9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Terve!
Ensimmäistä viestiä foorumille, kun käyttis palvellut hyvin ja ei oikeen mitään ongelmia ikinä.
Paitsi nyt. Rouvalla auto käytössä ja öljynpainevalohan jostain syystä kesken rauhallisen ajelun oli hypännyt tauluun. Oli 500m päästä kotoa ja ajellut tietenkin pihaan rauhakseltaan. Paikalle päästyäni kattelin öljyt ja ne ok. Nopealla käyttämisellä totesin moottorista nakutusta ja pakoputkesta jäähdytin nesteen käryistä valkeaa savua.
Mahtaakohan koko motti olla jo kaput ja mistähän löytyisi vaihtokonetta ja näihin perehtynyttä asentajaa Lahden/Etelä-Suomen alueelta
Sen verran tykästytty muutamassa vuodessa tuohon autoon että pelastaa se pitää.
Ensimmäistä viestiä foorumille, kun käyttis palvellut hyvin ja ei oikeen mitään ongelmia ikinä.
Paitsi nyt. Rouvalla auto käytössä ja öljynpainevalohan jostain syystä kesken rauhallisen ajelun oli hypännyt tauluun. Oli 500m päästä kotoa ja ajellut tietenkin pihaan rauhakseltaan. Paikalle päästyäni kattelin öljyt ja ne ok. Nopealla käyttämisellä totesin moottorista nakutusta ja pakoputkesta jäähdytin nesteen käryistä valkeaa savua.
Mahtaakohan koko motti olla jo kaput ja mistähän löytyisi vaihtokonetta ja näihin perehtynyttä asentajaa Lahden/Etelä-Suomen alueelta
Sen verran tykästytty muutamassa vuodessa tuohon autoon että pelastaa se pitää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?Ksne kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 20:23Terve!
Ensimmäistä viestiä foorumille, kun käyttis palvellut hyvin ja ei oikeen mitään ongelmia ikinä.
Paitsi nyt. Rouvalla auto käytössä ja öljynpainevalohan jostain syystä kesken rauhallisen ajelun oli hypännyt tauluun. Oli 500m päästä kotoa ja ajellut tietenkin pihaan rauhakseltaan. Paikalle päästyäni kattelin öljyt ja ne ok. Nopealla käyttämisellä totesin moottorista nakutusta ja pakoputkesta jäähdytin nesteen käryistä valkeaa savua.
Mahtaakohan koko motti olla jo kaput ja mistähän löytyisi vaihtokonetta ja näihin perehtynyttä asentajaa Lahden/Etelä-Suomen alueelta
Sen verran tykästytty muutamassa vuodessa tuohon autoon että pelastaa se pitää.
Jakopääremppa muuten ehjään koneeseen on noin +1 000 €, moottorin vaihto noin +2 000 €.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Niin, mutta miten selittää jäähdytysnesteen hajun ja valkoisen savun pakoputkestaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 06:01Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Eipä taidan jakoketjun hyppääminen tätä aiheuttaa
Minusta kuulostaa kannentiivistevialta, kun kerran jäähdytysnestettä pääsee palotilaan. Näkyyköhän paisuntasäiliössä kovaa pulputusta tai onko jopa työntänyt nestettä ulos?
Pakokaasutesti, joka haistelee paisuntasäiliöstä, niin sillä pitäisi tuokin asia selvitä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Ei näkynyt paisarissa pulputusta silloin kun autoa nopeasti käyttelin. Taso kyllä oli laskenut reippaasti alle minimin ja värikin pysynyt samana.
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Eikö silloin kun jakoketju venyy ja hyppäilee tule jonkun verran tuhoa samalla?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 06:01
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Jakopääremppa muuten ehjään koneeseen on noin +1 000 €, moottorin vaihto noin +2 000 €.
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Kun nyt autoa on kotiinpääsyn jälkeenkin käytetty, niin loimottaako se öljyvalo edelleen ja koko ajan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Sitten syy saattaa olla kannentiivisteessä, kuten petrisa tuossa mainitsi.
Eräällä klubilaisella oli jakoketju venynyt ja "hypännyt yli". Pystyi silti ajamaan sen ProCar Servicelle Jyväskylään täältä Helsingistä. Heillä sattui silloin olemaan pakasta vedettyjä BioPower -moottoreita. Jakopäärempan ja koko moottorin vaihdon hintaero oli silloin +500 € luokkaa. Klubilainen valitsi uuden moottorin.Ksne kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 19:03Eikö silloin kun jakoketju venyy ja hyppäilee tule jonkun verran tuhoa samalla?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Loka 19, 2021 06:01
Olisiko jakoketju venynyt ja "hypännyt yli" (=jako sekaisin), jos nakuttaa tyhjäkäynnillä?
Jakopääremppa muuten ehjään koneeseen on noin +1 000 €, moottorin vaihto noin +2 000 €.
Nyt tuo hintaero on suurempi, sillä ilmeisesti nuo kaikki ProCar Servicen aikanaan ostamat moottorit ovat mennet kaupaksi. Toinen klubilainen osti venttiilivian vuoksi uuden BioPower -moottorin Oriolta. Sen hinta oli jo 2 200 € luokkaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 2.0t Vector 2008 Kansipahvi vai koko motti😓
Vähän lisätutkimuksia tuli tehtyä ja käytettyä autoa. Ei siinä pakokaasussa oikeen se jäähdytysneste haisekaan ja tasokin pysynyt samana minimiviivan kohdilla kun tarkemmalla silmällä katseli. Taisi olla kuumotus-kiikarit päässä ja mielikuvitus laukannut. Savu tosin vaaleaa käynnistyksen yhteydessä. Nakutusta kuuluu jakopään seudulta kun ruuvari korvalla kuunteli ja öljykorkin avaamalla ääni voimistui sekä kuului öljyntäyttöreiän kautta.