Kolkki B207 ei ahda
Kolkki B207 ei ahda
Oli sytytysongelmia mitkä selvästi viittasivat viallisiin puoliin. Vaihdoin tulpat ja puolat uusiin jonka jälkeen koeajolla toimi hienosti, mutta illemmalla kun lähdin uudestaan autolla liikkeelle ei ahda millään yli 0,6bar. Kaasua nostettaessa pakoputkessa paukkuu ikäänkuin sinne pääsisi raakana tavaraa. Eli sytytykseltähän toi vaikuttaisi, vikakoodit sanoo ei oo. Mistä mun kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Re: Kolkki ei ahda
Kuulostaa kuitenkin polttoaineongelmalta
Polttoaineen paineen säädin- tai pumppu vika.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kolkki B207 ei ahda
Miten Testaan säätimen toimivuuden?
Re: Kolkki B207 ei ahda
Onko uudet puolat orkkiksia vai tarvikkeita?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kolkki B207 ei ahda
OEM puolat
Re: Kolkki B207 ei ahda
Siinä tapauksessa tutkisin minäkin bensapuolen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kolkki B207 ei ahda
Painesäätimen vaihto ei varmasti tuota ongelmia, mutta jos oikein muistan tässä pelissä ei mahda olla huoltoluukkua pumpulle?
Re: Kolkki B207 ei ahda
Ei ole luukkua, mutta tankki on selvästi suunniteltu irrotettavaksi. Tosin käytännössä nosturihommia vaikkakin olen myös pukkien päällä vaihtanut pumpun.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kolkki B207 ei ahda
Puolat, pa-suodatin, paineensäädin, suodatin vaihdettu ja paineet mitattu. Kaikki ok Suuttimetkin otin irti ja käytin Finjectorilla testissä, suihkii kuin uudet. Kokeilin ihan uusilla puolilla tiistaina ja toimi niinkuin pitää tähän aamuun asti. Taas vedot hukassa ja pitkällä vedätyksellä paukkuu putkessa. Huomasin myös, ettö eSID hetkellinen kulutus näyttää aika korkeita lukuja liikennevaloista lähtiessä. Tyyliin 65l/100km. Tarviin kohta pehmustetun huoneen.
Re: Kolkki B207 ei ahda
Polttoainepumppu rikki
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kolkki B207 ei ahda
Onko keinoa millä pystyn toteamaan sen varmaksi? Holmberg mittasi paineet ja kaikki vaikutti olevan ok.
Re: Kolkki B207 ei ahda
Onko ilmansuodatin alkuperäinen laatikko vai sellainen amis-kartio
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Kolkki B207 ei ahda
Paine voi olla riittävä, kun autoa ei kuormiteta. Vedätyksessä pumpun ollessa osittain rikki tuotto loppuu kesken ja paine laskee.
Yksi keino on seurata lambdan signaalia. Lambda säätö ei ole käytössä kiihdytyksessä, mutta silti sen arvo näkyy testerillä esim. OpCommilla. Sen voi myös tallentaa ajon aikana. Kiihdytyksessä seos menee rikkaalle, jolloin lambdan signaali on korkea. Mikäli tuotto loppuu yllättäen kesken pumpusta niin seos menee laihalle ja lambdan signaalijännite tipahtaa.
Pari tällaista tapausta on tullut vastaan ja juurikin molemmissa kiihdytyksessä alkoi veto pätkiä ja putkessa paukkui. Testerillä lambdaa seuratessa samassa yhteydessä signaali jännite tipahti laihaa vastaavaksi. Lopulta syynä oli molemmissa polttoainepumppu. Normaalissa ajossa ei olut mitään vikaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kolkki B207 ei ahda
Seuraava rasti on siis pumpun vaihto. Onko sen suhteen suositteluja vai laitanko tommosen 150e e85 pumpun Maptunilta? Muistan kuulleeni, että viinan kanssa voi tulla ongelmia jos laittaa OEM