Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Otapa yhteys Kangasalla majailevaan nimimerkki Vesa67:aan. Saat vastauksen kaikkiin näihin kysymyksiin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
Ei se vakio kytkin kestä, suosiolla heti aeron kytkin ensimmäisen vuoden jälkeen kun se vanha on luistatettu loppuun. Btw., softais maksoi 85e..ja on toiminut 5 vuotta moitteettomsti myös etanolilla (9-3 2007)
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Ehkä hieman aiheen ohi kun tässä ketjussa bensaohjelmasta puhutaan, mutta:
Maptunin sivulla listattu Biopowerille 220hv ja 240hv, miksiköhän? https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/mt5/4023 Luulisi, että kannattaisi tuo 240hv ottaa jos siihen ei muuta eroa ole kuin eri suuttimet ja on halvempikin.
Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
Niin, noissa kaikissa softauksissa tulee vääntöä sen 330+Nm, että sitten siitä voi miettiä onko tarpeen kytkimeen kajota.
Automaatin kanssahan tätä em. ongelmaa ei ole .
Foorumin kautta olen paremmin asiaan perehtyneiltä ymmärtänyt että TD04-11T:llä teho jää muuttujista huolimatta aina alle 230hv koska tuotto ei yksinkertaisesti riitä. Ilmeisesti tuo Maptunin lupaama 240hv hyvin optimistinen etanolilupaus on parempi käyttää suoraan isompaan ahtimeen ja pääsääntöisesti lähteä siitä liikkeelle?
Tämä on siis tähän väliin pelkkä toteamus, ei omakohtainen faktatieto. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ahtimen lisäksi taitaa vakio suuttimet myös rajoittaa. Kumpi siinä sitten ensin ehtii rajoittaa. Ilmeisesti suuttimet jos ne vaihtamalla saa vähän enemmän tehoa tuossa topiikin aloittajan maptun esimerkissä. Itse jätin ahtimen ja suuttimet vakioksi toistaiseksi.