kone
Re: kone
Todennököisesti tehty jo.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: kone
Jos ei ole tehty, niin kone kuullostanee diisseliltä tyhjäkäynnillä
Eski
Eski
Re: kone
Eiiiii ... välttämättä .
Entinen autoni oli ajettu 315 tkm kun lähti vaihtoon, eikä siihen taatusti oltu tehty jakopäälle mitään. Kävi edelleen yhtä nätisti kuin silloin 120 tkm ostettuna. Tiedäpä sitten oliko 15 tkm ja etanolipäivityksen jälkeen 10 tkm tehtyjen öljynvaihtojen (Mobil) osuus asiaan kuinka merkittävä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kone
Noissa on eroja. Joku saattaa kestää lähes kuinka kauan, kun toiseen täytyy alkaa tekemään jakoketjuremppaa jossain 140 000 km:ssa.petrisa kirjoitti: ↑Ti Kesä 22, 2021 12:28Eiiiii ... välttämättä .
Entinen autoni oli ajettu 315 tkm kun lähti vaihtoon, eikä siihen taatusti oltu tehty jakopäälle mitään. Kävi edelleen yhtä nätisti kuin silloin 120 tkm ostettuna. Tiedäpä sitten oliko 15 tkm ja etanolipäivityksen jälkeen 10 tkm tehtyjen öljynvaihtojen (Mobil) osuus asiaan kuinka merkittävä.
Eräältä klubilaiselta meni jako sekaisin 1.8t:ssä. Jakopään remppa olisi maksanut 1 000 €, uusi pakasta vedetyn koneen perushinta oli 1 500 €.
Ja sitten sylettää, kun joutuu laittamaan dieselin jakopäänhihnan, vesipumpun ja kiristimien vaihtoon 450-500 € noin 100 000 km välein
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: kone
Niinhän tuo huoltokirja sanoo, itsellä vaihtaessa mennyt yleensä reilu 5litraa ja ollut aikalailla tikun ylärajassa. Eli kannattaa siitä tikusta ne kattoa 6litraa olen kyllä aina ostanut, jääpä varuiksi jos tarvii lisäillä ja seuraavaan öljynvaihtoon ekstraa
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: kone
Tämä 1.8t kone on 2-litrainen, eli sama peruskone kuin tehokkaampi 2.0T. GM:n 1.8i ilman turboa oli oikeasti 1.8-litrainen.
Toki huoltamisella ja tuurilla on jopa T7-koneenkin väitetty kestäneen satojatuhansia ilman remontteja, mutta usein nämä kehujat eivät ole öljytikkua nostaneet huoltovälillä kertaakaan
Eski