2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Osaako joku kertoa mistä tarkalleen näen minkä kokoiset levyt autossa on.. Oisin aikeissa päivittää jarruja mielellään parempaan suuntaan ja tarkoitus olisi myös saada hiukan ulkonäköä reijitetyllä levyllä aikaiseksi. MAPTUNPARTS:lla löytyy, mutta oisiko olemassa muita vastaavia kauppoja mistä kannattaisi katsoa? Hinta aika kova vs joihinkin ebayn kautta löytyviin täysiin sarjoihin. Autohan on siis vm2005.
Ja tälläine uuden harrastajan hölmö kysymys, löydänkö jostain juuri omalle autolleni olevat varaosanumerot jostain helposti?
Mikä on tulppien "järkevä" vaihtoväli?
Ja jos jollain on myynnissä poikkitukea moottori tilaan, parempaa välijäähdytintä, suutinta, akkujen suojakotelo ois kans alkupään hankintoa ja kaikkea muuta OEM:stä perempaan suuntaan olevaa osaa voi tarjoilla, heti tässä ei ole varaa kaikkea rueta laittamaan, lähdetään nyt nuista jarruista ensin liikkeelle
Ja tälläine uuden harrastajan hölmö kysymys, löydänkö jostain juuri omalle autolleni olevat varaosanumerot jostain helposti?
Mikä on tulppien "järkevä" vaihtoväli?
Ja jos jollain on myynnissä poikkitukea moottori tilaan, parempaa välijäähdytintä, suutinta, akkujen suojakotelo ois kans alkupään hankintoa ja kaikkea muuta OEM:stä perempaan suuntaan olevaa osaa voi tarjoilla, heti tässä ei ole varaa kaikkea rueta laittamaan, lähdetään nyt nuista jarruista ensin liikkeelle
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
VIN numeroa tänne:
www.thesaabsite.com
Sieltä pitäis löytyä jarrujen kirjainyhdistemät, niitä sitten tänne vertailemaan:
www.ys3.se (oikeasta yläkulmasta saa kielen englanniksi jos kyriiliset ei oikein taivu)
tuolta saat sitten saabin alkuperäisen varaosanumeron jolla ainakin pitäisi selvitä levyjen halkaisijat.
www.thesaabsite.com
Sieltä pitäis löytyä jarrujen kirjainyhdistemät, niitä sitten tänne vertailemaan:
www.ys3.se (oikeasta yläkulmasta saa kielen englanniksi jos kyriiliset ei oikein taivu)
tuolta saat sitten saabin alkuperäisen varaosanumeron jolla ainakin pitäisi selvitä levyjen halkaisijat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Kiitos nämä helpottaa kummasti tähän ja tulevaan! jos nyt vaan oikein tulkitsin niin takana 292 ja edes 314mmtturku kirjoitti:VIN numeroa tänne:
http://www.thesaabsite.com
Sieltä pitäis löytyä jarrujen kirjainyhdistemät, niitä sitten tänne vertailemaan:
http://www.ys3.se (oikeasta yläkulmasta saa kielen englanniksi jos kyriiliset ei oikein taivu)
tuolta saat sitten saabin alkuperäisen varaosanumeron jolla ainakin pitäisi selvitä levyjen halkaisijat.
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Noihin VIN-koodeihin ei aina voi luottaa, jos joku auton entinen omistaja on vaikkapa päivittänyt jarrut isompiin. Mittaamalla laikan halkaisijan voi varmistua asiasta ennen kuin tilaa väärät osat. Speedpartsilla ainakin on tarjolla orkkisjarruosia ja heidän edustaja Suomessa on Procarservice, josta yleensä löytyy näitä peruspalikoita suoraan hyllystä. Ovat tosin kesälomalla heinäkuun...
Eski
Eski
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Ne jarrujen kirjainyhdistelmätlöytyvät myös kilvestä kuskin etuoven takaa. 314 ja 292 pitäisi olla V6 ja TTiD Aeroissa vakiona. Itsekin meinasin laittaa reikälevyjä, mutta päädyin sileisiin Bremboihin, joissa keskiosa ja ulkokehä mustaksi pinnoitettu. Nuo tuli aika edukkaasti Autodocilta, Motonetin kautta olisi saanut muuten samat levyt mutta ilman pinnoitetta
Eteen laitoin EBC redstuffit paloiksi, tuntuu purevan kylmänäkin alkuperäisiä ärhäkämmin. Ei mitään valittamista tästä setistä ainakaan vielä puolen vuoden jälkeen.
