Et meinaa avata sitä ja tehdä esimerkiksi kannelle jotain? Isompaa turbo vaan? Tuubisarja?lentäväsaabisti kirjoitti:Mikäs tässä 16T:n jälkeen olis seuraava pykälä?
Makais yksi tehdasuusi kone tuolla tallissa ja ajattelin että siitä voisi rakentaa sellaisen ettei teho ihan heti lopu kesken, kuitenkin säilyttäen kohtuullisen ajettavuuden. Eli ei nyt varsinaisesti mitään seisovan mailin vehjettä mutta luokkaa 400+ hevosvoimaista ja sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
Lähinnä että mikä ahdin, pakosarja nyt varmasti menee uusiksi mutta se nyt ei budjetissa juurikaan tunnu jos melkolailla kaikki muukin menee uusiksi.
Ja miten tuo loota, tällä hetkellä siis F40.
B207 koneen äärirajat
Re: B207 koneen äärirajat
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B207 koneen äärirajat
Kyllä siis tarkoitus vaihtaa takomännät yms. sitä tässä juuri kyselenkin että minkälaista pakettia kannattaa lähteä kasaamaan.jjasco kirjoitti:Et meinaa avata sitä ja tehdä esimerkiksi kannelle jotain? Isompaa turbo vaan? Tuubisarja?lentäväsaabisti kirjoitti:Mikäs tässä 16T:n jälkeen olis seuraava pykälä?
Makais yksi tehdasuusi kone tuolla tallissa ja ajattelin että siitä voisi rakentaa sellaisen ettei teho ihan heti lopu kesken, kuitenkin säilyttäen kohtuullisen ajettavuuden. Eli ei nyt varsinaisesti mitään seisovan mailin vehjettä mutta luokkaa 400+ hevosvoimaista ja sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
Lähinnä että mikä ahdin, pakosarja nyt varmasti menee uusiksi mutta se nyt ei budjetissa juurikaan tunnu jos melkolailla kaikki muukin menee uusiksi.
Ja miten tuo loota, tällä hetkellä siis F40.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: B207 koneen äärirajat
Juu, tiukkaa se oli RS3:en kanssa jo..petrisa kirjoitti:Tällainen https://www.nettiauto.com/audi/rs6/9456297, kun tulee sinne Palokan motarille, niin joudut nöyrtymään .lentäväsaabisti kirjoitti:sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: B207 koneen äärirajat
Samallahan sinne vaihtuu sitten kanget ja porttaa kannen. Perusasiat kuntoon niin ei tarvi välttämättä sitä turboakaan olla ensimmäisenä suurentamassa.lentäväsaabisti kirjoitti:Kyllä siis tarkoitus vaihtaa takomännät yms. sitä tässä juuri kyselenkin että minkälaista pakettia kannattaa lähteä kasaamaan.jjasco kirjoitti:Et meinaa avata sitä ja tehdä esimerkiksi kannelle jotain? Isompaa turbo vaan? Tuubisarja?lentäväsaabisti kirjoitti:Mikäs tässä 16T:n jälkeen olis seuraava pykälä?
Makais yksi tehdasuusi kone tuolla tallissa ja ajattelin että siitä voisi rakentaa sellaisen ettei teho ihan heti lopu kesken, kuitenkin säilyttäen kohtuullisen ajettavuuden. Eli ei nyt varsinaisesti mitään seisovan mailin vehjettä mutta luokkaa 400+ hevosvoimaista ja sellaista "ettei yksikään Audi tule ohi tuossa Palokan motarilla" konetta kuitenkin.
Lähinnä että mikä ahdin, pakosarja nyt varmasti menee uusiksi mutta se nyt ei budjetissa juurikaan tunnu jos melkolailla kaikki muukin menee uusiksi.
Ja miten tuo loota, tällä hetkellä siis F40.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: B207 koneen äärirajat
Onkos mistäpäin porukka hommaillut tuota 3bar MAP:ia? Maptunihan ei tuota näytä laittelevansa tuohon stg 7:aan, joten onko niin välttämätön? Täällä foorumilla on ainaki muutama 330+ hp vehje on muistaakseni näyttänyt laittaneen sen, joten tuskin siitä haittaakan olisi.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: B207 koneen äärirajat
Itse tilasin Crate Engine Depotista johtoineen. Eihän Maptunilla ole tuossa isoimmassa stagessa edes 3" MAF, vaikka ilmamassat taitaa loppua 220g/s (vai 230g/s) normi maffilla. Itsellä ainakin menee 235g/s ilmaa koneeseen tuolla 338hp setupilla.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207 koneen äärirajat
Sellainen pikainen kysymys, että SAI-koneen erot/ NON-SAI? Tarkoitus on rakentaa tässä 19T/20T-tekniikka tako-osilla..
Tarjolla on B207R SAI, ja mietinkin että kompastuuko siinä kuinka ko. järjestelmän valmiuteen moottorissa? Itselle kun ei ole niinkään tuttu järjestelmä.
Tuossa ainakin pakosarjojen eroavaisuuksia;
https://www.neobrothers.co.uk/exhaust-m ... 8399-p.asp
https://www.neobrothers.co.uk/exhaust-m ... 5002-p.asp
Pumppuhan siellä on nokan päässä, joka ottaa sitä kautta pumppausvoimansa. Mutta onko kannessa jotain eroa SAI vs. NON-SAI?
Tarjolla on B207R SAI, ja mietinkin että kompastuuko siinä kuinka ko. järjestelmän valmiuteen moottorissa? Itselle kun ei ole niinkään tuttu järjestelmä.
Tuossa ainakin pakosarjojen eroavaisuuksia;
https://www.neobrothers.co.uk/exhaust-m ... 8399-p.asp
https://www.neobrothers.co.uk/exhaust-m ... 5002-p.asp
Pumppuhan siellä on nokan päässä, joka ottaa sitä kautta pumppausvoimansa. Mutta onko kannessa jotain eroa SAI vs. NON-SAI?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: B207 koneen äärirajat
SAI-järjestelmälle on sähköinen pumppu imusarjan puolella. SAI-pakosarjalta voi tulpata SAI:n, mutta mieluummin etsi NON-SAI -pakosarja.
Jos autossa ei ole alkujaan SAI-järjestelmää, niin sen voi jättää tyystin huomiotta. Jos taas on, niin silloin kannattaa karsia se pumppu, putkisto venttiilineen ja antureineen pois ja softasta disablointi.
-Sami
Jos autossa ei ole alkujaan SAI-järjestelmää, niin sen voi jättää tyystin huomiotta. Jos taas on, niin silloin kannattaa karsia se pumppu, putkisto venttiilineen ja antureineen pois ja softasta disablointi.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B207 koneen äärirajat
SAI pumppu ei ole nokan päässä, vaan sillä on sähköinen pumppu. Melko tehokas se on, kun sen sulakekokokin on 60A .
Mitä ero on SAI ja EI-SAI systeemissä niin tuo pakosarjan erohan se on yksi. Pakosarjassa on ilmakanavat SAI pumpun pumppaamaan ilmaa varten.
Toinen ero on sitten ilmanputsarin kannessa, jossa on taas ilmalähtö pumpulle.
Itse sähköinen pumppu on starttimoottorin alapuolella. Lisäksi tietenkin on tuossa koneen päädyssä ylhäällä takaiskuventtiili.
Koko SAI-systeemihän on niin p**ka, että siitä pitää päästä pikimmiten eroon tavalla tai toisella. Ja sehän kyllä onnistuu.
Mikäli aikoo pakosarjan ostaa ja autossa on kaikesta huolimatta tuo "paholaisen keksintö" käytössä, on pakosarja tietenkin oltava SAI-mallia. Muutoin käy hyvin EI-SAI malli. Ei ole mitään väliä vaikka auto olisi alunperin ollutkin SAI -malli, jos se on joskus poistettu käytöstä esim. virisoftan myötä. On tosin muistettava, että ostamalla virisofta jostain liikkeestä esim. Maptunilta on SAI yleensä toiminnassa edelleen. Sensijaan hankkimalla softa palstan softaajien kautta, on se onneksi poistettu käytöstä.
ps. Tobbana ehtikin jo vastailemaan.
Sen verta lisään tuohon Tobbanan viestiin, ettei virisoftan myötä poistetulle SAI systeemille tarvitse tehdä enää sen enempää karsimista. Pumpun putkiston ja takaiskuventtiilin voi aivan huoletta jättää sinne omaan arvoonsa. Ei se siellä "leipää pyydä". Näin minulla on ollut jo keväästä -12 lähtien, kun etanolisoftaus tehtiin ja SAI- systeemi on sieltä poistettu. Sitä ennen minulla oli Maptunin softa, jossa se oli mukana, mutta silloinkaan se ei ollut toiminnassa. Pumpun pistokeen olin ottanut irti. Tosin pumpun toimimattomuutta piti muulla keinon "huijata" ECU:a luulemaan sen pumppaavan ilmaa pakosarjaan. No, se olikin sitten toinen temppu se.
