Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tervehdys!
Tosiaan isällä kävi sellainen vahinko jotta hurautti Saabilla vesilammikkoon ja auto sammui. Oli saanut vielä käyntiin ja ajanut puolisen kilometriä josta se piti sitten trailerilla hakea. EI käynnisty, vähän on lupaillut toisinaan.
Moottori on kyllä hörpännyt vettä, ilmansuodatin oli aivan märkä. Laskin öljyt pois, öljyjen seassa vettä ei ollut. Moottorin ohjausyksikkö näyttää sijaitsevan eturenkaan edessä, sehän on luonnollisesti uinut vedessä ja oli sisältä aivan märkä(kylkeen hapettuneen reiän ansiosta). Kummasta tästä nyt lähtisi syytä etsimään, moottorista vai ECU:sta? Vai ovatko sitten molemmat mennyt, kumpikaan eivät varsinaisesti vedestä tykkää..
Elättelen toiveita että koneeseen asti ei olisi niin paljon vettä päässyt että olisi aiheuttanut vahinkoa.
ECU:n käytin irti, avasin ja kuivasin. On hapettumaa sisällä, ehtinyt kostua jo aiemminkin. Ei vaikutusta ongelmiin.
Voiko tuohon ostaa purkaamolta ehjän boksin samalla koodilla ja testata, vai vaatiiko se merkkihuollossa käytön?
Tietokoneella luettuna oli iso liuta virheitä, nollauksen jälkeen niistä palasi pari. Käytän tässä vielä uudestaan koneessa jotta saan ylös ne tulleet pari koodia..
Ja vielä kertauksena, että kyseessä Saab 9-3 diesel, Z19DTR moottorilla. Vuosimalli 2008.
Tosiaan isällä kävi sellainen vahinko jotta hurautti Saabilla vesilammikkoon ja auto sammui. Oli saanut vielä käyntiin ja ajanut puolisen kilometriä josta se piti sitten trailerilla hakea. EI käynnisty, vähän on lupaillut toisinaan.
Moottori on kyllä hörpännyt vettä, ilmansuodatin oli aivan märkä. Laskin öljyt pois, öljyjen seassa vettä ei ollut. Moottorin ohjausyksikkö näyttää sijaitsevan eturenkaan edessä, sehän on luonnollisesti uinut vedessä ja oli sisältä aivan märkä(kylkeen hapettuneen reiän ansiosta). Kummasta tästä nyt lähtisi syytä etsimään, moottorista vai ECU:sta? Vai ovatko sitten molemmat mennyt, kumpikaan eivät varsinaisesti vedestä tykkää..
Elättelen toiveita että koneeseen asti ei olisi niin paljon vettä päässyt että olisi aiheuttanut vahinkoa.
ECU:n käytin irti, avasin ja kuivasin. On hapettumaa sisällä, ehtinyt kostua jo aiemminkin. Ei vaikutusta ongelmiin.
Voiko tuohon ostaa purkaamolta ehjän boksin samalla koodilla ja testata, vai vaatiiko se merkkihuollossa käytön?
Tietokoneella luettuna oli iso liuta virheitä, nollauksen jälkeen niistä palasi pari. Käytän tässä vielä uudestaan koneessa jotta saan ylös ne tulleet pari koodia..
Ja vielä kertauksena, että kyseessä Saab 9-3 diesel, Z19DTR moottorilla. Vuosimalli 2008.
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Moottorin vikaantumista en epäilisi, kun kerta on vielä sillä ajanut puolisen kilometriäkin ja jos ei mitään mekaanisia ylimääräisiä ääniä tällöin siitä kuulunut, niin se lienee ok. Startatessa jos moottori kuulostaa siltä, että siinä on puristuksia, niin ei mekaanista vahinkoa mahda olla. Jos se taas pyörii hirmu vapaasti, niin voi epäillä, ettei ole puristuksia. Puristusmittauksenhan voi tehdä, mutta vaatii työkalut. Voi myös pyörittää konetta värinänvaimentimen pultista ja tällä tavalla tuntuu aina jäykemmältä, kun on puristustahti tulossa.
