XWD juttua...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
lentäväsaabisti
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti » La Huhti 13, 2019 22:39

Muutamia kysymyksiä, koska näyttää siltä että etuvetoilu jää taakse ja tekee mieli hankkia XWD (On tässä toisaalta käyty katsomassa Bmw 328 F31 xDriveäkin)

Eli jos kyseessä 2.0T xwd niin käykö siihen vaikkapa 95 aeron kytkin kuten etuvetoiseen?

3" etuvetoisen DP ei taida käydä?

Näkeekö eLsd:n olemassaolon jotenkin rekkarin tai Vinin perusteella?

Mitä muita eroavaisuuksia tulee eteen jos vertaa etuvedon ja xwd virittämistä?

Tarkoitus olisi siis virittää tuo 2.0T jonnekkin 300 hevosvoiman päälle, ellen sitten osta suoraan 2.8T, mutta tällä hetkellä mielummin pysyisin B207ssa
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09

Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4706
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja Tobbana » Su Huhti 14, 2019 13:12

Kytkin on tietääkseni sama.
Etovetoisen dp ei käy, koska kulmavaihde tulee tielle.
Vin -> thesaabsite.com, niin löytyy varustetiedot.
XWD tarvitsee etanolipitoisuusanturin, letkut ja johtotöitä, jos meinaa etanolilla ajella, muuten samat juonet kuin vajaavetoisessa.

B207R:n omalla ahtimella pääsee 280hp hujakoille (isommilla suuttimilla), sen jälkeen menee sitten ahdin vaihtoon ja imukärsää avarammaksi.

-Sami
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

Avatar
pohojalainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja pohojalainen » Su Huhti 14, 2019 16:57

Käsittääkseni XWD:n kytkin on sama kuin 2.8T:ssä ja NG9-5:ssä, jos Saabeista puhutaan. Löytyy myös Opel, Vauxhall, Buick jne. GM-sukuisista.
Pitäis kestää hyvin 300 hp:n luokassa olevan koneen väännöt, jos on kunnossa eli ei kannata turhaan alkaa uutta kytkintä hankkimaan.

Putkiston osat on eri numeroilla kuin etuvetoisissa kuten Tobbana jo DP:stä totesi. Takapäässä pitää Haldex-murikkaa kiertää, joten ei taida helposti saada soviteltua etuvetoisen putkia sinne.

Helpoimmalla pääsee tuohon max. 280 hp:n teholuokkaan, jos hommaa 2.0T XWD BioPowerin. Siihen ei tarvitse vaihtaa muuta kuin 500 cc kokoluokan suuttimet ja sopiva softa.

Kannattaa lukea läpi tämä keskustelu:

viewtopic.php?f=15&t=144328
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."

Avatar
lentäväsaabisti
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti » Ma Huhti 15, 2019 15:32

pohojalainen kirjoitti:
Su Huhti 14, 2019 16:57
Käsittääkseni XWD:n kytkin on sama kuin 2.8T:ssä ja NG9-5:ssä, jos Saabeista puhutaan. Löytyy myös Opel, Vauxhall, Buick jne. GM-sukuisista.
Pitäis kestää hyvin 300 hp:n luokassa olevan koneen väännöt, jos on kunnossa eli ei kannata turhaan alkaa uutta kytkintä hankkimaan.

Putkiston osat on eri numeroilla kuin etuvetoisissa kuten Tobbana jo DP:stä totesi. Takapäässä pitää Haldex-murikkaa kiertää, joten ei taida helposti saada soviteltua etuvetoisen putkia sinne.

Helpoimmalla pääsee tuohon max. 280 hp:n teholuokkaan, jos hommaa 2.0T XWD BioPowerin. Siihen ei tarvitse vaihtaa muuta kuin 500 cc kokoluokan suuttimet ja sopiva softa.

Kannattaa lukea läpi tämä keskustelu:

viewtopic.php?f=15&t=144328
Kiitoksia!

Tuota ketjua on tullut tavattua myös, lähinnä silloin kun tähän omaani vaihdoin 16T, 3" DP ja muut rojut. 16T siis tulee myös tulevaan.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09

Vastaa Viestiin