Ölyvuotoa moottorin takaa
Ölyvuotoa moottorin takaa
Kyseessä 9-3 aero -03. Viime syksynä alkoi öljyn haju tulla sisään kun oli pitkää ajoa takana. Venttiilikopan tiiviste vaihdettiin, kun koppa takaa märkä. Ei korjaantunut tiivisteen vaihdolla. Alipainepumpun tiiviste se ei ole sillä moottori on öljystä sotkuinen vesipumpun kohdalta. Jakoremontti tehtiin viime syksynä. Mahdollisia vuotopaikkoja? Täytyy nyt alkuun pestä moottori että näkee mistä se öljy voisi tulla.
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Jakopään kiristin on tuolla suunnalla
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Itellä vuotaa kans jostain jakopään nurkilta ja takaa...
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Onko tullut pestyä jo ja tietoa mistä vuotaa? Itse en ole ehtinyt vielä....Heppo65 kirjoitti: ↑Ke Huhti 22, 2020 20:18Kyseessä 9-3 aero -03. Viime syksynä alkoi öljyn haju tulla sisään kun oli pitkää ajoa takana. Venttiilikopan tiiviste vaihdettiin, kun koppa takaa märkä. Ei korjaantunut tiivisteen vaihdolla. Alipainepumpun tiiviste se ei ole sillä moottori on öljystä sotkuinen vesipumpun kohdalta. Jakoremontti tehtiin viime syksynä. Mahdollisia vuotopaikkoja? Täytyy nyt alkuun pestä moottori että näkee mistä se öljy voisi tulla.
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
En ole ehtinyt. Näyttää tuo ölypohja olevan takaa aika öljyinen. Yritän tämän viikon aikana saada auton nosturille.
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Vuodon syyksi selvisi nuo venttiilikoneiston kannen pultit missä tiivisteet. Eivät jaksaneet puristaa tarpeeksi tiiviksi. Ilmeisesti noita tiivisteitä ei saa erikseen vaan pitää ostaa uudet pultit.
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Okei Täytyy itse varmaan putsailla myös ensi viikonloppuna ja koittaa kans saada selville omasta, sitä meinaan tulee aika reilusti toivon että olis yksinkertanen eli mielellään ei mitään kansiremontteja tiedossa
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Mulla vuotaa kans. Öljy tulee kannentiivisteen välistä, jakoketjunkiristäjän vierestä. Siinä menee öljykanava.. Kevyessä ajossa ei tule, kun painaa kaasua et ahdot menee punaselle silloin tulee öljyt ulos
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Tutkiskelin omaa sen verran että näyttäs vent.kopan tiiviste tihrustavan ja kampiakselin etustefa ilmeisesti kun näytti siellä rullan päässä olevan kosteutta, täytyy ostella tiiviste ja stefa sekä vaihdella ne kun ehtii täytys se stefa vaan ensin löytää jostain
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Nyt on pysynyt kuivana. Ostin vielä uudet pultit, 14 kpl. Niille tuli ihan hyvä kilohinta. Samalla vaihdoin tehostimen pumppuun uuden stefan ja tiivisteen pumpun ja kannen väliin.
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Voiko kamp.akselin etustefa vuotaa niin paljon, että jää läntti maahan? Alkanu näköjään jo merkkaamaan reviiriä toi oma kippo... Pitäs vissii tehä jotain sitäkun on niin "kiireinen" ja köyhä niin ei saa aikaseksi
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Voi. Vuoto näkyy myös siitä, että remmipyörä levittää öljyn ympäriinsä, moniurahihna ja vetoakseli mm. Öljyyntyy.
Vaihto ei kummonen homma, ihan perusremppaa. Kampiakselin pultin irrotus kriittisin homma.
Vaihto ei kummonen homma, ihan perusremppaa. Kampiakselin pultin irrotus kriittisin homma.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
No nämä on kaikki öljyssä ja koko puoli konetta siltä puolen, stefa löytyy jo ei ole vaan ehtiny vaihtaa täytyy ottaa varmaan ens viikolle työn alle toi jo....
Re: Ölyvuotoa moottorin takaa
Stefa vaihettu, eipä tuo näyttäny että sieltä olis pahasti vuotanu, sen sijaan näytti vuotavan ylhäältä imuputken alapuolella olevasta mötikästä mikä on lohkon kylessä takapuolella, vesipumppu vai mikälie siitä kiristettiin jotaki pulttia niin ei ainakaan inkoo-espoo välillä ollut enää vuotanu seuraillaan tilannetta
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010