Onhan sekin mahdollista, että on sen puolen kilometrin aikana hörpännyt kunnolla vettä jostain imuputkesta ja tämän seurauksena vääntynyt kiertokanki, koska vesihän ei tunnetusti puristu. Samalla kyllä mahtaisi lähteä jakohihnasta hampaita. Eihän näitä tiedä, ennekuin tietää.
Edit: mutta tosiaan miten syvä tämä lätäkkö on ollut, johon on ajettu ja millä vauhdilla. Ilmanputsarihan voi olla kastunut, vaikka vettä onkin vähäisesti mennyt vain sisään. Ainakin prefacelift bensamallissa kylmän ilman sisäänotto on etusäleikön takana ylhäällä ja sojottaa taaksepäin. Pitää siis kovin syvään veteen ajaa, ennenkuin imee koneeseen vedet. Toki putki käy välillä alempana ja siinä kohtaa on veden poistoreikä, mutta että siitä putki täyttyy täytyy auton seisoa vedessä kauemmin. Ellei sitten isäsi autoon ole asennettu jotain jälkiasennusilmanputsaria, missä ei ole minkäänlaista kotelointia, silloinhan se kastuu helposti. Kuitenkin suurin epäilys minulla on tuon ecun suhteen.
Ecu kyllä menee vaihtoon kertomasi pohjalta ja se on hyvinkin mahdollisesti syy käymättömyyteen ja auton lopulta sammumiseen, kun kosteus aiheuttanut ecun sisäisiä oikosulkuja. Jos purkuautosta ecun ottaa, täytyy käsittääkseni vaihtaa myös cim, avaimet ja virtalukko tästä purkuautosta, sikäli haluaa, että käyntiin lähtee, eikä ajonesto mene päälle. Kai sen käytetyn ecun pystyy myös ammattilainen koodaamaan autoon tai kloonaamaan tiedot entisestä, jos entinen toimii vielä sen verran, mutta suoraan ei mahda toimia. Tähän saisi vielä joku muu perehtyneempi kommentoida.
Olen aina tuuminut, että voiko enää tyhmempään paikkaan ecua laittaa, kuin tuohon oikean etusisälokarin etupuolelle. Aina ensimmäisenä hajoamassa kun ajat kiveen, lätäkköön tai mihinkä tahansa muuhun. Ei toki b207 besakomeidenkaan ecu parhaassa paikassa imusarjaan pultattuna, kun moottorin tärinän ja lämmön takia hajoavat, mutta kai tästä saa loppupeleissä kiittää General Motorsia. Ainakin b207 osalta, dieseleistä on minulla vähemmän tietoa.
Onhan sekin mahdollista, että on sen puolen kilometrin aikana hörpännyt kunnolla vettä jostain imuputkesta ja tämän seurauksena vääntynyt kiertokanki, koska vesihän ei tunnetusti puristu. Samalla kyllä mahtaisi lähteä jakohihnasta hampaita. Eihän näitä tiedä, ennekuin tietää.
Edit: mutta tosiaan miten syvä tämä lätäkkö on ollut, johon on ajettu ja millä vauhdilla. Ilmanputsarihan voi olla kastunut, vaikka vettä onkin vähäisesti mennyt vain sisään. Ainakin prefacelift bensamallissa kylmän ilman sisäänotto on etusäleikön takana ylhäällä ja sojottaa taaksepäin. Pitää siis kovin syvään veteen ajaa, ennenkuin imee koneeseen vedet. Toki putki käy välillä alempana ja siinä kohtaa on veden poistoreikä, mutta että siitä putki täyttyy täytyy auton seisoa vedessä kauemmin. Ellei sitten isäsi autoon ole asennettu jotain jälkiasennusilmanputsaria, missä ei ole minkäänlaista kotelointia, silloinhan se kastuu helposti. Kuitenkin suurin epäilys minulla on tuon ecun suhteen.
