Harmi, eipä tullut kuvia otettua juurikaan tuosta imusarjan vaihdosta, sen verran oli touhua siinä että pääsi ohjeaikaan
Mutta tuosta irroitusoperaatiosta voin muistin varasta kertoa ohjeita.
Nesteet pois syyläristä, kaikki ei toki lähde mutta en löytänyt nopealla vilkaisulla lohkosta tyhjennystulppaa.
Jakopään muovikoppa irti, korkeapainepumpun hihnapyörässä on kaksi n.6mm reikää, joiden takaa löytyy kannesta M6 kierteet, konetta pyöritin nokka-akselin hihnapyörästä sen verran että sattui nuo reiät kohdalleen.
Noihin reikiin sitten sopivanpituiset pultit, mielellään sen mittaiset, että kanta osuu hihnapyörään muttei painata sitä kuitenkaan, tämän jälkeen voi päräyttää hihnapyörän mutterin auki, kiinni laittaessa 50nm kiristys.
Tän jälkeen voi ruveta irroittelemaan johtosarjaa imusarjan päältä, itsellä ainakin riitti että otti hehkujen ja imusarjaan menevät liittimet irti, sekä se johtosarjan muovikaukalon kaikki pultit irti.
Sitten on kaasuläppä ja egr:n putki irroitettava, öljyloukko myös imusarjan takapuolelta, siitä lähtevä putki menee startin ja lohkon välistä öljypohjaan ja on M6 pultilla kiinni (kannattaa irroittaa)
Imusarjaan menee myös se yksi jäähdytysletku, sen kun on irroittanut niin voi korkeapainepumpusta päästellä M8 mutterit auki (3kpl) samalla pumpulta railille menevä metallinen polttoaineputki irti, kannattaa suojata pumpun ja railin nipat.
Suuttimien paluuletkua ei kannata irroittaa, vaan se metallinen pieni säiliö siitä imusarjan päältä irti, näin korkeapainepumppu ja se pieni säiliö mahtuu kääntymään letkujen varassa jakopään puolelle pois edestä.
Tämän jälkeen taisin irroittaa imusarjan pultit ja huomasin, ettei se mahdu tulemaan pois koska ottaa n.2mm kiinni egr:n lohkoon, tämä aiheutti hieman päänvaivaa, koska koko lohko piti löysätä kannen kyljestä irti, mutta toki riitti kun vaan avasi pultit ja kampes sitä lohkoa hieman irti kannesta.
Kasaushan on sitten helppo homma kunhan muistaa missä järjestyksessä kaikki laittaa takasin paikalleen
Koeajolla huomasin, että tuo ahtopainetieto käyttäytyi miten sattuu ja antoi vikakoodiakin, irroitin uudesta imusarjasta ahtopaineanturin ja eri osanumerohan siinä oli kuin vanhassa.
Vaihdoin siis vanhasta tuon anturin ja rupesi toimimaan normaalisti, en tiedä miksi oli vääränlainen kun orggis imusarja ja neolta tilattu?
Toivottavasti tästä on jotain apua muille ja varmasti unohtui mainita työvaiheita, mutta tekemällä oppii eikä tuo mikään paha rasti ollut tehdä, 4.5tuntia meni itellä aikaa ihmetellessä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)