Mutta mitä itse nyt haluaisin varmistua, mistäs sen näkee kätevästi että onko autossa jakopää hihnalla vai ketjulla? Eikös näitäkin ole molempia? Tartutaan pikkujuttuihin ehkä, tätä se on kun toivelista kasvaa mutta budjetti ei
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
1.8i on hihnalla.AZP kirjoitti:Dieselit on jakohihnalla, bensaturbot ketjulla. Vapari 1.8 bensasta en nyt muista, mutta on aika harvinainen kone.
200-300 tkm välissä yleensä joutuu jakopäälle huoltoa tekemään kun ketjun kiristin tulee ääriasentoonsa ainakin 9-5 oli näin. Ainakaan se ei yleensä petä salakavalasti kuten hihna tekee. Parissa vag konsernin autossa työkavereilla hihna meni jo ennen 100 tkm. Liekö tätä oulun seudun tautia.KN/Lieto kirjoitti:Minulla on ollut aina vanhoja ja yleensä yli 200 tku ajettuja Saabeja. Ja oikeastaan kaikissa on ketjullinen jakopää pitänyt ainakin jotain ylimääräistä ääntä. Nyt hiljakkoin vaihdettiin 7 vuotta vanhaan Astraan jakohihna tarvikkeineen LänsiAutossa, olisikohan ollu noin 360 euroa. Hihna oli alkuperäinen ja yli 140 tkm ajettu - ja virheetön.
Kyllä, se 1.8i eli ainoa tarjolla ollut turboton kone on sen 90 kW/120 hv. Ja tämä on ainoa bensakone hihnalla.Raisa kirjoitti:Dieselkone taitaa olla pois laskuista (periaatteessa) kun vuodessa kilsoja tulee 10 tkm tai alle. No eihän sitä kyllä tiedä jos oikea auto osuu että innostaakin ajella enemmän..![]()
Mutta siis kiitos vastauksista, eli yksi tietty kone on se josta hihna löytyy, tuo siis lie se 90kW?
Kilsoja sinänsä en pelkää, allekirjoituksen tonnari on jo kulkenut 430 tkm.