Eski kirjoitti: ↑Pe Loka 16, 2020 08:05
Enpä usko, koska mitään eristeitä ei pohjamuovissa ole ja se pysyy täysin kuivana. Itse en ota tuosta stressiä, kun kulutus on vielä maltillinen ja oma putjetti kestää tuon ainakin teboliin halvalla rasvalla
...
Tuossa on hyvinkin selkeä syy litkun lisääntymiselle. Näistä dpf-koneista on täälläkin kuultu rapeita tarinoita, kun löpöä on kertynyt koneöljyn sekaan reilusti tuon puhdistuspolton seurauksena ja lopulta liemi on syttynyt huohotuksen kautta palamaan, jolloin koko kone on räjähtänyt. Meidän ttidillä ajetaan niin vähän lyhyttä pätkäajoa, että tuo poltto useimmiten onnistuu ekalla kerralla (noin 500km välein). Jos itse huomaan sidin dte-lukemasta tai esidistä, että poltto on käynnistynyt, niin ajan tarvittaessa lisälenkin, että poltto saadaan suoritettua...
Eski
Onko sieltä pohjamuovista lähtenyt eriste veke, meidän kolkissa on about tuollainen:
https://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-FAC ... 4268802173 Tosin lämpösuoja toi eriste on, mutta tuntuu imevän öljyäkin kohtuullisen hyvin.
Itselläni kanssa aina päällä se DTE-näyttö päällä jotta huomaisin koska DPF-poltto alkaa, mutta ei se paljoa auta kun ajan autolla kohtuullisen vähän kuitenkin. Ihme ettei SID:iin ole ymmärretty laittaa ilmoitusta poltosta, ja huomautusta ettei mootoria saisi sammuttaa sen aikana. Antaako se Esid sentään varoituksen poltosta, jos sellaisen hommaisi?
Meillä on ajot melkein kaikki lyhyttä, 3-10km:n nurkkapyöritystä, keskinopeus on ollut 42-43km/h ja keskikulutus (SID:in mukaan) 7,1 -7,2l/100km. Hiukan ironista on se, että pääosin täällä kaupungissa kun ajellaan, niin tuosta DPF:stä saattaisi olla hyötyäkin ilmanlaadun osalta, mutta juuri tälläiseen lyhyeen kaupunkiajoon se ei sovi taas polttologiikkansa vuoksi (tai siis ei varmastikaan logiikassa ole vikaa, vaan siinä ettei Saab ymmärrä antaa ilmoitusta poltosta, eikä kuski täten ymmärrä toimia oikein).