Eteen laitoin EBC redstuffit paloiksi, tuntuu purevan kylmänäkin alkuperäisiä ärhäkämmin. Ei mitään valittamista tästä setistä ainakaan vielä puolen vuoden jälkeen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Nyt laitoin tilaukseen EBC:n reijitetyt" levyt ja redstuff palat. briteistä pitäisi tulla Saapahan nähä onko oikeet, sitten vasta uskallan eteenkin tilata saman setin ku nään Joo muuten arvelin maptunpartsilta perus huoltopaketin tilailla. vai mitä oletta öljyistä mieltä`? https://www.maptunparts.fi/huolto-osat/ ... 06-11.html Onko tämän setin öljy hyvä?
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
On hyvä öljy. Samaa gm öljyä löytyy motonetista.
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Nonii jarrut on nyt joka nurkkasn päivitetty, kiitos avuista.
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut. Ilmastoinnin käyttöpaneeli
En nyt löytänyt suoraa vastausta mistään. Voiko tähän -05 malliseen vaihtaa uudemman mallisen ilmastoinnin käyttöpaneelin? Ois vähän nykyaikaisemman näköinen.. luulis äkkiseltään liittimien olevan samat?
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Voiko käsijarrulle tehdä mitään? Hiukan huonosti pitää toinen puoli.
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut. Ilmastoinnin käyttöpaneeli
Tuskin onnistuu, ilmastointi ja paljon muutakin vaihtuu 07 konsernituotteiksi.Iivana88 kirjoitti:En nyt löytänyt suoraa vastausta mistään. Voiko tähän -05 malliseen vaihtaa uudemman mallisen ilmastoinnin käyttöpaneelin? Ois vähän nykyaikaisemman näköinen.. luulis äkkiseltään liittimien olevan samat?
Edit: On ne eri mallisiakin.
Viimeksi muokannut SS, Ma Loka 01, 2018 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut. Ilmastoinnin käyttöpaneeli
Onko ihan tietoa vai mutu tuntuma? Onkohan jossain listaa mitä kaikkea muuttuu 07sta eteenpäinSS kirjoitti:Tuskin onnistuu, ilmastointi ja paljon muutakin vaihtuu 07 konsernituotteiksi.Iivana88 kirjoitti:En nyt löytänyt suoraa vastausta mistään. Voiko tähän -05 malliseen vaihtaa uudemman mallisen ilmastoinnin käyttöpaneelin? Ois vähän nykyaikaisemman näköinen.. luulis äkkiseltään liittimien olevan samat?
?
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Etsi kojelaudan kuvat -05 ja vertaa -07, huomaat erot. Mittaristo eri, ACC eri, radio eri, ajotietokoneen paikka eri... ei yhteensopivuuksia .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
Ulkokehyksiltään näytttää aika saman mittaiselta ja malliselta. Mutta tosiaan näyttää siltä että liittimet on muuttuneet.G-mies kirjoitti:Etsi kojelaudan kuvat -05 ja vertaa -07, huomaat erot. Mittaristo eri, ACC eri, radio eri, ajotietokoneen paikka eri... ei yhteensopivuuksia .
Matti
Re: 2.8 v6 AERO Jarrut + muita kysymyksiä..
No on varmasti erilaisetIivana88 kirjoitti:Ulkokehyksiltään näytttää aika saman mittaiselta ja malliselta. Mutta tosiaan näyttää siltä että liittimet on muuttuneet.G-mies kirjoitti:Etsi kojelaudan kuvat -05 ja vertaa -07, huomaat erot. Mittaristo eri, ACC eri, radio eri, ajotietokoneen paikka eri... ei yhteensopivuuksia .
Matti
Vanhemmassa koko audio ja informaatiojärjestelmä käyttää optista -väylää. Se tekee tästä valitettavasti melko haasteellisen kohteen äänenlaatua paranneltaessa.
Uudemmassa mallissa koko optinen väylä poistuu ja myös tämä audiojärjestelmä siirtyy käyttämään I-väylää. Samalla poistuu koko ICM-yksikkö, joka vanhemmassa mallissa oli.
Joten vaihto-operaatio täysin mahdoton.
Mikäli on pakko saada "uudempi ulkoasu" vaihda autoa .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)