9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Kyselenpä taas täällä foorumilla hieman tietoja etukäteen, vaikka tätä autoa käytänkin vielä Vesalla tutkimuksissa, jotta saa tarkempaa kuvaa nykyisestä kunnosta.
320 000 km ajettua autoa siis olisin ostamassa, rekisteröity 2003 vuoden puolivälissä. Tiedossa olevat viat ovat tyypillinen keskuslukituksen ongelma, eli lukot toimivat vaihtelevasti, pakkasilla luistonesto lopettaa toiminnan, apukuskin turvavyömuistutusanturi on rikki eli herjaa turvavöistä, vaikkei kukaan paikalla istukaan. Nykyinen omistaja on tuttu ja on tehnyt autoon kohtuullisen paljon remonttia, sytytyspuolat on kaikki uusittu ja viimeksi ecu, kun auto lakkasi käymästä. Ja muistaakseni jarruremontista ja jousien vaihdostakaan ei pitkä aika ollut. Omassa autossani tuli loskakelillä herjaa ABS-jarruista ja luistonestoista, mutta vikakohteeksi paljastui auton alla oleva liitin, joka sai kosteutta. Kun sen kuivasi ja suojasi muovipussilla, niin sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Liekö sama tässäkin autossa....
Mutta mitä huomioitavaa tämän auton hankinnassa on? Kuinka surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä kestää, kun autossa sellainen on? Mitä tällä lyhyen testiajon aiemmin tein, en kyllä huomannut mitään vauhtipyörän vikaan viittaavaa täristystä, mutta muissa merkeissä tämä kilometrimäärä alkaa olla vauhtipyörälle jo paljon. Kori tässä on siistissä kunnossa ja katsastus tehty nyt syksyllä. Kori on oikein siistissä kunnossa ja sisustakin paljon siistimpi kuin monet vastaavat, vaikkei tuota varmaan aikoihin ole imuroitu ja pestykään.
Vähän ajettu "Made in Finland" 9-3 OG oli sen verran rahaa vievä hankinta, että tarkoituksena olisi toiseksi käyttöautoksi löytää sellainen, jossa ei mitään suurempaa korjattavaa pitäisi olla tiedossa ja hintaakaan ei saa liikaa olla (vaikea yhtälö). OG 9-3:sia olisi hyviä vaihtoehtoja, mutta haluaisin toisen auton pitää kuitenkin NG:nä, vaihtelu virkistää.
320 000 km ajettua autoa siis olisin ostamassa, rekisteröity 2003 vuoden puolivälissä. Tiedossa olevat viat ovat tyypillinen keskuslukituksen ongelma, eli lukot toimivat vaihtelevasti, pakkasilla luistonesto lopettaa toiminnan, apukuskin turvavyömuistutusanturi on rikki eli herjaa turvavöistä, vaikkei kukaan paikalla istukaan. Nykyinen omistaja on tuttu ja on tehnyt autoon kohtuullisen paljon remonttia, sytytyspuolat on kaikki uusittu ja viimeksi ecu, kun auto lakkasi käymästä. Ja muistaakseni jarruremontista ja jousien vaihdostakaan ei pitkä aika ollut. Omassa autossani tuli loskakelillä herjaa ABS-jarruista ja luistonestoista, mutta vikakohteeksi paljastui auton alla oleva liitin, joka sai kosteutta. Kun sen kuivasi ja suojasi muovipussilla, niin sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Liekö sama tässäkin autossa....
Mutta mitä huomioitavaa tämän auton hankinnassa on? Kuinka surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä kestää, kun autossa sellainen on? Mitä tällä lyhyen testiajon aiemmin tein, en kyllä huomannut mitään vauhtipyörän vikaan viittaavaa täristystä, mutta muissa merkeissä tämä kilometrimäärä alkaa olla vauhtipyörälle jo paljon. Kori tässä on siistissä kunnossa ja katsastus tehty nyt syksyllä. Kori on oikein siistissä kunnossa ja sisustakin paljon siistimpi kuin monet vastaavat, vaikkei tuota varmaan aikoihin ole imuroitu ja pestykään.
