Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
-
- "Kaasari"
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Syys 28, 2017 18:18
Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Terve!
Tarkoitus olis päivitellä 2003 Vector 2.0t kulkemaan viinalla. Onko kellään kokemusta tuosta flexifuel-palikasta? Pitäisi tulla sensori myös polttoainelinjaan. Ilmeisesti isommat suuttimet tarvitaan. Katselin Maptunesilta ja aika tyyriitä mielestäni ovat. Eikä ole edes ihan selvää, että mitkä suuttimet käyvät. Olisiko kellään suoraa linkkiä osaan mikä käy?
Tarkoitus olis päivitellä 2003 Vector 2.0t kulkemaan viinalla. Onko kellään kokemusta tuosta flexifuel-palikasta? Pitäisi tulla sensori myös polttoainelinjaan. Ilmeisesti isommat suuttimet tarvitaan. Katselin Maptunesilta ja aika tyyriitä mielestäni ovat. Eikä ole edes ihan selvää, että mitkä suuttimet käyvät. Olisiko kellään suoraa linkkiä osaan mikä käy?
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Kannattaa perehtyä biopowerointiin orggisosilla, kun se on näissä mahdollista. Moottorinohjaus on aina paremmin perillä siitä mitä tapahtuu ja toiminta paremmin hallussa, kun ei ole ylimääräisiä "huijausbokseja" linjojen välissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Kuten aero jo mainitsi, nämä autot ovat melko päteviä viina-autoja ilman ylimääräisiä huijausboksejakin. Vuoden 2003 malliin joutuu tosin muutaman palikan vaihtamaan.
Suuttimet ovat aivan siinä rajoilla, pystyisivätkö ne syöttämään tarpeeksi polttoainetta täysin vakiona, sillä tietääkseni bensiinillä niiden maksimit ovat noin 210 - 220 hevosvoimassa. Turvallisinta on vaihtaa aeron "vihreät jättiläiset", uudemman mallin "harmaat suuttimet" tai vähän ylikapasiteettiakin antavat Boschin EV14 550cc. Harmaiden suuttimien kanssa ei tarvitse tehdä muutoksia vuoden 2007 --> moottorinohjausbinääriin.
Täältä löytyy kivaa iltalukemista aiheesta:
viewtopic.php?f=59&t=152867
Suuttimet ovat aivan siinä rajoilla, pystyisivätkö ne syöttämään tarpeeksi polttoainetta täysin vakiona, sillä tietääkseni bensiinillä niiden maksimit ovat noin 210 - 220 hevosvoimassa. Turvallisinta on vaihtaa aeron "vihreät jättiläiset", uudemman mallin "harmaat suuttimet" tai vähän ylikapasiteettiakin antavat Boschin EV14 550cc. Harmaiden suuttimien kanssa ei tarvitse tehdä muutoksia vuoden 2007 --> moottorinohjausbinääriin.
Täältä löytyy kivaa iltalukemista aiheesta:
viewtopic.php?f=59&t=152867
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Uudempi idm-yksikkö ja softaus riittää, jos haluaa vain päästä etanolilla ajamaan.
Vakiosuuttimilla tehot jäävät etanolilla samoilla huitteille kuin auto vakionakin on.
Tämä vaihtoehto jää hinnaltaan edullisemmaksi kuin huijauspurkit ja toimii varmasti paremmin.
-Sami
Vakiosuuttimilla tehot jäävät etanolilla samoilla huitteille kuin auto vakionakin on.
Tämä vaihtoehto jää hinnaltaan edullisemmaksi kuin huijauspurkit ja toimii varmasti paremmin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Syys 28, 2017 18:18
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Kiitoksia tiedoista. Katselin Maptunesista tuota muutossarjaa, niin hinnat olivat tonnin paikkeilla Saako Trafilta muuntotukea, jos tilaa osat ja vaihtaa itse, softa harrastajalta?
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Muuntotuen on saabistit saaneet kun on vienyt leimalle ja vain kertonut että softa puukotettu itse tai kanssasaabistin toimesta.
viewtopic.php?f=59&t=180374
viewtopic.php?f=59&t=180374
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Muuntotuki tuli kun laiton maininnan että ohjelma vaihdettu Saabin etanoliversion ohjelmaan. Muutostyön tekijäksi oman nimeni.
9-5 2.0 Tid 2010
-
- "Kaasari"
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Syys 28, 2017 18:18
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Eli ei tarvitse ecuakaan vaihtaa... Tilaan siis Maptunesilta vain "IDM T8"-osan ja softa päälle, sitten viinaa tankkiin? Katselin auton papereita, siellä oli merkintä Jcarlsonin tekemästä stage 1-päivityksestä, mutta ilmeisestikään tähän ei ole viinavalmiutta lisätty.Tobbana kirjoitti: ↑Pe Syys 04, 2020 09:25Uudempi idm-yksikkö ja softaus riittää, jos haluaa vain päästä etanolilla ajamaan.
Vakiosuuttimilla tehot jäävät etanolilla samoilla huitteille kuin auto vakionakin on.
Tämä vaihtoehto jää hinnaltaan edullisemmaksi kuin huijauspurkit ja toimii varmasti paremmin.
-Sami
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Kannattaa kysyä jcarlsonilta suoraan, sieltä voisi löytyä auton VINillä tai rekisteritunnuksella tieto siitä mitä on tehty. Etteo turhaan lähde toistamaan jo tehtyjä muutoksia
tmi.jcarlson(at)gmail.com
tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Olipa hyvä, että tuli luettua tuo vitja kunnolla. Munhan pitää teettää kanssa tuo muutos, kuitata valtiolta paalut ja hommata niillä rahoilla isommat suuttimet, niin saa loputkin voimat irti kiesistä. Karkeasti laskelma vaikuttaa siltä, että veronmaksajien piikkiin menee siis noin puolet, eli 5 hevosvoimaa ja 10 newtonmetriäAZP kirjoitti: ↑Pe Syys 04, 2020 19:53Muuntotuen on saabistit saaneet kun on vienyt leimalle ja vain kertonut että softa puukotettu itse tai kanssasaabistin toimesta.
viewtopic.php?f=59&t=180374
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Syys 28, 2017 18:18
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Olisiko pk.seudulla saabistia, jolla mahdollisuus softata auto? Minulla on nyt tarvittava IDM ja Aeron suuttimet.
Re: Eflexifuel-palikasta ja suuttimista tiedustelua
Käyttäjänimi Nappe, teki mulle softa/muut päivitykset, mukava heppu ja homma hoitu näppärästikuinka lie kiireinen sitten tällä hetkellä omien projektien kanssaSveduturbo kirjoitti: ↑Pe Huhti 09, 2021 21:05Olisiko pk.seudulla saabistia, jolla mahdollisuus softata auto? Minulla on nyt tarvittava IDM ja Aeron suuttimet.
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010