Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
2.0T:stä irroitettiin akku huoltotoimenpiteiden vuoksi jokunen viikko sitten. Tämän jälkeen on ollut satunnaisia starttiongelmia. Toisinaan, kun startatakseen yrittää kääntää avainta virtalukossa, ei tapahdu mitään. Avaimen poistaminen virtalukosta ja uusi käynnistysyritys auttaa ongelmaan. Mistä tällainen voi johtua ja kuinka viasta pääsee eroon?
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
En ole löytänyt keskustelua asiasta englanninkielisiltäkään foorumeilta. Eikö palstalaisilla ole edes arvauksia, mistä voisi olla kyse?
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
"yrittää kääntää avainta..."
Niin siis kääntyykö se avain vai ei? Sellaistakin vikaa on joskus ollut, että avain ei käänny, mutta kun ottaa avaimen pois ja laittaa takaisin niin kääntyy.
Niin siis kääntyykö se avain vai ei? Sellaistakin vikaa on joskus ollut, että avain ei käänny, mutta kun ottaa avaimen pois ja laittaa takaisin niin kääntyy.
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Alkuperäisessä viestissä oli tuo kohta muotoiltu huonosti. Avain kyllä kääntyy mutta starttimoottori ei ensi yrittämällä reagoi. Voisiko kyseessä olla niinkin yksinkertainen asia kuin väsähtänyt akku?
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Yrittääkö edes startata? Miten käy mittari- ja sisävalojen ekan starttiyrityksen aikana? Jos sammuvat tai himmenevät niin voisi olla ihan vaan huono liitos jossain akkukaapelissa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Mittariston valot ovat OK starttiyrityksen aikana. Akun lepojännite on 12,3 V eli voisi olla korkeampikin. Kytkennät ovat mielestäni kunnossa. Ajamistahan ongelma ei ole estänyt, on vain hieman turhauttava rasite.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Kröhöm, eipäs liittynytkään virta-avaimeen mitenkään. Startatessa kytkin pitää vain painaa vaihdehaarukkaremonttia edeltävään aikaan nähden entistä syvemmälle, ihan pohjaan asti. Tämän kun huomasi, ei ole käynnistysongelmia ilmennyt.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Mielenkiintoista. Täältä löytyy 1.8t sekä Aero eikä kummankaan kanssa tarvitse painaa kytkintä käynnistäessä.
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
En ole kuullutkaan mistään kytkimen painamisesta pohjaan startatessa, mutta aina oppii jotain uutta näköjään.
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Sama täällä. Olisiko tuo jenkkituonti, missä se käsittääkseni on pakollinen ominaisuus? Aikanaan autokoulussakin opetettiin kuinka auton saa siirrettyä tasoristeyksestä pois hätätilanteessa. (ykkönen päälle, kytkin ylhäällä starttausta). Onkohan tuo ominaisuus muuten tech2:lla kytkettävissä pois...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Veikkaan: Kanada
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Minäpä huomenna testaan voiko tuolla lähteä startilla lähteä liikkeelle. Palaan asiaan.
T. Antti
T. Antti
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Taitaa tosiaan olla CA-mallissa "clutch pedal sensor", myös näiden kokemusten nojalla.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Sama juttu kävi itsellenikin. Ihmettelin, miksi auto ei käynnisty. Mittaristossa välähti keltainen varoitusvalo, jalan kuva, käynnistyi vain kytkinpoljin pohjassa. Auto on tuotu ruotsista.
Re: Starttiongelmia - avaimen irtikäyttö auttaa
Ruotsiin varmaan jäänyt tehtaan kautta useita US/CA-speksillä olevia autoja, joista osa nyt ajautunut Suomeen. Sitten voi olla sellaisia hybridejä joissa ei US/CA-ulkoisia tunnusmerkkejä näkyvillä, mutta tekniikassa kuitenkin tuolla speksillä olevia komponentteja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K