E85 ohjelmointia

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei kai CO2 ole hylkäyksen peruste vai onko?
CO eli häkä sitten on.

En lähtisi etanolia kokeilemaan, vaan korjaisin vian.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

petrisa kirjoitti:
La Helmi 08, 2020 21:24
Ei kai CO2 ole hylkäyksen peruste vai onko?
CO eli häkä sitten on.

En lähtisi etanolia kokeilemaan, vaan korjaisin vian.
Mikä se vika sitten voisi olla?
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

No mietippä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

petrisa kirjoitti:
La Helmi 08, 2020 21:41
No mietippä
kiitos tästä vastauksesta.
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tohtii laittaa 30% etanolia vaikka bensasofta mutta ei se tosiaan hiilidioksidipäästöihin ainakaan vaikuta.
Jos katsot sitä päästölappua ja siinä hiilimonoksidi ylittää raja-arvon niin lambdan tai katin vaihto voi hyvinkin olla edessä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

vesa67 kirjoitti:
La Helmi 08, 2020 22:32
Tohtii laittaa 30% etanolia vaikka bensasofta mutta ei se tosiaan hiilidioksidipäästöihin ainakaan vaikuta.
Jos katsot sitä päästölappua ja siinä hiilimonoksidi ylittää raja-arvon niin lambdan tai katin vaihto voi hyvinkin olla edessä.
Sekoitin nuo kaks päästöä toisiinsa. :facepalm_man:. Tuo 200kennonen katti on vain puoli vuotta vanha, että se tuskin on vielä hajalla. Voisi aloittaa tuolla lambdan vaihdolla sitten. Mistä semmonen löytyisi halvimmalla. bosch lienee laadukas? sori offtopic
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jan89 kirjoitti:
La Helmi 08, 2020 21:46
petrisa kirjoitti:
La Helmi 08, 2020 21:41
No mietippä
kiitos tästä vastauksesta.
Anteeksi, jos oli "ikävän oloinen" vastaus, mutta juuri tuota katalysaattoria tarkoitin.
Vihjaisin siihen, että katalysaattori ei kunnolla tai riittävästi muuta häkää (CO) hiilidioksidiksi (C02), jolloin vika mitä ilmeisemmin on siinä. Joten RE85 lisääminen ei ongelmaa poista, kun siinäkin palamisessa tulee häkää aivan kuten bensankin kanssa.
Mikäli kyseessä olisi liiallinen hiilivetyjen (HC) arvo saattaa etanoli parantaa päästöarvoja sopivasti.

Vihjasin myös siihen, että tuollaiset "mitkä lie kisakatit" saattavat juurikin johtaa kyseiseen ongelmaan päästömittauksessa, joten ne voi samantein heittää "jordaniaan" :twisted: .
Liikennekäyttö- ja ralliautot ovat ihan eri juttu, joten liikenteessä ajetaan sinne kelpoisilla autoilla ja leikkikalut on sitten erikseen :wink: .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ihan Motonetin luetelosta löytyy aito Bosch 28-3999 sopuhintaan. Huomaa että ym2003 lambdan liittimen haittakoodaus on erilainen kuin ym2004-> eli varmista mikä liitin sulla on ennen ostoa.

Lambdavikaa tukisi se että kulutus on kohonnut jos pystyt jotenkin vertailukelpoista kulutusmittausta tekemään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: E85 ohjelmointia

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

Korkeiden CO päästöjen syyksi osottautui likainen ilmamassamittari. Ei tarvinnut heittää virikattia jordaniaan :D
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Vastaa Viestiin