Alfan JTD:n jakohihnan kireys piti tarkastaa 20 -30 tkm:n kohdalla, silloin oli kait venynyt sen verran että olisi syytä tarkistaa kiristin, oletteko tsekanneet kireyden myös näissä saman konsernin moottoreissa?
Remppa meni muuten ihan ok, mutta edellinen jakopäänvaihtaja oli laittanut ruuvilukitetta lähes jokaiseen pulttiin, vaikea käsittää miksi. Vesipumpun yhden pultin mukana tuli pätkä kierrettä mukana, onneksi piti kun laitoin pidemmän pultin tilalle. Ei sitä kierrelukitetta oikeasti kannata käyttää kuin sellaisissa paikoissa joissa se on täysin välttämätöntä, enemmän siitä on harmia kuin hyötyä
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Vesipumpulla oli peltinen, tiivistyskohdastaan kasaanpainuva tiiviste, ja tasopinnat olivat virheettömät, ei siihen mitään tasotiivisteliimaa tarvinnut laittaa.
Jakohina, kiristin ja ohjainrulla olivat yllättävän hyvässä kunnossa 105tkm:n jälkeen, olisi varmaankin kestänyt vielä toisen mokoman, tai ehkä pelkkä hihnanvaihto olisi riittänyt, mutta samallahan ne kaikki sinne vaihtoi. Moniurahihnan kiristimen rullan laakeri oli loppu, en jaksanut tilata uutta rullaa tilalle niin ostin Motonetista uuden kiristimen, kerrankin myivät sieltä laadukkaan varaosan, eli Gatesin kiristin on paikallaan. Molemmat rullat ja hihna olivat hyvässä kunnossa.
Moottoriöljyt ja -suodatin tuli vaihdettua nyt etuajassa kun pääsi hienosti käsiksi suodattimen koteloon moottorin ylätuen ja moniurahihnan ollessa pois paikaltaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)