Ecu kyllä menee vaihtoon kertomasi pohjalta ja se on hyvinkin mahdollisesti syy käymättömyyteen ja auton lopulta sammumiseen, kun kosteus aiheuttanut ecun sisäisiä oikosulkuja. Jos purkuautosta ecun ottaa, täytyy käsittääkseni vaihtaa myös cim, avaimet ja virtalukko tästä purkuautosta, sikäli haluaa, että käyntiin lähtee, eikä ajonesto mene päälle. Kai sen käytetyn ecun pystyy myös ammattilainen koodaamaan autoon tai kloonaamaan tiedot entisestä, jos entinen toimii vielä sen verran, mutta suoraan ei mahda toimia. Tähän saisi vielä joku muu perehtyneempi kommentoida.
Olen aina tuuminut, että voiko enää tyhmempään paikkaan ecua laittaa, kuin tuohon oikean etusisälokarin etupuolelle. Aina ensimmäisenä hajoamassa kun ajat kiveen, lätäkköön tai mihinkä tahansa muuhun. Ei toki b207 besakomeidenkaan ecu parhaassa paikassa imusarjaan pultattuna, kun moottorin tärinän ja lämmön takia hajoavat, mutta kai tästä saa loppupeleissä kiittää General Motorsia. Ainakin b207 osalta, dieseleistä on minulla vähemmän tietoa.
Viimeksi muokannut MatiasMan, Su Touko 16, 2021 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
05 Saab 9-3 SS 1.8t 5mt linear
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Ootko kurkannut jo jakopäähän?
Siitä saa sen ylemmän muovin pois kohtuu helpolla.
Ilmaboxi ei ole kuin kumituttien varassa enkä nyt muista tarkalleen et saiko tuon muovin kaikki pultit auki ilman ettei ota koneenkorvaa pois kun ite otin sen joka tapauksessa hihnan vaihtoa varten.
Edit. Saa auki ilman korvan irroitusta.
On sitä tosiaan voinu hörpätä vettä ja lähtee vaikka coolerista liikenteeseen kun kierrokset noussu...
Siitä saa sen ylemmän muovin pois kohtuu helpolla.
Ilmaboxi ei ole kuin kumituttien varassa enkä nyt muista tarkalleen et saiko tuon muovin kaikki pultit auki ilman ettei ota koneenkorvaa pois kun ite otin sen joka tapauksessa hihnan vaihtoa varten.
Edit. Saa auki ilman korvan irroitusta.
On sitä tosiaan voinu hörpätä vettä ja lähtee vaikka coolerista liikenteeseen kun kierrokset noussu...
Viimeksi muokannut tetammi, Su Touko 16, 2021 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Pelkän ecun pystyy tech2:n avulla käsittääkseni vaihtamaan, jos vakio auto/softa kyseessä. Kannattaa ottaa yhteyttä riittävällä asiantuntemuksella oleviin paikkoihin/tech2 omaaviin henkilöihin. Paikkakuntatieto auttaa avun saamisessa varmasti.
Ecun vaihdolla korjaantunee. Tuskin on muualle päässyt vikaa muodostumaan. Ongelma on tuon ecun sijainti.
Ecun vaihdolla korjaantunee. Tuskin on muualle päässyt vikaa muodostumaan. Ongelma on tuon ecun sijainti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Akun etupuolella alhaalla palkissa on kaksi leveää liitinrimaa (tuon tarkemmin en osaa kuvata, löytyvät kun tutkailee) ainakin 19dtssä. Niiden kostuminen aiheuttaa monenlaista ongelmaa. Vikakoodit suomeksi ois tietysti kova sana.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Samaa mieltä @Pakarin kanssa.
ECU on nyt mitä ilmeisemmin sökö. Ei siinä ECU:n vaihdossa kyllä avaimia + CIM:ä tarvitse vaihtaa.
Kun elektroniikka osat saavat vettä, niin hapettuminen alkaa heti. Laite pitäisi saada sähköttömäksi eikä päästää kuivumaan, ennenkuin kosteus saadaan poistettua. Kosteuden poistoon hyvä aine on isopropanoli eli alkoholi mm polttoaineen jäänesto. Sillä putsaamalla se sitoo veden itseensä ja kosteus lähtee mukana.
