SC Pakettiauto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
387
"Hirsch"
Viestit: 862
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

Onko kukaan muuttanut ja onko siinä edes mitään järkeä?
Hese
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2864
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja ristos »

Onhan siinä paljonkin järkeä! Jos tarvitsee vain auton kahdelle hengelle ja haluaa liikkua mukavasti, niin sportcombista syntyy varmasti mukava pakettiauto. Tavaratilaa siinä tulee olemaan hyvin ja autohan on myös ihan hiljainen kulkuväline.
Ei muuta kuin penkit nurin ja kiinteä "lattia" etupenkkien taakse! Muutos työ ei liene suuren suuri, mutta kannattaa varmasti käydä "katsastus-sedän" juttusilla. Jos auto on diesel, niin vuosittainen diesel-vero ei ole suuren suuri, arvelisin satasen olevan aika lähellä?
Jos itse tarvitsisin pakettiauton jolla voi ihan "harrastella ja nauttia" rauhallisesta autoilusta niin vanha Saab olisi oiva vaihtoehto ja tyylikäskin! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
aero
-
Viestit: 7243
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja aero »

Yhden olen bongannut Chattiautosta joskus aikoinaan, eli on ainakin yksi tehty. Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan). Vastineeksi pääsee eroon laillisesta mahdollisuudesta kuljettaa yli yhtä matkustajaa ja ajaa yli 100km/h Suomessa.

Jos olisin tekemässä moista modifikaatiota, harkitsisin vakavasti takapenkin irroittamista kaatamisen sijasta, muunkin takaverhoilun vähentämistä ja jonkinmoisen lisäseinän rakentamista etupenkkien taakse. Kantavuus (jos väliseinä on kevympi kuin poistuneet verhoilut, istuimet yms yhteensä) ja tavaratila paranisivat samalla kun kabiinin pienentyessä sisätilan lämmitys ja viilennys suhteessa ilmatilaan tehostuisi entisestään. Tietää tietenkin enemmän työtä kuin pelkkä penkkien kaataminen/irrotus, joten harkinta on siltäkin kannalta aiheellista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4920
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Risto »

aero kirjoitti:Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan).
Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:

Kuva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 4143
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei sinänsä liity ysikolmoseen, mutta ainaki tyttöystävällä sitä pakettiautofemman reilu 300e säästöä söi kivasti se, että liikennevakuutus nousi satasella. Toki jos on täydet bonukset, nii ero ei ole maltaita. Ja kyseessä on semmonen härveli, että ei noi vakuutusyhtiöiden nettilaskurit osaa sille laskea hintaa, ennenkö se on muutoskatsastettu. Toki vastaavan auton rekkarin jos tietäis.

Sitte seki kannattaa kattoa etukäteen, että paljoko pitää äänieristää takapenkkien poiston jälkeen. Femmaski selkänoja peittää pään kokosen pellin suoraan lokasuojasta, ja voin kertoa, että meteli nousi. Äänieristematot on työn alla, mutta taas menee säästöä siinäki, ellei halua meteliä kuunnella. Ja se ero on iso.
9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 11495
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ainakin aiemmin piti pakettiautomuutoksen yhteydessä rikkoa takapenkin kiinnikkeet niin, että penkkiä ei saanut helposti enää paikoilleen. Sanoisin, että kyseinen muutoskatsastus, jolla yksityishenkilö saavuttaa käytännössä vain pienen säästön vuosittaiseen veroon, laskee auton jälleenmyyntiarvoa sen verran, ettei tuossa muutoksessa oikein ole mitään järkeä. Järkevämpää on ajella takapenkki kaadettuna, jos sitä tilaa tosiaan tarvitsee.

Jos kyseessä on firman auto, voi taloudellisesti hommassa olla suurempia hyötyjä, joita en nyt ryhdy tähän listaamaan.
aero
-
Viestit: 7243
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja aero »

Risto kirjoitti:Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:
Hyvä huomio, enpä moista muistanutkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 4143
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiinnikkeiden rikkominen on kans sitten aikalailla konttorikohtaista. Virallisestihan se riittää, että sitä ei saa palautettua "tavanomaisin työkaluin" takaisin viispaikkaseksi. Aiemmin mainitsemaani femmaan riitti se, että selkänojien päätykiinnikkeisiin ruuvasi pultit ja katkasi ne sinne rautasahalla. Ilmeisesti vastakierretappi ei sitten ole tavanomainen työkalu.
9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08
387
"Hirsch"
Viestit: 862
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

Senverran lisätietoa kyselin kats.asemalta niin 58€ muutoskats. Riittää kun pannalla lukitsee selkänojan alas ja ei pysty avaimella tai vastaavalla aukaisemaan sitä tienpäällä. Auton voi halutessaan muuttaa takaisin normaaliksi kun tekee muutoskats.
Hese
387
"Hirsch"
Viestit: 862
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

No tänään se on rekisteröity pakuksi -06 aut
Hese
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 21546
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

keskisuomes muutoskatsatettiin yks audi pakuksi ,takapenkki oli kahdella reikäraudalla väljästi itse porautuvilla ruuveilla asennettu.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Varmaan 9-5 -malleista on ehkä enemmän pakujs muutoskatsasteltu?

Olettekos joutuneet poistamaan 2. penkkirivin turvalaitteita kuten mahdollisia vyönkiristimiä tai turvatyynyä ja/tai kyselemään valmistajan edustajalta valmistajan ohjetta tähän?
-84 99 GL, -96 ng 900, Opel Kadett B -71, Fiat Brava -96. Edelliset: -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Vastaa Viestiin