1.8T öljyvuoto
-
- "Koeajolla"
1.8T öljyvuoto
En löytänyt sopivaa keskustelua aiheesta. Kaipaisin vinkkiä, -05 1.8T tiputtaa öljyä jostain vaihteiston ja lohkon väliltä. Vaihdoin moottoriöljyt, ennen vaihtoa tippuva öljy oli mustaa ja vaihdon jälkeen uuden öljyn väristä eli siis moottoriöljyä tiputtaa. Alipainepumppu ei vuoda, eikä venttiilikoppa. Voiko olla kammen takastefa vai onko vielä tuolla alueella jotain mistä voisi tiputella? Taulussa 290tkm. Ihmetyttää myös kun lisäsin tasan 6 litraa öljyä ja kaksi viikko sen jälkeen aina tikkuun katsoessa öljyä on yli ylämerkin. Auton alla on tullut makoiltua jo tarpeeksi, nyt on foorumin vuoro.
Re: 1.8T öljyvuoto
Joops, samanlainen -07 täällä 261tkm mittarissa. Tuo kuusi litraa on liikaa. Vaihdossa olen pyytänyt aina jättämään öljyntason minimin yläpuolelle ja kotona sitten tasannut sen rauhassa maksimiin. Noin 5.5 litraa sinne tuolla tavoin menee, ehkä vähän enemmän. Tuo kuusi litraa tarkoittaa mittatikussa lähes sentin yli max-rajan. Samoin minulla hikoilee laatikon ja koneen välistä ja olen tullut samaan tulokseen kuin sinäkin että kampuran stefa. Itsellä ei tiputa maahan saakka mitään, eikä tuo näy myöskään mittatikussa. Ja kun näissä on vielä vähän heikoksi moitittu kytkinkin, niin olen itse ajatellut että ajelen kunnes alkaa maahan reilusti tiputtamaan tai kytkin alkaa luistamaan. Se kun on sama remontti jokatapauksessa.
Antti
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Katsoitko ettei ohjaustehostimen säiliö tulvi yliToisenpolven kirjoitti:Alipainepumppu ei vuoda, eikä venttiilikoppa.

Jonkin verran on ollut vikoja joissa tiiviste vuotaa ja moottoriöljy menee ohjaustehostimeen ja siten se tulvii yli. Tuo vuotokohtakin täsmää koneen ja laatikon väliselle alueelle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Koeajolla"
Pumpun säiliö on puhtaan näköinen ulospäin ja öljyäkin on normaali määrä.