Virityspaketeista

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sellaisen muistutuksen vielä laitan uusille virimiehille että jos autossa on Steg 3 PPC putkineen kaikkineen niin kun lataa taas vakio softan autoon voipi tapahtua kummia. Vakio softa ei ole ihan mukana väljemästä putkistosta joten ei kannata kauheesti polkea sitä autoa. BSR, Maptun, Speedparts ovat niitä kolmannen tason virittäjiä jolla ei ole pääsyä Trionicin jokaiseen säätökarttaan.

Mutta kun tietää nämä asiat niin ei mitään hätää. Kova ajoa ja ei kauheita repimisiä valoista niin palikat kestää.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

potkuhousu kirjoitti:BSR, Maptun, Speedparts ovat niitä kolmannen tason virittäjiä jolla ei ole pääsyä Trionicin jokaiseen säätökarttaan.
Näistä säätökartoista, eli onko asia ymmärrettävä niin, että vaikka koneessa on ladattuna esim. BSR Steg1 softat, niin käytetään silti paljolti alkuperäistä tehtaan softaa ? Eli nämä 'säätökartat' lienee jotain parametritaulukoita, joissa löytyy ahtopaine, bensanmäärät yms. tietoa eri ajotilanteisiin. Onko BSR tavallaan 'jatkanut' näitä taulukoita suuremmille ahtopaineille ? Voisiko käytännön tilanne olla siis sellainen, että liikuttaessa alle alkuperäisen max. tehon ja väännön käytössä olisi myös alkuperäiset 'kartat' ja mentäessä viritetylle alueelle käyttöön tulee lisäkartat by BSR ?

Mielenkiintoista myös, että sallitaan pääsy edes osaan näistä Trionicin kartoista ??? Trionic on alusta loppuun Saabin omaa tekoa ja luulis, että kaikki ulkopuolinen manipulointi olisi estetty. Taas näissä tusina-autoissa, kuten Audi, Volvo, etc. :D tuon manipulointimahdollisuuden ymmärtäisi paremmin kun käyttävät Bochin yleisrautaa ja softatkin varmaan samoja, eli halvalla ilman mitään ylimääräistä toteutettua kamaa...
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Maptun:
We are proud to say that our Trionic Tuning Tool is developed in-house by one of our own engineers. It has auto detection on every single parameter in the Trionic software and thus enables us to view and edit all values within the software
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ei ihan pidä paikkaansa sillä näin tietää Rene Hirsch
Hirsch kirjoitti: There is no tuner worldwide able to calibrate a PWM map on a Trionic SW, sorry.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

potkuhousu kirjoitti:Ei ihan pidä paikkaansa sillä näin tietää Rene Hirsch
Hirsch kirjoitti: There is no tuner worldwide able to calibrate a PWM map on a Trionic SW, sorry.
Ton quoten perusteella Hirschkään ei itse pysty siihen, joten tilanne on siis kaikilla sama.

:)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No tuossa kommentissa Hirsch tarkoitti noita muita 3. polven virittäjiä :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin