TTiD
Re: TTiD
Laturivika iski täälläkin, Denso levisi 140tkm kohdalla kunnon savujen kera. Viikkoa aiemmin uusittu akku saattoi olla viimeinen niitti, akunkengät ja liitokset on jo aiemmin korjattu. Tiedä sitten paljonko huonoilla liitoksilla on ollut vaikutusta kestoon, korjaamo kertoi että noita Densoja tuntuu menevän muistakin merkeistä...
Tilalle meni tehdaskorjattu samanlainen ihan vaan logistisista syistä. Jos tuo nyt toiset 140tkm kestää, niin nykyisillä ajoilla tuo tekee 10 vuotta. Ja jos ostaisi valmiiksi varalaturin hyllyyn niin ei varmasti hajoa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
TTiD on tuntunut talven aikana hieman hengettömältä etenkin alakierroksilla (0-1500rpm) ja viisari nousee korkeintaan puoleenväliin valkoista turbomittarin asteikkoa kun lähtee kiihdyttämään 1 tai 2 vaihteella. Arviolta >2000rpm ahtaa täydet 2bar eli korkeammilla kierroksilla ja vaihteilla ei ongelmaa ilmene ja vetoja löytyy eikä turbon mittari seilaa. Ongelma ilmenee siis etenkin liikkeellelähdössä 1. vaihteella ja satunnaisesti myös 2.vaihteella kierroksista riippuen. Isommilla vaihteilla ahtaa siis normaalisti. Meno etenkin kaupunkiajossa on hieman kankeaa ja toivoisin tähän vinkkejä mistä vikaa voisi lähteä etsimään kun kyseinen laitos on itselle vielä aika uusi? OG-kolkin kanssa tuli ahto-ongelmien kanssa painittua tätä ennen..
eSID2 löytyy autosta ja sen mukaan matalilla kierroksilla ahtaa maksimissaan n. 1bar verran. Onko tässä rajoitettu ahtopainetta 1. vaihteella vai kuuluisiko paineiden olla tuolla 2barin tienoilla vaihteesta riippumatta kiihdyttäessä? Olen tutkinut konetilaa ja en ainakaan toistaiseksi ole löytänyt rikkinäisiä alipaineletkuja ja isompi ahtoputkikin näyttää ehjältä ja saippuavedellä testatessa ei kuplia tullut. Kaikki letkut yms. menee vaihtoon lähiaikoina jokatapauksessa. Huomasin myös että maksimitehot (vakiosoftalla) jäävät noin 166-170hp tienoille.
Ilmeisesti näissä on ollut ongelmia noiden kumpaakin turboa ohjaavien magneettiventtiilien kanssa ja mielestäni ne paikansinkin keulaan ja koneen etuosaan? Voiko näiden toimivuutta jotenkin testata tai vaihtaa suoraan päikseen jotta vikaa voisi diagnosoida? Vikakoodeja auto ei ole antanut, mutta toki Techillä tuokin selviäisi tarkemmin. Kumpi näistä magneettiventtiileistä muuten ohjaa pientä ja kumpi isompaa turboa?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista
Autona tosiaan Saab 9-3 Aero TTiD vm. 2008 ja 6-vaihteisella manuaalilaatikolla.
eSID2 löytyy autosta ja sen mukaan matalilla kierroksilla ahtaa maksimissaan n. 1bar verran. Onko tässä rajoitettu ahtopainetta 1. vaihteella vai kuuluisiko paineiden olla tuolla 2barin tienoilla vaihteesta riippumatta kiihdyttäessä? Olen tutkinut konetilaa ja en ainakaan toistaiseksi ole löytänyt rikkinäisiä alipaineletkuja ja isompi ahtoputkikin näyttää ehjältä ja saippuavedellä testatessa ei kuplia tullut. Kaikki letkut yms. menee vaihtoon lähiaikoina jokatapauksessa. Huomasin myös että maksimitehot (vakiosoftalla) jäävät noin 166-170hp tienoille.
Ilmeisesti näissä on ollut ongelmia noiden kumpaakin turboa ohjaavien magneettiventtiilien kanssa ja mielestäni ne paikansinkin keulaan ja koneen etuosaan? Voiko näiden toimivuutta jotenkin testata tai vaihtaa suoraan päikseen jotta vikaa voisi diagnosoida? Vikakoodeja auto ei ole antanut, mutta toki Techillä tuokin selviäisi tarkemmin. Kumpi näistä magneettiventtiileistä muuten ohjaa pientä ja kumpi isompaa turboa?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista
Autona tosiaan Saab 9-3 Aero TTiD vm. 2008 ja 6-vaihteisella manuaalilaatikolla.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: TTiD
Onko mankut keskenään samanlaisia, vois kokeilla vaihtaa päittäin et muuttuuko käytös.
Edit. Mene juutuubiin
viewtopic.php?f=29&t=157120&p=1224328&h ... A#p1224328
Edit. Mene juutuubiin
viewtopic.php?f=29&t=157120&p=1224328&h ... A#p1224328
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: TTiD
Mahtaa olla pienemmän ahtimen magneettiventtiili rikki.
Voi tosiaan kokeilla vaihtaa niitä keskenään niin käy ahtamisen kanssa juuri päinvastoin. Pienillä kierroksilla ahtaa ja isomilla alkaa ongelmat.
Mikäli näin niin selvä vika.
Nuo magneettiventtiilit on siinä syylärin yläpuolisessa telineessä kiinni ja ovat samanlaisia, joten voi helposti vaihtaa ristiin.
Se magneettiventtiili, josta menee letku ylempään painekelloon, on pikkuturbon. Ja vastaavasti se mikä menee sinne koneen alaosaan on isomman turbon.
Voi tosiaan kokeilla vaihtaa niitä keskenään niin käy ahtamisen kanssa juuri päinvastoin. Pienillä kierroksilla ahtaa ja isomilla alkaa ongelmat.
Mikäli näin niin selvä vika.
Nuo magneettiventtiilit on siinä syylärin yläpuolisessa telineessä kiinni ja ovat samanlaisia, joten voi helposti vaihtaa ristiin.
Se magneettiventtiili, josta menee letku ylempään painekelloon, on pikkuturbon. Ja vastaavasti se mikä menee sinne koneen alaosaan on isomman turbon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TTiD
Kiitokset vastauksistanne!
Kokeilen vaihtaa nuo magneettiventtiilit päikseen ja katsotaan miten auto käyttäytyy tämän jälkeen. Hyvä olisi saada taas TTiD:n kulkupuoli kuntoon.
Mikäli vika paikantuu tuohon magneettiventtiiliin niin tämä lienee oikea osa vanhan tilalle?
https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 9ttid.html
Kokeilen vaihtaa nuo magneettiventtiilit päikseen ja katsotaan miten auto käyttäytyy tämän jälkeen. Hyvä olisi saada taas TTiD:n kulkupuoli kuntoon.
Mikäli vika paikantuu tuohon magneettiventtiiliin niin tämä lienee oikea osa vanhan tilalle?
https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 9ttid.html
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: TTiD
Oikea osan mutta aika suolaisen hintainen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: TTiD
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: TTiD
Neobrothersin alipaineventtiilin tiedoissa lukee näin:
Vacuum valve, suitable for the following:
Saab 9-3 05-12 - All 1.9 8v & 16v diesel models excluding twin turbo
Eli ei käy ttid:hin.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: TTiD
Mites muuten tuo NeoBrosin imusarja, onko tuo se paranneltu malli?
https://www.neobrothers.co.uk/intake-in ... 4694-p.asp
https://www.neobrothers.co.uk/intake-in ... 4694-p.asp
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: TTiD
Minulle vastasivat sähköpostilla sen olevan parannettu malli. Itselläni on tuo omassani kiinni.manuLe kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 18:48Mites muuten tuo NeoBrosin imusarja, onko tuo se paranneltu malli?
https://www.neobrothers.co.uk/intake-in ... 4694-p.asp
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: TTiD
Entäs TTiD:n pakoputki, siis se jousto-osan sisältävä, tilasin siihen Sparetolta oikeantapaisen osan, mutta käykö siihen sitten motonetin laippatiivisteet: 14-0250 https://www.motonet.fi/fi/tuote/140250/ ... pel-19CDTi ? Jos käy niin noitako pitäisi ostaa kaiketi 2kpl kun on kaksi laippaakin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98