Hei Ari, vastaan itse itselleni
Johtosarjan voi tosiaan purkaa peilinrunko-osasta suht´helposti - moottoreille tulevan liittimen purkaminen aloitetaan ottamalla liittimestä se harmaa lukitusklipsi pois. Suurennuslasilla näkee, mistä lukitus vapautetaan. Johdot kannattaa kirjoittaa ylös paperille, liittimestä näkee numeroinnin suurennuslasilla ja kamerakännykkäkin on oiva apu muistiinpanojen tekemiseen. Lukitusklipsin poiston jälkeen johdot saadaan irti liittimestä pienen "piikin" avulla. Johdon päässä olevan liitoskappaleen lukitusklipsi painetaan alas jollain terävällä ja vedetään varoen johdosta irti. Huomaa, että lukitus pitää avata myös liittimen irrotuksen puolessakin välissä. Rauhallisuus ja suurennuslasi ovat helpottavia tekijöitä.
Myös peilin taittotoiminnolle menevä kahdenjohdon liitin saadaan helposti purettua. Kun sinne liittimeen katsoo ulkopäästä, niin huomaa johtimien päissä olevien "apicoliittimien" lukitukset. Kun itsellä ei ole hienoa erikoistyökalua liittimien purkamiseen, käytin noin 5cm pituista neulaa (minkä kävin salaa lainaamassa vaimon ompelutarvikkeista). Sillä avasin lukituksen ja vedin johdot liittimestä pois.
Liittimien purkamisen jälkeen johto oli helppo vetää pois peilinjalan saranan putkiholkin lävitse. Nyt sitten mietitään miten vanha maali poistetaan ja miten maalataan. Myös muovikopat menevät maalaukseen, kun tarkemmin katsottuna lakkapinta on mennyt rikki
Haalistuneiden ovenkahvojen maalaus/fiksaus
Re: Haalistuneiden ovenkahvojen maalaus/fiksaus
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?