Ei käynnisty
Ei käynnisty
Virtalukko kaivettu esiin -> avattu ja puhdistettu.
Napsahdus kuuluu eli rattilukko saa käskyn päälle ja pois. Ei silti startaa...
Nyt on kokeiltu akulta suora virta startin herätteelle ja avain virtalukossa ja virrat päällä mutta ei sano mitäään....
Voisko olla esim. vaihteiston asennontunnistimessa ja pystyykö mitenkään testaamaan.
Ei edes startti naksahda. Ajonesto ? Ei saa käyntiinkään , että saisi johonkinpäin Suomea techiin...
Onko Savonlinnassa tai Varkaudessa osaavaa korjaamoa tai korjaajaa....Jos sitä hinauspalvelulla johonkinpäin.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Re: Ei käynnisty
Rattilukko vikatilassa vaikka mekaanisesti toimii tai CIM vialla
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ei käynnisty
Eikös starttimoottorin pitäisi olla aika riippumaton mistään rattilukko-, CIM-, yms. vioista? Jos akussa on virtaa, akkukaapelir kunnossa ja startin päädyssä näkyy sama akkujännite käynnistysyrityksen aikana, niin eikös sen kuitenkin pitäisi sentään pyörittää? Eikä vaan olla sanomatta mitään?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ei käynnisty
Voiko käynnistymättömyys olla ylipäätään muuta kuin starttivika, jos ei startti suoralla hyppyjohdolla lähde pyörimään?
Toki se ei välttämättä ole ainoa vika eikä sen pitäisi aiheuttaa rattilukko-ongelmia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ei käynnisty
Mikä on akun kunto? Teki vastaavaa kun napajännite <12V. Akku irti ja lataukseen, mutta vielä ilmoitteli viasta, napajännite jo 12,8V. Vasta vikakoodin (B1440 0F) poisto CIM:lta salli käynnistymisen.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96