Viime lauantaina näköjään kirjoitettu viesti.
Kun pistää kaikki mainitsemani uusiksi, pitäisi pelittää ilman ongelmia.
Aiemmin sulla oli latausjännite hiukan alhainen ja pelkällä akun vaihdolla selvisi?keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ke Joulu 02, 2020 18:50Mulla on muuten Bochin laturi tuossa eikä Denso, niinku joku väitti. Ei tullut parannusta enään laturin liittimien korjauksella ja lisäkaapeloinnilla, mutta tilanne olikin ihan hyvä. Kaikki laitteet päällä lataa 13,7 ja lämpimänä ilman penkinlämmityksiä ja takalasin lämmitystä lataa sen 14,3. Käynnistyy hyvin ja lataa hyvin. Oma vika oli siis ainoastaan akussa.
Joo oireet oli mielenkiintoiset vanhan akun kanssa. Latausjännite hyppi ja pomppi ja startin jälkeen näytti, ettei ladannut ollenkaan, mutta aina jaksoi laiskasti startata. Oireet vaikuttivat huonoilta kontakteilta, mutta akku tuon kaiken teki.Jonenii kirjoitti: ↑La Joulu 05, 2020 20:49Aiemmin sulla oli latausjännite hiukan alhainen ja pelkällä akun vaihdolla selvisi?keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ke Joulu 02, 2020 18:50Mulla on muuten Bochin laturi tuossa eikä Denso, niinku joku väitti. Ei tullut parannusta enään laturin liittimien korjauksella ja lisäkaapeloinnilla, mutta tilanne olikin ihan hyvä. Kaikki laitteet päällä lataa 13,7 ja lämpimänä ilman penkinlämmityksiä ja takalasin lämmitystä lataa sen 14,3. Käynnistyy hyvin ja lataa hyvin. Oma vika oli siis ainoastaan akussa.
Meillä nyt muutaman kerran pienen eberöinnin jälkeen ei ole jaksanut käynnistyä. Latausjännite esid2 katsoen 13.9-14.1 välillä ollut vuoden päivät.
Varmaksihan sitä ei tiedä, mutta luultavasti latausjännitteen kova vaihtelu johtui vanhan akun aiheuttamasta kuormituksesta laturille.keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑La Joulu 05, 2020 21:32Joo oireet oli mielenkiintoiset vanhan akun kanssa. Latausjännite hyppi ja pomppi ja startin jälkeen näytti, ettei ladannut ollenkaan, mutta aina jaksoi laiskasti startata. Oireet vaikuttivat huonoilta kontakteilta, mutta akku tuon kaiken teki.
Tällä tavalla toimii uudella akulla. Että Ihan kunnossa taitaa olla.
Vaihdan tähän nyt parhaillaan kansipahvia. Katsotaan oliko apua ongelmaan. Joku vois väittää, että hieman venähti...KapteeniMahtava kirjoitti: ↑Pe Kesä 05, 2020 10:31Löytykö syytä?Tonnari88 kirjoitti: ↑Ke Touko 27, 2020 20:07Tarina jatkuu. Vesipumppu ja termostaatti uusittu. Oire edelleen sama. Reippaassa kiihdytyksessä lämmöt nousevat normaalin yläpuolelle. Heti kun himmaa kaasun, niin sekunneissa lämmöt laskee alle 80 asteen ja siitä taas hiljalleen ylös, kun ajelee tasakaasulla. Lämpöjen nousu on välillä luokkaa 10 astetta sekunnissa, joten tuntuu kummalliselta. Heti kun lämpö menee yli 95 alkaa puhaltamaan enää haaleaa. Koitin nettiä kahlata läpi, mutta kansinahkoja en löytänyt kenenkään mainitsevan. Nopea lämpeneminen viittaisi kuitenkin siihen, että pakokaasua menee jäähärin joukkoon. Tuo Egr- jäähdytinkin vuotaa kai ennemmin yleensä ulos kuin koneen sisäisesti. Onko kenelläkään tullut vastaan tilannetta, jossa pakokaasua menisi jäähdytysjärjestelmään ja sitä kautta nostaisi lämpöjä?Tonnari88 kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 19:40Jatkoa vielä tähän lämpenemistarinaan. Piti käydä kiusaksi vielä kokeilemassa. Alkumatkan mittari roikkui taas ka lämmöt siellä 70 tuntumassa. Pienempi vaihde tupaan ja enemmän vautia, niin lämmöt kipuavat sataan, samassa lakkaa puhaltamasta lämmintä. Kutonen tupaan ja rullaten, niin lämmöt laskevat heti 80 paikkeille. Oireilee melko samalla tavalla kuten edellisessä, kun vesipumppu alkoi luistaa. Pistin varmuudeksi kuitenkin termostaatinkin tilaukseen. Eiköhän se niillä tokene. Ei tee painetta järjestelmään ja vedet ja öljyt pysyvät omilla puolillaan.
Se egr-jäähdyttimen irrotus on hieman kinkkinen, mutta tehtävissä kotioloissa. Ennen sen irrottamista mittaisin pakokaasut jäähdytinnesteestä..