Alustan selvitys
Re: Alustan selvitys
Ja vielä lisätietona, että jos edessä onkin madallettu alusta, niin osat pitäisi olla nämä:
Article : Jousi
PartNo : 93190587
Usage : 2007-2009, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, A, CODE=48
Supplementary Description : oranssi ruskea Madallettu sport-alusta Sarja sisältää 2 jousta Ilman jokapyörävetoa (XWD)
Order Quantity : 1
Article : Joustintuki
PartNo : 93190127
Usage : 2008-2009, 4D, 5D, Z19DT, Z19DTH, A, CODE=44
Supplementary Description : Keltainen lila Madallettu sport-alusta Ilman jokapyörävetoa (XWD)
Order Quantity : 2
Article : Jousi
PartNo : 93190587
Usage : 2007-2009, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, A, CODE=48
Supplementary Description : oranssi ruskea Madallettu sport-alusta Sarja sisältää 2 jousta Ilman jokapyörävetoa (XWD)
Order Quantity : 1
Article : Joustintuki
PartNo : 93190127
Usage : 2008-2009, 4D, 5D, Z19DT, Z19DTH, A, CODE=44
Supplementary Description : Keltainen lila Madallettu sport-alusta Ilman jokapyörävetoa (XWD)
Order Quantity : 2
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Alustan selvitys
Moi!
Mites nyt oikein nämä värikoodit jne menee. On nyt vähän ongelmia alustan uusien osien kanssa. Kurkkasin nyt massojen alta vanhat iskarit, niin värikoodit löytyivät punainen ja lila, noh koodin mukaan Autodoc antaa sport iskariksi nuo OEN 12773307. Olen ollut siinä käsityksessä, että autossani on vakioalusta. Ja jos sport alusta löytyy autosta, niin osaisikohan joku sanoa miten mahtaa toimia sportjousi ja vakioiskarit? Autokansion välissä olevassa rustauslistassa ei näy mitä alustaan on tehtaalta työnnetty..
Ps. Kävin vielä katsomassa koodin autosta
-11-4-2-60-AA-BA-CA-DA
Mites nyt oikein nämä värikoodit jne menee. On nyt vähän ongelmia alustan uusien osien kanssa. Kurkkasin nyt massojen alta vanhat iskarit, niin värikoodit löytyivät punainen ja lila, noh koodin mukaan Autodoc antaa sport iskariksi nuo OEN 12773307. Olen ollut siinä käsityksessä, että autossani on vakioalusta. Ja jos sport alusta löytyy autosta, niin osaisikohan joku sanoa miten mahtaa toimia sportjousi ja vakioiskarit? Autokansion välissä olevassa rustauslistassa ei näy mitä alustaan on tehtaalta työnnetty..
Ps. Kävin vielä katsomassa koodin autosta
-11-4-2-60-AA-BA-CA-DA
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Alustan selvitys
Hei. Osaisko joku sanoa mikä jousitus tässä mun saabis on kun lätkäs on tällääset tiedot.
43-11-4 - 2-41-60-AB-BB-CB-DB-9-3 Vector 1,9D 4cyl 160hp/118kw
Kiitoksia jo etukäteen.
43-11-4 - 2-41-60-AB-BB-CB-DB-9-3 Vector 1,9D 4cyl 160hp/118kw
Kiitoksia jo etukäteen.
Re: Alustan selvitys
Vakio alusta.
Jouset: edessä 43, takana 11
Iskarit : edessä 41 takana 60
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alustan selvitys
Tätä ketjua ja muitakin koittanut tavata, että mitkä iskarit ja jouset tulee laittaa 93x 2.0t alle?
Ileisesti ko. mallia saanut vain yhdellä iskari / jousi paketilla ja nyt olisi tarkoitus pistää alusta uusiin puihin. Mutta joka ikinen tarvike sivusta myy vähän eri versiota ja esim. tasonsäätö iskareita taakse ei tahdo löytyä mistään? Eli mitkä olisi hyväksi todetut iskarit ja jouset?
Tässä vielä alusta koodi jos sillä nyt merkitystä: - -X5-X5- - -AC-BC-CC-DB-
Ileisesti ko. mallia saanut vain yhdellä iskari / jousi paketilla ja nyt olisi tarkoitus pistää alusta uusiin puihin. Mutta joka ikinen tarvike sivusta myy vähän eri versiota ja esim. tasonsäätö iskareita taakse ei tahdo löytyä mistään? Eli mitkä olisi hyväksi todetut iskarit ja jouset?
