Ensimmäistä viestiä foorumille, kun käyttis palvellut hyvin ja ei oikeen mitään ongelmia ikinä.
Paitsi nyt. Rouvalla auto käytössä ja öljynpainevalohan jostain syystä kesken rauhallisen ajelun oli hypännyt tauluun. Oli 500m päästä kotoa ja ajellut tietenkin pihaan rauhakseltaan. Paikalle päästyäni kattelin öljyt ja ne ok. Nopealla käyttämisellä totesin moottorista nakutusta ja pakoputkesta jäähdytin nesteen käryistä valkeaa savua.
Mahtaakohan koko motti olla jo kaput ja mistähän löytyisi vaihtokonetta ja näihin perehtynyttä asentajaa Lahden/Etelä-Suomen alueelta
Sen verran tykästytty muutamassa vuodessa tuohon autoon että pelastaa se pitää.
Ensimmäistä viestiä foorumille, kun käyttis palvellut hyvin ja ei oikeen mitään ongelmia ikinä.
Paitsi nyt. Rouvalla auto käytössä ja öljynpainevalohan jostain syystä kesken rauhallisen ajelun oli hypännyt tauluun. Oli 500m päästä kotoa ja ajellut tietenkin pihaan rauhakseltaan. Paikalle päästyäni kattelin öljyt ja ne ok. Nopealla käyttämisellä totesin moottorista nakutusta ja pakoputkesta jäähdytin nesteen käryistä valkeaa savua.
Mahtaakohan koko motti olla jo kaput ja mistähän löytyisi vaihtokonetta ja näihin perehtynyttä asentajaa Lahden/Etelä-Suomen alueelta
Sen verran tykästytty muutamassa vuodessa tuohon autoon että pelastaa se pitää.
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Jakopääremppa muuten ehjään koneeseen on noin +1 000 €, moottorin vaihto noin +2 000 €.
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Niin, mutta miten selittää jäähdytysnesteen hajun ja valkoisen savun pakoputkesta
Eipä taidan jakoketjun hyppääminen tätä aiheuttaa
Minusta kuulostaa kannentiivistevialta, kun kerran jäähdytysnestettä pääsee palotilaan. Näkyyköhän paisuntasäiliössä kovaa pulputusta tai onko jopa työntänyt nestettä ulos?
Pakokaasutesti, joka haistelee paisuntasäiliöstä, niin sillä pitäisi tuokin asia selvitä.
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Jakopääremppa muuten ehjään koneeseen on noin +1 000 €, moottorin vaihto noin +2 000 €.
Eikö silloin kun jakoketju venyy ja hyppäilee tule jonkun verran tuhoa samalla?
Eräällä klubilaisella oli jakoketju venynyt ja "hypännyt yli". Pystyi silti ajamaan sen ProCar Servicelle Jyväskylään täältä Helsingistä. Heillä sattui silloin olemaan pakasta vedettyjä BioPower -moottoreita. Jakopäärempan ja koko moottorin vaihdon hintaero oli silloin +500 € luokkaa. Klubilainen valitsi uuden moottorin.
Nyt tuo hintaero on suurempi, sillä ilmeisesti nuo kaikki ProCar Servicen aikanaan ostamat moottorit ovat mennet kaupaksi. Toinen klubilainen osti venttiilivian vuoksi uuden BioPower -moottorin Oriolta. Sen hinta oli jo 2 200 € luokkaa.
Vähän lisätutkimuksia tuli tehtyä ja käytettyä autoa. Ei siinä pakokaasussa oikeen se jäähdytysneste haisekaan ja tasokin pysynyt samana minimiviivan kohdilla kun tarkemmalla silmällä katseli. Taisi olla kuumotus-kiikarit päässä ja mielikuvitus laukannut. Savu tosin vaaleaa käynnistyksen yhteydessä. Nakutusta kuuluu jakopään seudulta kun ruuvari korvalla kuunteli ja öljykorkin avaamalla ääni voimistui sekä kuului öljyntäyttöreiän kautta.