Oikeastaan ainoa juttu mikä pitää olla kunnossa oli SAI toiminnassa tai ei, on tuo takaisku. Senkin voi varmistaa laittamalla sinne sulkulaipan, jos systeemi on estetty. Nimittäin mikäli tuo takaisku alkaa vuotamaan, se päästää pakokaasuja ilmanputsariin puhtaan ilman sekaan.
Mitä ero on SAI ja EI-SAI systeemissä niin tuo pakosarjan erohan se on yksi. Pakosarjassa on ilmakanavat SAI pumpun pumppaamaan ilmaa varten.
Toinen ero on sitten ilmanputsarin kannessa, jossa on taas ilmalähtö pumpulle.
Itse sähköinen pumppu on starttimoottorin alapuolella. Lisäksi tietenkin on tuossa koneen päädyssä ylhäällä takaiskuventtiili.
Koko SAI-systeemihän on niin p**ka, että siitä pitää päästä pikimmiten eroon tavalla tai toisella. Ja sehän kyllä onnistuu.
Mikäli aikoo pakosarjan ostaa ja autossa on kaikesta huolimatta tuo "paholaisen keksintö" käytössä, on pakosarja tietenkin oltava SAI-mallia. Muutoin käy hyvin EI-SAI malli. Ei ole mitään väliä vaikka auto olisi alunperin ollutkin SAI -malli, jos se on joskus poistettu käytöstä esim. virisoftan myötä. On tosin muistettava, että ostamalla virisofta jostain liikkeestä esim. Maptunilta on SAI yleensä toiminnassa edelleen. Sensijaan hankkimalla softa palstan softaajien kautta, on se onneksi poistettu käytöstä.
ps. Tobbana ehtikin jo vastailemaan.
Sen verta lisään tuohon Tobbanan viestiin, ettei virisoftan myötä poistetulle SAI systeemille tarvitse tehdä enää sen enempää karsimista. Pumpun putkiston ja takaiskuventtiilin voi aivan huoletta jättää sinne omaan arvoonsa. Ei se siellä "leipää pyydä". Näin minulla on ollut jo keväästä -12 lähtien, kun etanolisoftaus tehtiin ja SAI- systeemi on sieltä poistettu. Sitä ennen minulla oli Maptunin softa, jossa se oli mukana, mutta silloinkaan se ei ollut toiminnassa. Pumpun pistokeen olin ottanut irti. Tosin pumpun toimimattomuutta piti muulla keinon "huijata" ECU:a luulemaan sen pumppaavan ilmaa pakosarjaan. No, se olikin sitten toinen temppu se.
Oikeastaan ainoa juttu mikä pitää olla kunnossa oli SAI toiminnassa tai ei, on tuo takaisku. Senkin voi varmistaa laittamalla sinne sulkulaipan, jos systeemi on estetty. Nimittäin mikäli tuo takaisku alkaa vuotamaan, se päästää pakokaasuja ilmanputsariin puhtaan ilman sekaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207 koneen äärirajat
Joo, my bad, sekoilu sen nokan pään pumpun suhteen nyt kun taas oikein otti ja hetkeksi keskittyy aiheeseen.petrisa kirjoitti:SAI pumppu ei ole nokan päässä, vaan sillä on sähköinen pumppu. Melko tehokas se on, kun sen sulakekokokin on 60A .
Mitä ero on SAI ja EI-SAI systeemissä niin tuo pakosarjan erohan se on yksi. Pakosarjassa on ilmakanavat SAI pumpun pumppaamaan ilmaa varten.
Toinen ero on sitten ilmanputsarin kannessa, jossa on taas ilmalähtö pumpulle.
Itse sähköinen pumppu on starttimoottorin alapuolella. Lisäksi tietenkin on tuossa koneen päädyssä ylhäällä takaiskuventtiili.
Koko SAI-systeemihän on niin p**ka, että siitä pitää päästä pikimmiten eroon tavalla tai toisella. Ja sehän kyllä onnistuu.
Mikäli aikoo pakosarjan ostaa ja autossa on kaikesta huolimatta tuo "paholaisen keksintö" käytössä, on pakosarja tietenkin oltava SAI-mallia. Muutoin käy hyvin EI-SAI malli. Ei ole mitään väliä vaikka auto olisi alunperin ollutkin SAI -malli, jos se on joskus poistettu käytöstä esim. virisoftan myötä. On tosin muistettava, että ostamalla virisofta jostain liikkeestä esim. Maptunilta on SAI yleensä toiminnassa edelleen. Sensijaan hankkimalla softa palstan softaajien kautta, on se onneksi poistettu käytöstä.
Moottori on siis tehdasuusi, mutta pakosarjassa näkyi olevan tuo SAI-mallin varaosanumero. Auto johon moottori tulee, on - 05 NON-SAI.
