ng9-3 2.0t sekosi?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Omassa kolkissa tismalleen samat oireet. En ole saanut henkiin, enkä varmaan tule saamaan. Techillä ei mitään yhteyttä mihinkään. Kaikenlaista osaa vaihdettu, mutta mikään ei muutu.

Kohta on 9-3 vectorin osia myynnissä halvalla. :D
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja automies »

^^^
Uudella akulla taas jännitteet käynnistysyrityksen jälkeenkin vielä 12v.
Luin tuon tekstin niin, että käynnistysyrityksen jälkeen 12V eli akun jännite palautui yrityksen jälkeen. Ehkä tein väärän johtopäätöksen, mutta käsitin niin, että starttauksen aikana molemmilla akuilla jännite putosi 8V tasolle.

Huonosta liitoksesta olen samaa mieltä ja sitähän siinä aiemmin jo käsiteltiinkin.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
9-kolme
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Marras 08, 2020 11:55
Paikkakunta: Espoo

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja 9-kolme »

Nyt tarkempia mittaustuloksia vanhalla akulla:
Akku tyhjäkäynnillä irti autosta 12v. Autoon kiinni, 11,3v. Mittari koko ajan kiinni kengissä. Oven avaus, ja jännite laski 9-10 voltin tuntumaan. Avainta käännettäessä (startatessa) 5v. Edelleen SIDissä luistonesto, abs, bägi ja engine malfunction-ilmoitukset. 5 min akku autossa ilman välitapahtumia ja jännite 11,1v 🤔 Kun plusnapa kiinni ja miinus irti, mitattu miinusnavasta -kenkään 10,6v. Liekö viimeisimmällä merkitystä; havainnoin kuitenkin.
petromies
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja petromies »

Vanha akku R.I.P mäelle ja uuden kanssa kokeileen.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja automies »

Nyt kiinnostaa samat mittaukset uudella akulla.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
patsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja patsa »

Moron, starttimoottori irti kamppeesta ja kokeilet pyöriikö akulla irrallisena!
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

9-kolme kirjoitti:
Pe Marras 13, 2020 12:06
Nyt tarkempia mittaustuloksia vanhalla akulla:
Akku tyhjäkäynnillä irti autosta 12v. Autoon kiinni, 11,3v. Mittari koko ajan kiinni kengissä. Oven avaus, ja jännite laski 9-10 voltin tuntumaan. Avainta käännettäessä (startatessa) 5v. Edelleen SIDissä luistonesto, abs, bägi ja engine malfunction-ilmoitukset. 5 min akku autossa ilman välitapahtumia ja jännite 11,1v 🤔 Kun plusnapa kiinni ja miinus irti, mitattu miinusnavasta -kenkään 10,6v. Liekö viimeisimmällä merkitystä; havainnoin kuitenkin.
Tämä nyt selvä tapaus eli akku aivan loppu, kuten jo todettukin.

Aikaisemmin oli maininta, että uudella akulla tulokset olivat 12V kaikissa tapauksissa. Oliko näin :?:
Mikäli uusi akku ei hyydy niin kyllä silloin vika on jossain muualla.

Uudella akulla voisi mitata jännitettä startatessa akun miinusnavan - moottorin/auton korin väliltä sekä akun plusnavan ja jonkin pisteen väliltä mihin tulee jatkuva 12v (30).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
9-kolme
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Marras 08, 2020 11:55
Paikkakunta: Espoo

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja 9-kolme »

Pienen rassailutuokion, muutaman kymmenen tuskankyyneleen, ja parin askin jälkeen (myös releitä sorkittiin, akku vaihdettiin ja pyöritettiin moottoria) :saab: käy ja kukkuu. Minkäköhänlainen probleema lie ollut. Ajettu 60km lenkki, lähtee nyt tosiaan avaimesta käyntiin ja liikkuu normaalisti. Täytynee nuo akun irrottelut jättää aivan muille tulevaisuudessa :D
jefreitteri kirjoitti:
Pe Marras 13, 2020 10:02
Omassa kolkissa tismalleen samat oireet. En ole saanut henkiin, enkä varmaan tule saamaan. Techillä ei mitään yhteyttä mihinkään. Kaikenlaista osaa vaihdettu, mutta mikään ei muutu.

Kohta on 9-3 vectorin osia myynnissä halvalla. :D
Eläkä osina myy, tuo tänne :lol:
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: ng9-3 2.0t sekosi?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Laita yv jos oikeasti kiinnostaa, niin kerron lisää.
Vastaa Viestiin