Jos joka päivä ajetaan 30-45 min yhtämittaista ajoa lämppäri päällä niin auton sisätilojen pitäisi kyllä siinä ajassa kuivua, ellei sitten jossain lattiamatoissa ole kosteutta todella paljon. Mielestäni huurtumiseen voi olla syynä neljä eri skenaariota:
1. tuloilman mukana tulee kosteutta, joka johtuu esim. vuotavasta lämppärikennosta tai sisäilmansuodatinkotelossa olevasta vedestä. ACC:n kennoon huurtuneesta kosteudesta olisi jo vesi loppunut kesken, jos autolla ajetaan joka päivä noin pitkään.
2. auton sisällä on paljon kosteutta (jostain vuotaa näillä syyskeleillä vettä sisään, autoon on satanut sisään niin että lattia märkänä tai autossa on paljon kosteaa tavaraa, vaatteita jne.)
3. ACC kierrättää sisäilmaa
4. autossa hikoillaan tai läähätetään liikaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En osaa ottaa kantaa skenaarioon neljä, mutta kolme ekaa on jo jossain määrin ollut tässä ketjussa esillä ja asiaa on tutkittukin. Itse en osaisi kuitenkaan tämän kummallisemmista paikoista jatkaa tutkimuksia.
Käytitkö autoa siis uudelleen korjaamolla tutkittavana tuosta sisäilman venttiilistä, vai varmistit vain että korjaamolta ekalla kerralla saamasi tieto oli ymmärretty oikein? Oma epäilykseni kohdistuisi edelleen tuohon sisäilmankiertoon, joten tutkisin sitä itse vielä että onko venttiili oikeasti ajossa siinä asennossa että ilma tulee ulkoa. Yksi tapa testata tämä, jos ei halua avata keskikonsolia ja tutkia sieltä kanavia ja venttiilejä, on ottaa raitisilmasuodatin tai takapuskuri irti ja kokeille että kun puhallus on täysillä, tuntuuko suodatinkotelossa/poistoilmakanavissa kunnon veto? Ainakin Sportcombissa noissa puskurin alla olevissa poistoilmasuuttimissa on kevyet kumiläpät, joista kyllä näkee puhaltaako auto ilmaa kanavien kautta ulos vai ei.