MB C220 CDI: 160->127 g
BMW 330d: 174->152 g
Saab 9-3 TTiD 180 hv: 149->119 g
Audi A4 2.0 TDI: 145->115 g
Volvo V50 1.6D: 132->99 g
Opel Insignia 2.0 CDTI 118kw: 154->129 g (2009 vs. 2011)
Ford Mondeo 2.0D: 156->139 g
Sellanen keskimäärin 20 % pudonnut siis kulutus ja sitä kautta päästöt. Ja jos tuossa on moottorissa tapahtunut tehomuutoksia, niin käytännössä aina ylöspäin, eli siitä ei ole kyse että verrattaisiin tehomallia ekomalliin.
Missään näissä automalleissa ei tullut tuona aikana uutta sukupolvea, vaan tuo päästövähennys on saatu aikaan joko uudella tai modifioifulla moottoriversiolla ja muokkaamalla auton muita ominaisuuksia kuten aerodynamiikkaa tai välityksiä. Ja tietenkin mittauttamalla auto uusiksi ja käyttämällä kaikki NEDC-mittausmenetelmän porsaanreijät, joita ei aiemmin oltu keksitty hyödyntää
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)