![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Eski
Noilla tiedoin menee Saabit kyllä hinta/speksitasoltaan aika tasan, ja valinta on siis makukysymys noiden mainitsemieni ominaisuuksien välillä.Ande92 kirjoitti: ↑Ma Kesä 24, 2019 15:43Molemmissa on hyväkuntoiset renkaat ja huoltokirjat vaikutti hyviltä. Ttdi:hin luvattiin tehdä remminvaihto kyseiseen hintaan. Koriltaan molemmst ovat ruosteettomia. Eniten huolestuttaa molempien autojen ajomäärät, että paljonko huolettomia kilometrejä noilla +200tkm ajetuissa autoissa on.
Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä. Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.
Olen ajanut Vectorilla ja silti selvinnyt 4,5 vuotta Linearilla vetämättä ranteita auki. Toisaalta olen ajanut myös Berlingoa ja ajelen silti edelleen Saabilla, joten kai tömä on jotain masokismia
Mulla olevassa 1.8t:ssä oli lohkolämmitin rikki kaksi talvea täällä Oulun korkeudella. Sitä ei käynnistyksien yhteydessä edes huomannut mistään, vaikka pakkanen keikkui päälle kolmessakympissä pitkiäkin aikoja. Eli lähtee/kukkuu hyvin lämmittämättäkin.
Tasapainoakselin ketjun kiristin voi hajota yllättäen, toki tuon ei pitäisi samalla muuta rikkoa. Nää nyt on semmoisia joihin ei kannata valintaa kuitenkaan perustaa, ei semmoista konetta olekaan mistä ei jotain voisi hajota.petrisa kirjoitti: ↑Ti Kesä 25, 2019 09:12Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti
Toisaalta -07 -> on jo Kenraalin konsernimankka, joka ei ole päivityksen kannalta niin painajaismainen kuin se vanhempi kuituhassäkkä.