Vähän ajettu "Made in Finland" 9-3 OG oli sen verran rahaa vievä hankinta, että tarkoituksena olisi toiseksi käyttöautoksi löytää sellainen, jossa ei mitään suurempaa korjattavaa pitäisi olla tiedossa ja hintaakaan ei saa liikaa olla (vaikea yhtälö). OG 9-3:sia olisi hyviä vaihtoehtoja, mutta haluaisin toisen auton pitää kuitenkin NG:nä, vaihtelu virkistää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Ei ole moisesta kokemuksia mutta näin yleisellä tasolla tuon ikäisen ja tuon verran ajetun jättäisin ottamatta ellei viidellä sadalla irtoa. Toki miten pystyy itse autoa ylläpitämään.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Osta se AZP:n 9-3.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
AZP myy dieselä. En halua sellaista, ajelen etanolilla mieluummin. On vielä automaatti ja olen päättänyt, etten sellaista osta enää ikinä. Kolme automaattivaihteistoa on autoistani rikkoontunut ja korjaus kannattamatonta ja kallista hommaa. Ajomukavuus tulee turhan kalliiksi...
Onko T8 sitten huonommin kestävä kuin T7 ja onko tuollainen yli 300 000 km ajettu sitten jo "loppu"? Oma 230 000 km luokkaa ajettu olisi teknisesti vielä ihan hyvä, mutta kun hajosi se automaattivaihteisto ja liian kallis saattaa kuntoon.
Nettiautossa on tämän ikäisiä ja paljon ajettuja T8:ia huomattavasti korkeampaan hintaan kuin 500, saa miltei visinkertaistaa tuon hinnan.500 hintaan näyttää saavan ainoastaan kolaroidun varaosa-auton.
Vai pitäisikö sittenkin ostaa mieluummin 158 000 ajettu OG 9-3, parempi kuin kaksinkertaisesti ajettu T8? Hintaluokka olisi sama.
Onko T8 sitten huonommin kestävä kuin T7 ja onko tuollainen yli 300 000 km ajettu sitten jo "loppu"? Oma 230 000 km luokkaa ajettu olisi teknisesti vielä ihan hyvä, mutta kun hajosi se automaattivaihteisto ja liian kallis saattaa kuntoon.
Nettiautossa on tämän ikäisiä ja paljon ajettuja T8:ia huomattavasti korkeampaan hintaan kuin 500, saa miltei visinkertaistaa tuon hinnan.500 hintaan näyttää saavan ainoastaan kolaroidun varaosa-auton.
Vai pitäisikö sittenkin ostaa mieluummin 158 000 ajettu OG 9-3, parempi kuin kaksinkertaisesti ajettu T8? Hintaluokka olisi sama.
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Vai onko tämmöinen sitten parempi kuin enemmän ajettu 9-3? Tosin nyt ollaan jo väärän topicin alla, kun eri mallia. https://www.nettiauto.com/saab/9-5/10845426
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Mulla on nyt 285 mittarissa ja avasin yläkerran koska oli epäilys että pahvi palanut. Ainakin hoonausjäljet näkyy sylinterissä vielä ja tällä on ajettu yli 100 tkm yli 300 hepan tehoilla. Pahvikin oli ok, mutta koska tämä muuttuu käyttöautoksi cabin tieltä niin laittelen vakiopalikoita kiinni eli vaihdan vakioturbon.
Ketjun laahaimen rikkoutuminen tuossa kai suurin huolenaihe olis, mutta en muista koskeeko se 2003 konetta vai uudempia.
En itse koe että tuosta olisi mitään hajoamassa ihan heti.
Ketjun laahaimen rikkoutuminen tuossa kai suurin huolenaihe olis, mutta en muista koskeeko se 2003 konetta vai uudempia.
En itse koe että tuosta olisi mitään hajoamassa ihan heti.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Miten kaksoismassavauhtipyörä? Onko Saabeissa ollut kestävämpi kuin esim. Volkkareissa, joista alkaa näissä kilometreissä pettämään?
Re: 9-3 SS 2.0t odottavissa olevat viat
Jos dieseliin sekaantuisi, niin nettiautossa on pyörinyt halvalla tämmöinen.... https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10841512
Mutta onko sellainen, että parempi olla sekaantumatta? Tuo lämmityslaitteen puhallin lienee tyyppivika, omaan 9-3 SS:iin vaihdettu pari vuotta sitten, kun lakkasi toimimasta.
Kilometrejä tässäkin aika reilusti, mutta kuvissa siisti ja olisi facelift-malli. Diesel tosin iso miinus, mutta hinta tosi halpa.
Mutta onko sellainen, että parempi olla sekaantumatta? Tuo lämmityslaitteen puhallin lienee tyyppivika, omaan 9-3 SS:iin vaihdettu pari vuotta sitten, kun lakkasi toimimasta.
Kilometrejä tässäkin aika reilusti, mutta kuvissa siisti ja olisi facelift-malli. Diesel tosin iso miinus, mutta hinta tosi halpa.