain, mutten keksi mistä.
Mitäs tässä nyt lähtisi kokeilemaan enaimmäisenä, Techiin pääsen varmaan ensi viikolla kiinni mutta vois etsiä vikaa jo ennen sitäkin.
Ps. Turbo syö aika paljon öljyä, eli alkaa olla tiensä päässä mutta vaikuttaako se noin paljon ahtoihin. Ahtoja on mitattu Torque Proolla ja vikakoodeja ei ole.
2009 93 1.8t Stage1
Pl. Tuo nykäys auto toimii muuten hyvin mutta ahdot ei nouse kuin 0.6-0.7 ja laskee todella nopeasti 0.3 tasolle (esim. 4000 kierroksella on tuo 0.3) normaalisti tuo ahtaa 1.1,
Yhdistin W ja C letkut eli ohitin mankkuvenan ja paineet ovat 0.2 baria täyskaasulla?
Olen yrittänyt katsella ahtovuotoja tai imuvuotoja mutta ei oikein löydy.
Kiihdytyksessä tuntuu kuin putki olisi tukossa, ääni turbosta kuuluu kyllä sisälle asti mutta vetoja vaan ei tule, tuntuu kun vuotaisi jostain, mutten keksi mistä.
Mitäs tässä nyt lähtisi kokeilemaan enaimmäisenä, Techiin pääsen varmaan ensi viikolla kiinni mutta vois etsiä vikaa jo ennen sitäkin.
Ps. Turbo syö aika paljon öljyä, eli alkaa olla tiensä päässä mutta vaikuttaako se noin paljon ahtoihin. Ahtoja on mitattu Torque Proolla ja vikakoodeja ei ole.
2009 93 1.8t Stage1
Re: Ahdot kateissa
Sen verran unohtui sanoa että auto menee toistuvasti limppiin n. 10 minuutin ajon jälkeen.
Re: Ahdot kateissa
Samantyyppinen nykäys on omassa autossa. Ahtopaine nousee kyllä mutta töksähtää kun oikein kiusaa. Puolat,tulpat ja kaasuläppä uusia. Muutamapäivä sitten sain vikakoodinkin ulos p0300. Tulpan kärkiväliä säätämällä1.1—>0.8 jotenkin paremmin toimii. Suunnitelmissa ois käyttää suuttimet irti että näkis onko likaa päissä. Limp homeen sai myös kerran menemään mutta normaali ajossa harvemmin menee. Täytyy rajusti kiihdyttää
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ahdot kateissa
Tänään vaihdoin solenoidit päittäin, ei vaikutusta. Ahdot maks 0.6, tosin nykäyksiä ei nyt tullut, mutta ne tuleekin pääasiassa ennenkuin kone on lämmin.
Tilasin uuden pa-pumpun, lambdan ja moelmmat solenoidit.
Kaippa se on uus turbokin samalla laittaa.
Tilasin uuden pa-pumpun, lambdan ja moelmmat solenoidit.
Kaippa se on uus turbokin samalla laittaa.
Re: Ahdot kateissa
Kannattaa tarkastaa että bybass-ventiilin kalvo on ehjä. Ja aika usein hajoaa toimenkin puola vierestä kun yhden vaihtaa
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ahdot kateissa
Vai hukkaportin kalvo?kalle kirjoitti:Kannattaa tarkastaa että bybass-ventiilin kalvo on ehjä. Ja aika usein hajoaa toimenkin puola vierestä kun yhden vaihtaa
Eikös bypass ole tuo solenoidi tuossa imusarjan päällä? Mites sen kalvo tarkistetaan? Ja saako sitä edes vaihdettua..
Tässä on mitsun ahdin johon ei hukkaporttiin kalvoa edes näytä löytyvän..
Re: Ahdot kateissa
Bybass venttiili on kolmella pultilla kiinni turbon kyljessä ei näy ennen kun purkaa ilmansuodattimelle menevän letkun. Saa vaihdettua kyllä. Kannattaa tarkastaa onko ehjä.
Magneettiventtiilit ovat sitten erikseen. Toinen moottorin suojamuovin alla ja toinen hukkaportinkellon päällä. Hukkaportinkellossa on myös kalvo, mutta sen vaihtaminen on vaikeampaa kun se on prässätty. hukkaportinkellon kalvon ehjyyden voi testata paineilmalla sen nipasta
Magneettiventtiilit ovat sitten erikseen. Toinen moottorin suojamuovin alla ja toinen hukkaportinkellon päällä. Hukkaportinkellossa on myös kalvo, mutta sen vaihtaminen on vaikeampaa kun se on prässätty. hukkaportinkellon kalvon ehjyyden voi testata paineilmalla sen nipasta
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Ahdot kateissa
Kalvo katottu läpi, ja ehjä on.
Purin keulaakin vähän jotta näen välijäähyn ja ehkä vika paikallistui..
IC on alareunastaan pullistunut melko reilusti, vähän näyttää irvistävälle alahuulelle. Yhdessä kohtaa pullistumaa on myös öljyinen kohta joten siitä se todennäköisesti vuotaa..
No tässä nyt on muutenkin tarkoitus virittää tätä niin laitetaan sitten vähän parempaa välijäähyä tilalle..
Osaako joku sanoa minkä kokoinen tuonne menee ilman isoja muutoksia?
Purin keulaakin vähän jotta näen välijäähyn ja ehkä vika paikallistui..
IC on alareunastaan pullistunut melko reilusti, vähän näyttää irvistävälle alahuulelle. Yhdessä kohtaa pullistumaa on myös öljyinen kohta joten siitä se todennäköisesti vuotaa..
No tässä nyt on muutenkin tarkoitus virittää tätä niin laitetaan sitten vähän parempaa välijäähyä tilalle..
Osaako joku sanoa minkä kokoinen tuonne menee ilman isoja muutoksia?
Re: Ahdot kateissa
Osaako joku sanoa että ilmeneekö ahtovuoto jollain tavalla vikakoodeissa tms.
Uusi väläri tilattu mutta mielellään tutkisi nyt kaikki muutkin jutut ennenkuin ostaa uuden padan / virittää tämön stg 5 tasolle.
Uusi väläri tilattu mutta mielellään tutkisi nyt kaikki muutkin jutut ennenkuin ostaa uuden padan / virittää tämön stg 5 tasolle.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Ahdot kateissa
jos kompura on käytössä niin tee painetesti.
ja itsellä on käynyt kahdesti sama että alimmat pari ripaa paisunut coolerista eli jäätynyt talvella.
ja itsellä on käynyt kahdesti sama että alimmat pari ripaa paisunut coolerista eli jäätynyt talvella.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower