2008 9-3 BioPower
2008 9-3 BioPower
Moi, harkitsen 9-3 BioPower saabin hankintaa, minulla on yksi auto tällä hetkellä tähtäimessä, mutta myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu BioPoweria, mutta kun etsin Maptunin sivuilta alustanumerolla tarjoaa ainoastaan BioPower tuotteita. Kuinka luotettava tuo Maptunin kanta on? Onko muuta tapaa varmistua asiasta? Kyseessä tämä auto https://www.vaihtoplus.fi/autot/saab/9-3/195711
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: 2008 9-3 BioPower
Jos tiedossa on rekisterinumero, viralliset rekisteröintitiedot saa haettua suoraan Trafilta: https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asioin ... teritiedot
Siellä mainitaan kyseiselle autolle KBI-927 käyttövoimaksi bensiini, joten ei vaikuttaisi tehtaan biopowerilta.
Trafin palvelusra saa myös alustanumeron, jonka voi syöttää VIN-hakuun osoitteessa thesaabsite.com josta näkee nippelitiedot auton alkuperäisvarusteista. Sielläkään ei viitteitä biopowerista, taitaa olla normi 2.0t.
Siellä mainitaan kyseiselle autolle KBI-927 käyttövoimaksi bensiini, joten ei vaikuttaisi tehtaan biopowerilta.
Trafin palvelusra saa myös alustanumeron, jonka voi syöttää VIN-hakuun osoitteessa thesaabsite.com josta näkee nippelitiedot auton alkuperäisvarusteista. Sielläkään ei viitteitä biopowerista, taitaa olla normi 2.0t.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 2008 9-3 BioPower
Ymmärsinkö oikein...Johdoke kirjoitti:Moi, harkitsen 9-3 BioPower saabin hankintaa, minulla on yksi auto tällä hetkellä tähtäimessä, mutta myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu BioPoweria
Miksi ostaa alkuperäinen biopower kun myös "pelkät" bensamallitkin voidaan sellaiseksi päivittää
Myös näitä biopoweriksi päivitettyjäkin löytyy myynnistä ja usein tämä seikka on mainittu myynti-ilmoituksessa. Trafin sivuilta tietoa tästä ei välttämättä löydy, jos muutoskatsastusta ei ole tehty. Se ei ole pakollinen niin useinkaan sitä ei tehdä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2008 9-3 BioPower
Onko noissa käytännössä kuinka paljon eroja alkuperäisen ja "normi" versioiden välillä? Vaikuttaako kestävyyteen tms.?petrisa kirjoitti:Ymmärsinkö oikein...Johdoke kirjoitti:Moi, harkitsen 9-3 BioPower saabin hankintaa, minulla on yksi auto tällä hetkellä tähtäimessä, mutta myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu BioPoweria
Miksi ostaa alkuperäinen biopower kun myös "pelkät" bensamallitkin voidaan sellaiseksi päivittää
Myös näitä biopoweriksi päivitettyjäkin löytyy myynnistä ja usein tämä seikka on mainittu myynti-ilmoituksessa. Trafin sivuilta tietoa tästä ei välttämättä löydy, jos muutoskatsastusta ei ole tehty. Se ei ole pakollinen niin useinkaan sitä ei tehdä.
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: 2008 9-3 BioPower
Tuolla Yleistä-puolella in BioPower-keskustelu.
Siihen kannattaa tutustua, erittäin paljon tietoa aiheesta. Ehkäpä lienet sen huomannutkin...?
Rohkeasti vaan Saabistiksi ja tarvittaessa sitten biopowerointi ammattilaisen toimesta, priimaa tulee!
Siihen kannattaa tutustua, erittäin paljon tietoa aiheesta. Ehkäpä lienet sen huomannutkin...?
Rohkeasti vaan Saabistiksi ja tarvittaessa sitten biopowerointi ammattilaisen toimesta, priimaa tulee!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 2008 9-3 BioPower
Juuri noin.VKe kirjoitti: Rohkeasti vaan Saabistiksi ja tarvittaessa sitten biopowerointi ammattilaisen toimesta, priimaa tulee!
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2008 9-3 BioPower
Aika vähän alkuperäisiä tehtaan biopowereita löytyy Suomesta, taitaa suurin osa olla tälläkin foorumilla vaikuttavien henkilöiden konvertoimia.
Käytännön teknisiä eroja tehtaan biopowerin ja jälkikäteen konvertoitujen autojen välillä ole, luotettavuus on samaa luokkaa. Nämä on sen verran iäkkäitä autoja jo, että jokaisen yksilön käyttö- ja huoltohistoria merkitsee muutenkin enemmän.
Jos tuo linkkaamasi yksilö vaikuttaa kiinnostavalta ja hyvältä autolta, niin kaupat lukkoon ja vaikkapa tämän foorumin kautta yhteys ohjelmointitaitoiseen saabistiin biopowerkonversiota varten.
Käytännön teknisiä eroja tehtaan biopowerin ja jälkikäteen konvertoitujen autojen välillä ole, luotettavuus on samaa luokkaa. Nämä on sen verran iäkkäitä autoja jo, että jokaisen yksilön käyttö- ja huoltohistoria merkitsee muutenkin enemmän.
Jos tuo linkkaamasi yksilö vaikuttaa kiinnostavalta ja hyvältä autolta, niin kaupat lukkoon ja vaikkapa tämän foorumin kautta yhteys ohjelmointitaitoiseen saabistiin biopowerkonversiota varten.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 2008 9-3 BioPower
Trafin tiedoilla ei varmuudella selviä mikään, kun omassanikin on käyttövoimana bensiini ja auto on 100 prosenttisella varmuudella tehtaan biopower.AZP kirjoitti:Jos tiedossa on rekisterinumero, viralliset rekisteröintitiedot saa haettua suoraan Trafilta: https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asioin ... teritiedot
Siellä mainitaan kyseiselle autolle KBI-927 käyttövoimaksi bensiini, joten ei vaikuttaisi tehtaan biopowerilta.
Trafin palvelusra saa myös alustanumeron, jonka voi syöttää VIN-hakuun osoitteessa thesaabsite.com josta näkee nippelitiedot auton alkuperäisvarusteista. Sielläkään ei viitteitä biopowerista, taitaa olla normi 2.0t.
Kun omaani rekisteröin, niin etanolin lisääminen käyttövoimaksi ei ollut mahdollista. Katsuri soittikin jonnekin ja kysyi voiko tuon lisätä. Kaikki tieto kuulemma pitäsi tulla variantista. Omani variantti päätty bp:hen, eli ehkä tuosta variantista voi päätellä jotain.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: 2008 9-3 BioPower
Näinhän se taisi ollakin, ettei muinoin trafin järjestelmät oikein synkanneet todellisuuden kanssa ja biopowerit merkittiin bensakoneisiksi. Siksi kannattaa tsekata tuo thesaabsite. com aina myös.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2008 9-3 BioPower
Paitsi että biopower on eri kone kuin ei-biopower.petrisa kirjoitti:Ymmärsinkö oikein...Johdoke kirjoitti:Moi, harkitsen 9-3 BioPower saabin hankintaa, minulla on yksi auto tällä hetkellä tähtäimessä, mutta myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu BioPoweria
Miksi ostaa alkuperäinen biopower kun myös "pelkät" bensamallitkin voidaan sellaiseksi päivittää
Myös näitä biopoweriksi päivitettyjäkin löytyy myynnistä ja usein tämä seikka on mainittu myynti-ilmoituksessa. Trafin sivuilta tietoa tästä ei välttämättä löydy, jos muutoskatsastusta ei ole tehty. Se ei ole pakollinen niin useinkaan sitä ei tehdä.
Erona on ainakin venttiilit, ne samat jotka perusversioissa joskus kuluu, mutta biopowerissa ovat eri materiaalia.
Muistaakseni Tobbana joutui vaihtamaan koneen tuon venaongelman takia.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 2008 9-3 BioPower
Sama täällä, ei lue muuta kuin bensiini rekisteriotteessa vaikka on tehtaan BioPower. Ruotsalaisessa rekisteriotteessa luki kuitenkin Bensin/Etanol. Jos olet fyysisesti auton luona, avaa vaikka tankin luukku ja katso sieltä. Keltainen korkki ja pitäisi lukea mitä saa tankata.
Re: 2008 9-3 BioPower
Mitälentäväsaabisti kirjoitti:Paitsi että biopower on eri kone kuin ei-biopower.petrisa kirjoitti:Ymmärsinkö oikein...Johdoke kirjoitti:Moi, harkitsen 9-3 BioPower saabin hankintaa, minulla on yksi auto tällä hetkellä tähtäimessä, mutta myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu BioPoweria
Miksi ostaa alkuperäinen biopower kun myös "pelkät" bensamallitkin voidaan sellaiseksi päivittää
Myös näitä biopoweriksi päivitettyjäkin löytyy myynnistä ja usein tämä seikka on mainittu myynti-ilmoituksessa. Trafin sivuilta tietoa tästä ei välttämättä löydy, jos muutoskatsastusta ei ole tehty. Se ei ole pakollinen niin useinkaan sitä ei tehdä.
Erona on ainakin venttiilit, ne samat jotka perusversioissa joskus kuluu, mutta biopowerissa ovat eri materiaalia.
Muistaakseni Tobbana joutui vaihtamaan koneen tuon venaongelman takia.
Lukemisenko ymmärtäminen ja sisäistäminen "lentänyt" saabistilta huitsin ...
Enhän väittänytkään, että koneet olisivat tismalleen samoista osista. Vaan tuossa yhdessä toisessa viestissä väitettiin, ettei teknisiä eroavaisuuksia ole.
Joten lainaa oikeaa viestiä
Ainoastaan väitin, että myös perusbensamallista saa etanolikäyttöisen ihan siinä missä alkuperäinen biopowerkin. Siksi ihmettelin, että miksi ostaa vain tehtaan biopower, jos etanolikäyttö on tavoitteena.
Kestävyydestä voin ainakin todeta konversion osalta, että kestää. Itselläni on nyt yli 7 vuotta ja n 100 tkm takana konversion jälkeen ja kaikki ok edelleen. Moottoripuolella ei mitään ongelmaa eikä sitä yhtä tulpan lentämistä v**tuun viime syksynä voi pitää etanolin syynä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2008 9-3 BioPower
Näyttäisi siltä, että tehtaan biopowereiden rekisteritiedoissa variantti tosiaan päättyy ”BP”, joten Trafin palvelusta kannattaa tarkistaa tuo, jos etsii tietoa Biopoweroinnin tehdastekoisuudesta. Trafin tiedot ei kuitenkaan aina ole 100 % luotettavia, varsinkin käytettynä tuoduissa autoissa, joten kannattaa katsoa muualtakin tietoja. Thesaabsite.com tietokannasta siis kannattaa etsiä kohta ”fuel type”, joka tehtaan biopowereissa on petrol/ethanol ja bensavehkeissä pelkkä petrol.
Ja nyt kun näitä bensavehkeitä on innostuttu muutostuen vuoksi muutoskatsastamaan biopowereiksi, niin vaikka trafin käyttövoimatiedoissa lukisi jotain etanolista, niin se ei välttämättä tarkoita tehdastekoista biopoweria. Kuten ei siis käyttövoimatietona bensiinikään tarkoita, etteikö auto voisi olla tehtaan biopower.
Ja nyt kun näitä bensavehkeitä on innostuttu muutostuen vuoksi muutoskatsastamaan biopowereiksi, niin vaikka trafin käyttövoimatiedoissa lukisi jotain etanolista, niin se ei välttämättä tarkoita tehdastekoista biopoweria. Kuten ei siis käyttövoimatietona bensiinikään tarkoita, etteikö auto voisi olla tehtaan biopower.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2008 9-3 BioPower
En tiedä koitko tuon jonkinlaisena hyökkäyksenä kun vastasit melko kiihkeästi.petrisa kirjoitti:Mitälentäväsaabisti kirjoitti:Paitsi että biopower on eri kone kuin ei-biopower.petrisa kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein...
Miksi ostaa alkuperäinen biopower kun myös "pelkät" bensamallitkin voidaan sellaiseksi päivittää
Myös näitä biopoweriksi päivitettyjäkin löytyy myynnistä ja usein tämä seikka on mainittu myynti-ilmoituksessa. Trafin sivuilta tietoa tästä ei välttämättä löydy, jos muutoskatsastusta ei ole tehty. Se ei ole pakollinen niin useinkaan sitä ei tehdä.
Erona on ainakin venttiilit, ne samat jotka perusversioissa joskus kuluu, mutta biopowerissa ovat eri materiaalia.
Muistaakseni Tobbana joutui vaihtamaan koneen tuon venaongelman takia.
Lukemisenko ymmärtäminen ja sisäistäminen "lentänyt" saabistilta huitsin ...
Enhän väittänytkään, että koneet olisivat tismalleen samoista osista. Vaan tuossa yhdessä toisessa viestissä väitettiin, ettei teknisiä eroavaisuuksia ole.
Joten lainaa oikeaa viestiä
Ainoastaan väitin, että myös perusbensamallista saa etanolikäyttöisen ihan siinä missä alkuperäinen biopowerkin. Siksi ihmettelin, että miksi ostaa vain tehtaan biopower, jos etanolikäyttö on tavoitteena.
Kestävyydestä voin ainakin todeta konversion osalta, että kestää. Itselläni on nyt yli 7 vuotta ja n 100 tkm takana konversion jälkeen ja kaikki ok edelleen. Moottoripuolella ei mitään ongelmaa eikä sitä yhtä tulpan lentämistä v**tuun viime syksynä voi pitää etanolin syynä.
En minä omaani ainakaan pahalla tarkoittanut ja lainasin siksi viestiäsi että siinä lukee "miksi ostaa tehtaan biopower" ja toin vain ilmi tuon venttiiliasian, koska se hyvinkin on syy ostaa tehtaan BP. Ehkä toin asiani huonosti esille.
Että chill,
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10