Nyt tilanne on kosteden osalta lähes varmasti myöhäistä. Lisäsi veden aiheuttama johtavuus on saattanut saada aikaan komponenttien rikkoontumisen silloin kun vesi pääsi sisään laitteen ollessa päällä. Näiden vuoksi tilanne on melko varmasti nyt johtanut ECU:n lopulliseen tuhoon.
ECU on nyt mitä ilmeisemmin sökö. Ei siinä ECU:n vaihdossa kyllä avaimia + CIM:ä tarvitse vaihtaa.
Kun elektroniikka osat saavat vettä, niin hapettuminen alkaa heti. Laite pitäisi saada sähköttömäksi eikä päästää kuivumaan, ennenkuin kosteus saadaan poistettua. Kosteuden poistoon hyvä aine on isopropanoli eli alkoholi mm polttoaineen jäänesto. Sillä putsaamalla se sitoo veden itseensä ja kosteus lähtee mukana.
Nyt tilanne on kosteden osalta lähes varmasti myöhäistä. Lisäsi veden aiheuttama johtavuus on saattanut saada aikaan komponenttien rikkoontumisen silloin kun vesi pääsi sisään laitteen ollessa päällä. Näiden vuoksi tilanne on melko varmasti nyt johtanut ECU:n lopulliseen tuhoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Kiitoksia vastauksista!
Kiitos tetammille hyvästä havainnekuvasta! Pittää vilkasta tuo jakopääkin.
Nythän on sellainen tilanne että boksiin ei enää saa yhteyttä ollenkaan, joten kyllä se siinä ongelma taitaa olla.
Onkos Saabissa se ajonesto yhdistetty mittaristoon tai jonnekin muualle? Kun Opelissa ainakin yhteen aikaan oli niin että ecun mukana piti saada avaimet(tai vähintään siru) jos meinasi saada käymään.
Tuossa vielä kuva siitä hapettuneesta reiästä:
Starttausääni on normaali. Yhdestä autosta on kokemuksia kun jakopää meni sekaisin, se starttausääni on tosiaan melko ponneton siinä vaiheessaMatiasMan kirjoitti: ↑Su Touko 16, 2021 08:28Moottorin vikaantumista en epäilisi, kun kerta on vielä sillä ajanut puolisen kilometriäkin ja jos ei mitään mekaanisia ylimääräisiä ääniä tällöin siitä kuulunut, niin se lienee ok. Startatessa jos moottori kuulostaa siltä, että siinä on puristuksia, niin ei mekaanista vahinkoa mahda olla. Jos se taas pyörii hirmu vapaasti, niin voi epäillä, ettei ole puristuksia. Puristusmittauksenhan voi tehdä, mutta vaatii työkalut. Voi myös pyörittää konetta värinänvaimentimen pultista ja tällä tavalla tuntuu aina jäykemmältä, kun on puristustahti tulossa.
Kiitos tetammille hyvästä havainnekuvasta! Pittää vilkasta tuo jakopääkin.
Auto sijaitsee Lieksassa. Ei ole itsellä tuttavapiirissä kyseistä ohjelmistoa. Pitää yrittää selvitellä.Pakari kirjoitti: ↑Su Touko 16, 2021 09:38Pelkän ecun pystyy tech2:n avulla käsittääkseni vaihtamaan, jos vakio auto/softa kyseessä. Kannattaa ottaa yhteyttä riittävällä asiantuntemuksella oleviin paikkoihin/tech2 omaaviin henkilöihin. Paikkakuntatieto auttaa avun saamisessa varmasti.
Ecun vaihdolla korjaantunee. Tuskin on muualle päässyt vikaa muodostumaan. Ongelma on tuon ecun sijainti.
Nythän on sellainen tilanne että boksiin ei enää saa yhteyttä ollenkaan, joten kyllä se siinä ongelma taitaa olla.
Onkos Saabissa se ajonesto yhdistetty mittaristoon tai jonnekin muualle? Kun Opelissa ainakin yhteen aikaan oli niin että ecun mukana piti saada avaimet(tai vähintään siru) jos meinasi saada käymään.
Tuossa vielä kuva siitä hapettuneesta reiästä:
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Iisalmessa Tobbana nimimerkki taitaa olla lähin Tech2 osaaja. Suosittelen ottamaan häneen yhteyttä.
