Tuossa on hyvä linkki missä nykyinen TPMS on selvitetty lontooksi kuvien kera:mjava kirjoitti: Hmm... ristiriitaista tietoa: Mimmin mukaan voi rekisteröidä vain 4 sensoria samaan aikaan, vai olisiko niin, että "Eipäs ollut Mimmi oikeassa..."
http://www.trollhattansaab.net/archives ... ystem.html
TPMS tunnistaa paineanturit automaattisesti hidasta vauhtia ajettaessa. Paineanturi lähettää oman pyörimissuuntansa sekä paine- ja lämpötilatiedot vastaanottimelle. Anturin pyörimissuunnan perusteella TPMS-järjestelmä ilmeisesti tunnistaa onko kyseessä vasen vai oikea puoli, ja etu-takasuunnassa järjestelmä käyttää hyväkseen signaalin voimakkuutta. Kun anturien paikat on tunnistettu, on järjestelmä toiminnassa. Eli käsitykseni mukaan yksittäisiä antureita (ainakaan näissä nykyisissä malleissa) ei ohjelmoida järjestelmään erikseen, vaan järjestelmä tunnistaa kunkin anturin sijainnin liikkeelle lähdössä automaattisesti. Näin ollen autossa voi käyttää useampaa rengassarjaa, kunhan kaikissa vanteissa on toimivat paineanturit.
Yllä olevan linkin mukaan USA:n ja Kanadan malleissa järjestelmä herjaa varoitusviestiä, jos kaikkia antureita ei löydy. Ainakin jenkeissä TPMS taitaa olla uusissa autoissa nykyään pakollinen, minkä tarkoituksena on vähentää koko maan reipasta polttoaineenkulutusta. Edelleen tuon linkin mukaan, muiden markkinoiden malleissa Saabin TPMS menee "talvimoodiin", jos yhtään anturia ei löydy. Tällöin järjestelmä ei ole toiminnassa, eikä todennäköisesti herjaile antureiden puuttumisesta.mjava kirjoitti: Luultavammin USAn ja Euroopan malleilla ei tässä asiassa ole eroa.
Go !