Tästä siis viisastun sen verran, että:
1) Nyt kun ECU tulee vanhasta moottorista, ei vaikuta asiaan
2) Pakosarja on hyvä vaihtaa
3) Ilmanotto tulee vanhasta moottorista, ns. Korin mukana, eli ei toimenpiteiä
4) Vaatiiko tuo mainittu takaisku toimenpiteitä? Kun sanot koneen päädyssä, onko sille siis kolo vai onko se vain "auxiliary-laite", eli esim. telineessä ja kaksi ruuvia auki ja thats it?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: B207 koneen äärirajat
Siis....
Mikäli vanhassa moottorissa ja korissa ei ole ollut SAI mukana ja nyt uudessa vaihtomoottorissa on tuo SAI, ei tuo pakosarja nyt tule olemaan sopiva. Ilmakanavat pitäisi tukkia. Vaihda se.
Jos taas vanhassa moottorissa ja korissa on alunperin ollut SAI, mutta se on softan (ECU) myötä jälkikäteen vain poistettu, niin autossahan on valmiina jo olemassa tuo SAI ulkoinen varustelu. Tietenkin, ellei sitä ole riisuttu pois.
Parhaiten asian voi varmistaa sillä, että onko tuo takaisku siinä koneen yläkulmassa akkukotelon vieressä. Se on sellainen metallinen "ufo" kahden metallisen putken välissä. Toinen putki tulee alhaalta koneen etuosasta (pumpulta) ja toinen lähtee pakosarjaa kohti rintapeltiä.
Mikäli vanhassa moottorissa ja korissa ei ole ollut SAI mukana ja nyt uudessa vaihtomoottorissa on tuo SAI, ei tuo pakosarja nyt tule olemaan sopiva. Ilmakanavat pitäisi tukkia. Vaihda se.
Jos taas vanhassa moottorissa ja korissa on alunperin ollut SAI, mutta se on softan (ECU) myötä jälkikäteen vain poistettu, niin autossahan on valmiina jo olemassa tuo SAI ulkoinen varustelu. Tietenkin, ellei sitä ole riisuttu pois.
Parhaiten asian voi varmistaa sillä, että onko tuo takaisku siinä koneen yläkulmassa akkukotelon vieressä. Se on sellainen metallinen "ufo" kahden metallisen putken välissä. Toinen putki tulee alhaalta koneen etuosasta (pumpulta) ja toinen lähtee pakosarjaa kohti rintapeltiä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 koneen äärirajat
tuosta MAF putken kasvattamisesta.. onko siis ajatus että MAFfi ei voi olla enää tuossa putsarin kannessa kiinni, vaan sille on oltava tulo, ja menopuolella x-määrä isompaa(3") putkea ja mielelkään suoraa..?
ja mistä tehomääristä tuo alkaa ahistaan. autona siis ooppeli, putsarin kannessa numero gm 24452484 ja sisäpuolella on kärsä eli ei lopu tohon liitokseen..
ja mistä tehomääristä tuo alkaa ahistaan. autona siis ooppeli, putsarin kannessa numero gm 24452484 ja sisäpuolella on kärsä eli ei lopu tohon liitokseen..
Vectra c wagon my07 Z20NET biobower
Re: B207 koneen äärirajat
Vakioimmulla ja -putkella jäädään siihen 300hp paikkeille. Ja sitten kun menette skaalaamaan sen putken niin kannattaa tehdä tosissaan töitä että saa sen virtauksen laminaariseksi ennen immua. Pienellä ilmamäärällä tulee helposti mittausvirheitä joka johtaa huonoon käytökseen. Jos pirssi tulee vaan lappu lattiassa ajoon niin mitä väliä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe Helmi 28, 2020 13:10
Re: B207 koneen äärirajat
Hei osaisko joku sanoo et pitääks tämmöne paikkansa ku ottaa ilmamassamittari auto käydes irti ni auto vissii pitäs sammuu. Oon ainaki ite käsitäny et toi map anturi pitää sitä käynnis jos ton irti ottaa. Nii siis kysees on Saab 9-3 2004 täl B207E moottoril 1.8t (2.0t) ;D Auttakaa tietämätöntä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe Helmi 28, 2020 13:10
Re: B207 koneen äärirajat
Tuota osaisko joku autella tämmöse asia suhtee ku tos oli vähä nykimis ongelmii ni pääti sit ruveta tutkimaa tota polttoaine järjestelmää et voisko vika olla siinä no omast mielest vika o todennäkösesti siel ku kokeili paineit ni sytytys virral 2 baari tienoil ni sit ku pisti käymää ni ja polkas kaasu ni tipahti nollaa et voisko toi polttoainee painee säädi olla syypää semmosee