Kannattaa unohtaa Opeleita koskevat ohjeet ja tiedot Saabien kanssa, koska niistä ei juuri apua ole.
Kannattaa unohtaa Opeleita koskevat ohjeet ja tiedot Saabien kanssa, koska niistä ei juuri apua ole.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Oulussa merkkikorjaamossa väitettiin viime syksynä, että jos vaihtaa ecun pitää myös avain, cim ym vaihtaa.
Jätin väitteen omaan arvoonsa kun mm. Neobrothers myy käytettyjä ecuja niin kyllä se joku tekijämies osaa sen asentaa vanhoihin vermeisiin.
Jätin väitteen omaan arvoonsa kun mm. Neobrothers myy käytettyjä ecuja niin kyllä se joku tekijämies osaa sen asentaa vanhoihin vermeisiin.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
No, hah ha
Mikähän mahtoi olla ko. merkkikorjaamo?
Virallisestihan Oulussa ei ole kuin yksi, Åström. Ja se tuntuu ihmeelliseltä, jos siellä on näin pahasti kusetettu
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tuskin kusetti, ei vaan ymmärtäny eikä osannu.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Näissä rattiakselin juuressa oleva CIM moduuli pitää avainkoodit tallessa. Kaikkien purkkien vaihto kuitenkin onnistuu erikseen testerin avulla kuten jo edelläkin todettiin. Sit voi olla eri juttu jos palikoita pitää siirrellä autosta toiseen ilman TECH2:sta.
Testereistä löytyy listaa täältä: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Tätä tietoa juuri hain takaa, kiitos Lähetän tuon purkin ecukorjaajalle, katsotaan nyt ensimmäisenä onko sille tehtävissä mitään. Ei ole ihan hirveästi hinkua roudata autoa kärrissä pitkin Suomea Techin perässä. Kun ei ole vielä ihan täyttä varmuutta tuon moottorin kunnostakaan. Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaanSS kirjoitti: ↑Su Touko 16, 2021 19:28Näissä rattiakselin juuressa oleva CIM moduuli pitää avainkoodit tallessa. Kaikkien purkkien vaihto kuitenkin onnistuu erikseen testerin avulla kuten jo edelläkin todettiin. Sit voi olla eri juttu jos palikoita pitää siirrellä autosta toiseen ilman TECH2:sta.
Testereistä löytyy listaa täältä: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Kiitoksia kaikille tähän mennessä!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Offtopicia, mutta nuo kiinalaiset Tech2:n kopiot eivät maksa nykyään enää paljon mitään.HEka-- kirjoitti: ↑Ti Touko 18, 2021 03:34Tätä tietoa juuri hain takaa, kiitos Lähetän tuon purkin ecukorjaajalle, katsotaan nyt ensimmäisenä onko sille tehtävissä mitään. Ei ole ihan hirveästi hinkua roudata autoa kärrissä pitkin Suomea Techin perässä. Kun ei ole vielä ihan täyttä varmuutta tuon moottorin kunnostakaan. Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaan
Kiitoksia kaikille tähän mennessä!
Jos haluaa ajaa Saabilla, niin kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi investoida omaan laitteeseen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9-3 Z19DTR Ei käynnisty lätäkköön ajon jälkeen
Samaa mieltä, omastani maksoin 230e ja on se jo useamman vuoden toiminut. Linkataas vielä tämä: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=119313Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Touko 18, 2021 07:55Offtopicia, mutta nuo kiinalaiset Tech2:n kopiot eivät maksa nykyään enää paljon mitään.HEka-- kirjoitti: ↑Ti Touko 18, 2021 03:34Tätä tietoa juuri hain takaa, kiitos Lähetän tuon purkin ecukorjaajalle, katsotaan nyt ensimmäisenä onko sille tehtävissä mitään. Ei ole ihan hirveästi hinkua roudata autoa kärrissä pitkin Suomea Techin perässä. Kun ei ole vielä ihan täyttä varmuutta tuon moottorin kunnostakaan. Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaan
Kiitoksia kaikille tähän mennessä!
Jos haluaa ajaa Saabilla, niin kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi investoida omaan laitteeseen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2