Eli ensiks ratin napeista tapahtu ihan vääriä asioita ( Volume + niin vaihtui radio cd puolelle yms ) sitten pimeni koko ratin valot, nappulat eikä edes töötti toimi sekä antaa häiriöta ratin air bagistä , eikä pissapoika eikä vasen takavilkku toimi mutta ne tuskin liittyy tähän vikaan vaikka erittäin mystisiä vikoja kyllä nekin...
Eli oisko ideoita mikä tätä vaivaa taas
Cimmiä epäilin kans ite kun aluks konerempan jälkeen alko valittaa vikaa luistonestossa ja että se ohjauskulma anturi pitäisi kalibroida, no se tehtiin ja se vika hävis eikä teck2 anna suoraa vikaa cimiin antaa noi viat erikseen vaan. Se anturi taitaa kuitenki olla se heikoin kohta siinä ?
Johdot/sulakkeet/liittimet yms on tarkastettu eikä löytyny mitään mikä selittäis ton
Hyvin vahvasti viittaa löysään liittimeen tuo. Taistelin taannoin yhden 9-5:n vastaavien vikojen kanssa. Lopulta kaivauksien jälkeen löytyi lievästi liian tiukkaan nippusiteellä kiristetty johto. Siitä cimin takaa kojelaudan puolelta aukaisi liitintä juuri sen verran että muutama toiminto ei mennyt läpi ja turvatyynyn valo syttyi. Tämä tapahtui aina ääriasentoon toiseen suuntaan käännettäessä. Vika oli ilmaantunut muun rattiakseliin liittyvän korjauksen jälkeen.
Hyvin vahvasti viittaa löysään liittimeen tuo. Taistelin taannoin yhden 9-5:n vastaavien vikojen kanssa. Lopulta kaivauksien jälkeen löytyi lievästi liian tiukkaan nippusiteellä kiristetty johto. Siitä cimin takaa kojelaudan puolelta aukaisi liitintä juuri sen verran että muutama toiminto ei mennyt läpi ja turvatyynyn valo syttyi. Tämä tapahtui aina ääriasentoon toiseen suuntaan käännettäessä. Vika oli ilmaantunut muun rattiakseliin liittyvän korjauksen jälkeen.
Tässä oli rattiakseli kyllä auki kun konetta korjattiin! liitin on kyllä ollut auki useasti sen jälken, pitää tutkia sitä liitintä enemmän vielä.
Liittimissä on airbagin johdotuksessa sellainen varmistustoiminto: Jos liitin on huonosti paikoillaan niin airbagin valvontayksikölle näkyy oikosulku. Liittimen väliseinä katkaisee normaalisti tuon oikosulun kun liitin on oikein ja riittävän syvällä. Häiriö on kuljettajan turvatyynyn resistanssi liian pieni tms.
Ekalla purkukerralla luulin saaneeni liittimen paremmin paikalleen ja kasasin kaiken. Taas ratin ääriasennossa käytön jälkeen turvatyynyhäiriö. Lisätutkimuksien yhteydessä löysin liittimelle oman "telineen" johon sen ripustin ja tuin johdon siten ettei sen tarvitse venyä. Alkoi toimimaan.
Hyvin vahvasti viittaa löysään liittimeen tuo. Taistelin taannoin yhden 9-5:n vastaavien vikojen kanssa. Lopulta kaivauksien jälkeen löytyi lievästi liian tiukkaan nippusiteellä kiristetty johto. Siitä cimin takaa kojelaudan puolelta aukaisi liitintä juuri sen verran että muutama toiminto ei mennyt läpi ja turvatyynyn valo syttyi. Tämä tapahtui aina ääriasentoon toiseen suuntaan käännettäessä. Vika oli ilmaantunut muun rattiakseliin liittyvän korjauksen jälkeen.
Tässä oli rattiakseli kyllä auki kun konetta korjattiin! liitin on kyllä ollut auki useasti sen jälken, pitää tutkia sitä liitintä enemmän vielä.
CIMin kierrejohdin päässyt liikkumaan? Se kun omaa liikeradan millä pystyy toimimaan. Jos väärässä asennossa asennettu, niin ratin ääriasennoissa rikkoontuu.
Jos sitä rattispiraalia pyöräyttää kierroksella jompaan kumpaan suuntaan silloin kun ratti on irti, hajoaa se taatusti hyvin pian. Spiraaleita löytyy ainakin ebaysta myynnissä erikseen, sen saa vaihdettua CIM:n sisälle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Jos sitä rattispiraalia pyöräyttää kierroksella jompaan kumpaan suuntaan silloin kun ratti on irti, hajoaa se taatusti hyvin pian. Spiraaleita löytyy ainakin ebaysta myynnissä erikseen, sen saa vaihdettua CIM:n sisälle.
Onks mitään hajua pitääkö tätä koodata mitenkään vai auttaako vaan vaihto?
Jos sitä rattispiraalia pyöräyttää kierroksella jompaan kumpaan suuntaan silloin kun ratti on irti, hajoaa se taatusti hyvin pian. Spiraaleita löytyy ainakin ebaysta myynnissä erikseen, sen saa vaihdettua CIM:n sisälle.
Onks mitään hajua pitääkö tätä koodata mitenkään vai auttaako vaan vaihto?
Vaihto riittää, mutta ratin asentoanturi väkisinkin liikahtaa sen verran että vaatii taas sen kalibroinnin.
Edit: CIM:iä purkaessa ja kasatessa kannattaa olla tarkkana että etenkin 2 pisintä pinniä menevät liittimessä oikeaan väliin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Liittyikö tähän CIM-moduuliin jollain tapaa auton merkkiäänet? Vasen etukaiutin paukkuu ja särisee (muut ei) ja töötin ääni on omituinen (vaisu ja suhiseva, tiedän kyllä ettei kuulu kaiuttimesta), eli voisiko liittyä CIMiin? Vilkun äänet ja parkkitutkan varoitusääni kuulostaa normaalilta.