ng9-3 2.0t sekosi?
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Omassa kolkissa tismalleen samat oireet. En ole saanut henkiin, enkä varmaan tule saamaan. Techillä ei mitään yhteyttä mihinkään. Kaikenlaista osaa vaihdettu, mutta mikään ei muutu.
Kohta on 9-3 vectorin osia myynnissä halvalla.
Kohta on 9-3 vectorin osia myynnissä halvalla.
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
^^^
Huonosta liitoksesta olen samaa mieltä ja sitähän siinä aiemmin jo käsiteltiinkin.
Luin tuon tekstin niin, että käynnistysyrityksen jälkeen 12V eli akun jännite palautui yrityksen jälkeen. Ehkä tein väärän johtopäätöksen, mutta käsitin niin, että starttauksen aikana molemmilla akuilla jännite putosi 8V tasolle.Uudella akulla taas jännitteet käynnistysyrityksen jälkeenkin vielä 12v.
Huonosta liitoksesta olen samaa mieltä ja sitähän siinä aiemmin jo käsiteltiinkin.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Nyt tarkempia mittaustuloksia vanhalla akulla:
Akku tyhjäkäynnillä irti autosta 12v. Autoon kiinni, 11,3v. Mittari koko ajan kiinni kengissä. Oven avaus, ja jännite laski 9-10 voltin tuntumaan. Avainta käännettäessä (startatessa) 5v. Edelleen SIDissä luistonesto, abs, bägi ja engine malfunction-ilmoitukset. 5 min akku autossa ilman välitapahtumia ja jännite 11,1v Kun plusnapa kiinni ja miinus irti, mitattu miinusnavasta -kenkään 10,6v. Liekö viimeisimmällä merkitystä; havainnoin kuitenkin.
Akku tyhjäkäynnillä irti autosta 12v. Autoon kiinni, 11,3v. Mittari koko ajan kiinni kengissä. Oven avaus, ja jännite laski 9-10 voltin tuntumaan. Avainta käännettäessä (startatessa) 5v. Edelleen SIDissä luistonesto, abs, bägi ja engine malfunction-ilmoitukset. 5 min akku autossa ilman välitapahtumia ja jännite 11,1v Kun plusnapa kiinni ja miinus irti, mitattu miinusnavasta -kenkään 10,6v. Liekö viimeisimmällä merkitystä; havainnoin kuitenkin.
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Vanha akku R.I.P mäelle ja uuden kanssa kokeileen.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Nyt kiinnostaa samat mittaukset uudella akulla.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Moron, starttimoottori irti kamppeesta ja kokeilet pyöriikö akulla irrallisena!
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Tämä nyt selvä tapaus eli akku aivan loppu, kuten jo todettukin.9-kolme kirjoitti: ↑Pe Marras 13, 2020 12:06Nyt tarkempia mittaustuloksia vanhalla akulla:
Akku tyhjäkäynnillä irti autosta 12v. Autoon kiinni, 11,3v. Mittari koko ajan kiinni kengissä. Oven avaus, ja jännite laski 9-10 voltin tuntumaan. Avainta käännettäessä (startatessa) 5v. Edelleen SIDissä luistonesto, abs, bägi ja engine malfunction-ilmoitukset. 5 min akku autossa ilman välitapahtumia ja jännite 11,1v Kun plusnapa kiinni ja miinus irti, mitattu miinusnavasta -kenkään 10,6v. Liekö viimeisimmällä merkitystä; havainnoin kuitenkin.
Aikaisemmin oli maininta, että uudella akulla tulokset olivat 12V kaikissa tapauksissa. Oliko näin
Mikäli uusi akku ei hyydy niin kyllä silloin vika on jossain muualla.
Uudella akulla voisi mitata jännitettä startatessa akun miinusnavan - moottorin/auton korin väliltä sekä akun plusnavan ja jonkin pisteen väliltä mihin tulee jatkuva 12v (30).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Pienen rassailutuokion, muutaman kymmenen tuskankyyneleen, ja parin askin jälkeen (myös releitä sorkittiin, akku vaihdettiin ja pyöritettiin moottoria) käy ja kukkuu. Minkäköhänlainen probleema lie ollut. Ajettu 60km lenkki, lähtee nyt tosiaan avaimesta käyntiin ja liikkuu normaalisti. Täytynee nuo akun irrottelut jättää aivan muille tulevaisuudessa
Eläkä osina myy, tuo tännejefreitteri kirjoitti: ↑Pe Marras 13, 2020 10:02Omassa kolkissa tismalleen samat oireet. En ole saanut henkiin, enkä varmaan tule saamaan. Techillä ei mitään yhteyttä mihinkään. Kaikenlaista osaa vaihdettu, mutta mikään ei muutu.
Kohta on 9-3 vectorin osia myynnissä halvalla.
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: ng9-3 2.0t sekosi?
Laita yv jos oikeasti kiinnostaa, niin kerron lisää.