Outo ääni kuskin oven tienoilta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Outo ääni kuskin oven tienoilta

Viesti Kirjoittaja VVV »

Sähköllä taittuvat peilit löytyy omasta autosta, mutta eivät automaattisesti taitu kiinni tai auki, vaan vain napista painamalla. "Kiinni" peilit tulee laitettua ehkä 5-10 kertaa vuodessa ahtaammissa parkkiruuduissa ja muutoin ne ovat koko ajan normaaliasennossa. Ääni kuuluu satunnaisesti silti, eikä muistuta kyllä mielestäni yhtään itse pelien käännöstä tulevaa surinaa. Eipä tuosta mitään haittaakaan ole koskaan ollut ja tuntuu siltä, että ääni ilmenee vain viileällä säällä. Kahdeksan vuotta sitä nyt on kuunneltu, eikä sitä osaa enää edes huomioida. :D
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Avatar
llama
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 28, 2008 17:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Outo ääni kuskin oven tienoilta

Viesti Kirjoittaja llama »

Minulla pitää juurikin kääntyvät peilit välillä suurinaa heti kohta lähdön jälkeen (20 km/h saavutettu) vaikkei ole niitä käyttänyt. Johtunee juuri siitä, että auto kuvittelee niiden olleen käännettyinä. Korjautuu aina sillä, kun seuraavassa risteyksessä kääntää peilit napista edestakaisin.
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Outo ääni kuskin oven tienoilta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

llama kirjoitti:
Ti Elo 04, 2020 20:31
Minulla pitää juurikin kääntyvät peilit välillä suurinaa heti kohta lähdön jälkeen (20 km/h saavutettu) vaikkei ole niitä käyttänyt. Johtunee juuri siitä, että auto kuvittelee niiden olleen käännettyinä. Korjautuu aina sillä, kun seuraavassa risteyksessä kääntää peilit napista edestakaisin.
Meillä tulee tuo ääni, oli peilit käännetty parkissa tai ei. Epäilen, että se on joku tsekkaustoimi, sillä peilit kääntyvät automaattisesti oikeaan asentoon 30 km/h nopeudessa.

Yleensä kyllä käännän peilit laittaessani auton parkkiin. Se tapahtuu painamalla kaukosäätimen "ovi kiinni" -painiketta vähän pidempään. Sitä olen työsuhdeautoina olleiden Volvon ja BMW:n jälkeen ihmetellyt, kun peilit eivät avaudu automaattisesti "ovi auki" -painikkeesta, vaan ne täytyy kääntää oven sisäpuolella olevasta painikkeesta tai sitten odottaa, että auton saavuttaa em. 30 km/h nopeuden.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Outo ääni kuskin oven tienoilta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Itselläki on pöllö huhuillu muutamana viileenä aamuna :lol:
Mielestäni tulee ilmanvaihdosta ja olosuhteet on yleensä olleet et helteessä auto illal katokseen ja aamuviileessä liikenteeseen eli mahtaako säätää jotain läppiä samalla mistä sitten ääni.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin