Täällä taas yksi huonosti kännistyvä Ttid. Startti pyörii tosi vaikeasti, niinkuin olisi akku lopussa.
Tänään sitten käynnistyksen jälkeen pienessä pakkasessa ihmettelin, miksi akunkengät höyryää ja poltinhan minä sormeni plus kenkään.
No Saab palstalta äkkiä apua, mikä vaivaa uutta perheenjäsentä johon edellinen omistaja oli asentanut ylläpitolaturin huonon käynnistyvyyden vuoksi ja vaihtanut akunkin.
Palstalta apu ja ohjeet löytyi kuvien kera, vastaavat osatkin löytyi motonetista.
Vaihtakaa hyvät ihmiset akunkengät kaikki joilla on käynnistysvaikeuksia pikku pakkasilla, tai startti pyörii laiskasti, tai akunkengät lämpenee yhtään. Akunkengät kuuluu pysyä kylmänä!
Pluskaapeli riitti hyvin uuteen kenkään, mutta toinen maa kaapeli piti vaihtaa ja avata vähän johto sarjaa, mistä sai sopivasti lisämittaa toiselle maajohdolle.
En mitannut latausjännitettä laturista, enkä ennen, mutta jälkeen asennuksen tuli akulle 14,05-14,07V
[img]
https://www.dropbox.com/sh/w2cl4qjrz2gn ... a?dl=0[img]
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com