EGR putsattu, vikavalo palaa edelleen?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TumppiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Touko 13, 2013 07:50

EGR putsattu, vikavalo palaa edelleen?

Viesti Kirjoittaja TumppiK »

Moi,

Jokunen vuosi sitten techillä katsottu et dieselkoneen egr heittää tukkoon. Motarilla lykkäs moottorin vikavaloa, josta noin 30min lähti tehot moottorista.

Palautu sit aina. Nyt pajalla egr irrotettu ja putsattu. Nyt motarilla tehot ei lähde, mutta moottorin vikavalo syttyy edelleen. Pajalla sanoivat, etteivät saaneet mitään koodeja, mut heil ei ollu techiä. Kummitteleeko siel se vanha egr koodi vai mikä liene? Huollossa ei muuten ilmenny moottorin puolella mitään vikoja.
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: EGR putsattu, vikavalo palaa edelleen?

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Vikakoodit tietenkin olisi edelleen hyvä lukea, koska voihan se herja tulla jostain muustakin vuorostaan. Viestistä ei ihan täysin selvinnyt, että oliko egrrästä luettu vikakoodit ennen putsausta. Ttidssä on ainakin sähköinen egr, eli johtosarjat ja liittimet kannattaa katsoa, jos vika puhdistuksen jälkeen on edelleen egr venttiilissä koodien mukaan. Lopuksi egr vaihtoon, jos johdot ja liittimet näyttää ehjältä. Techillä pystyy avaamaan ja sulkemaan venttiilin melkein portaattomasti ja ilmoittaa, jos se ei liiku kunnolla.

Egr ei kyllä tietääkseni laita limbmodelle autoa. Olisko turbon alipainevuoto? Opeleissa erittäin yleisiä ja dth kone on niidenkin keulalla.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
TumppiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Touko 13, 2013 07:50

Re: EGR putsattu, vikavalo palaa edelleen?

Viesti Kirjoittaja TumppiK »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Su Joulu 22, 2019 22:34
Vikakoodit tietenkin olisi edelleen hyvä lukea, koska voihan se herja tulla jostain muustakin vuorostaan. Viestistä ei ihan täysin selvinnyt, että oliko egrrästä luettu vikakoodit ennen putsausta. Ttidssä on ainakin sähköinen egr, eli johtosarjat ja liittimet kannattaa katsoa, jos vika puhdistuksen jälkeen on edelleen egr venttiilissä koodien mukaan. Lopuksi egr vaihtoon, jos johdot ja liittimet näyttää ehjältä. Techillä pystyy avaamaan ja sulkemaan venttiilin melkein portaattomasti ja ilmoittaa, jos se ei liiku kunnolla.

Egr ei kyllä tietääkseni laita limbmodelle autoa. Olisko turbon alipainevuoto? Opeleissa erittäin yleisiä ja dth kone on niidenkin keulalla.
Niin, techin päähän pitäisi saada. Samallalailla alkoi valo palamaan kuin ennen putsausta, aiemminkaan kuten ei nytkään kaupunkiajossa ei ikinä syty vikavalo , ainoastaan kun 100km/h ajoa takana jonkunaikaa, kun ekan kerran meni limited tilaan ja teki saman tempun, niin techi herjas egr:rän tukosta.

Nyt sama valon kanssa, mut ei menny enää tehot. Auto siis 2.2 TiD 2003.
TumppiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Touko 13, 2013 07:50

Re: EGR putsattu, vikavalo palaa edelleen?

Viesti Kirjoittaja TumppiK »

Ja just veti taas limited performance tilaankin viel maantiellä.. Vaikka egr vasta putsattu.
Vastaa Viestiin