Mutta, nyt vielä se juttu mitä nyt ei missään nimessä olisi pitänyt kirjoittaa.
Jos joka tapauksessa haluaa saada peräkärryssä mahdolliset LEDt toimimaan ja ilman välähtelyjä, niin ei kai siihen ole muuta tietä kuin "virityksiä" rakentelemaan. Täytyy saada yhdelle polttimolle oikea kuorma. Sehän voisi olla vaikka se sumuvalo. Joko se on hehku sinne tai sitten väsää sen paikalle vastuksen. R = (12Vx12V)/21W = 6,8ohm. Juuri E-sarjaan kuuluva vastuskoko! Tehonkesto on oltava väh. 21W, muutoin "savu nousee". Muutenkin vastus käy kuumana, joten ei saa olla lähellä mitään mikä voi sulaa.
Sitten se välähtelyn poistaminen LEDeiltä on seuraava juttu. Releytys on tietenkin toimiva, jolloin rele ei ehdi reagoida mekaanisen hitautensa vuoksi tuohon millisekunnin testipulssiin. Haittana sen sijoitus. Joku "lisäboksi" peräkärryyn sen sähkösarjan väliin. Sinne se yksi vaadittava vastuskin mahtunee. Releiden tilalle riittää peräkärryn polttimon rinnalle riittävän iso kondensaattori. Kondensaattori "imaisee" tuon testipulssin, joten se alenee ja LED ei välähdä. Taisi olla, että luokkaa muutama sata mikrofaradioa riittää tähän. Joskus taisin ehdottaa jossain yhteydessä 470, mutta tuolla toisella "sukulaisfoorumilla" joku oli saanut nämä "kuuluisat" rekkari ja parkki välähtelyt LEDien kanssa häipymään 100 mikron konkalla. Nuo konkat olisi ainakin helpompi sijoitella. Pystynee juottamaan suoraan polttimon kantaan ja korroosiosuojaus vain päälle. Ja eihän niitä oikeastaan tarvitse laittaa muihin kuin jarru ja vilkku polttimon kantoihin. Parkit eli takavalothan palaa (yleenä) aina ajaessa.
Nyt meni jo varmaan viimeistään sille asteelle, ettei tätä olisi pitänyt kirjoittaa. Ei voi mitään..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)