Tässä vielä alusta koodi jos sillä nyt merkitystä: - -X5-X5- - -AC-BC-CC-DB-
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Alustan selvitys
Muakin kiinnostaa aihe... huomasin renkaita vaihtaessani, että molemmat etujouset näky olevan alaosastaan poikki.hakuba2 kirjoitti: ↑To Huhti 18, 2024 09:17Tätä ketjua ja muitakin koittanut tavata, että mitkä iskarit ja jouset tulee laittaa 93x 2.0t alle?
Ileisesti ko. mallia saanut vain yhdellä iskari / jousi paketilla ja nyt olisi tarkoitus pistää alusta uusiin puihin. Mutta joka ikinen tarvike sivusta myy vähän eri versiota ja esim. tasonsäätö iskareita taakse ei tahdo löytyä mistään? Eli mitkä olisi hyväksi todetut iskarit ja jouset?
Tässä vielä alusta koodi jos sillä nyt merkitystä: - -X5-X5- - -AC-BC-CC-DB-
Mistähän näitä kannattaisi hankkia?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Alustan selvitys
93sc -08 vector sporttialustalla
45-AP-4-3-63-66-AB-BB-CB-DB
Vanha eujousi oli poikki, joten laitoin tähän uudet sporttimallin etujouset (lesjö 4077819).
Vanhat jouset oli vaihdettu jossain vaiheessa perusmallin vietereihin mittojen perusteella.
Keula jämäköityi, mutta nyt perä tuntuu löysältä. Ilmeisesti pitäisi takajousetkin vaihtaa, takapää kieltämättä ei oikein kanna kuormaa.
lesjön katalogista poimittuna takajousien tietoja:
42 778 17 Saab 12.25 139 295 I I ss
42 778 18 Saab 12.75 139 277 I I ss kuorma
42 778 22 Saab 13.00 141 318 I I sc
42 778 23 Saab 13.75 143 302 I I sc kuorma / cab
42 778 24 Saab 13.25 142 295 I I sc sport
42 778 25 Saab 13.00 141 284 I I ss sport
42 778 26 Saab 13.75 142 278 I I cab sport
Jos cabin jousia myydään sc kuormajousiksi, niin sopisiko samalla logiikalla cabin sporttijouset sc sporttialustan kuormajousiksi?
Olisi puoli milliä paksumpi lanka jousessa ja hitusen lyhyempi vieteri, jottei lähde perä korottumaan liikaa.
Navasta-kaareen mitat nyt:
etu 375
taka 350
Samalla kiinnostaa mitä tarvike-iskareita suosittelisitte? Edessä vielä alkuperäiset ja taakse edellisten toimesta uusittu kybit.
45-AP-4-3-63-66-AB-BB-CB-DB
Vanha eujousi oli poikki, joten laitoin tähän uudet sporttimallin etujouset (lesjö 4077819).
Vanhat jouset oli vaihdettu jossain vaiheessa perusmallin vietereihin mittojen perusteella.
Keula jämäköityi, mutta nyt perä tuntuu löysältä. Ilmeisesti pitäisi takajousetkin vaihtaa, takapää kieltämättä ei oikein kanna kuormaa.
lesjön katalogista poimittuna takajousien tietoja:
42 778 17 Saab 12.25 139 295 I I ss
42 778 18 Saab 12.75 139 277 I I ss kuorma
42 778 22 Saab 13.00 141 318 I I sc
42 778 23 Saab 13.75 143 302 I I sc kuorma / cab
42 778 24 Saab 13.25 142 295 I I sc sport
42 778 25 Saab 13.00 141 284 I I ss sport
42 778 26 Saab 13.75 142 278 I I cab sport
Jos cabin jousia myydään sc kuormajousiksi, niin sopisiko samalla logiikalla cabin sporttijouset sc sporttialustan kuormajousiksi?
Olisi puoli milliä paksumpi lanka jousessa ja hitusen lyhyempi vieteri, jottei lähde perä korottumaan liikaa.
Navasta-kaareen mitat nyt:
etu 375
taka 350
Samalla kiinnostaa mitä tarvike-iskareita suosittelisitte? Edessä vielä alkuperäiset ja taakse edellisten toimesta uusittu kybit.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: Alustan selvitys
Mä laitoin omaan aero nelivetoon nuo jouset katkenneen tilalle:
https://www.maptunparts.fi/alusta/jouse ... 90609.html
En sen tarkemmin selvitellyt jousien numeroita tai väritäpliä. Hyvin tuntuu toimivan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero