Xenon-valojen korkeudensäätö
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Kyl tuo mun silmään näyttäsi siltä että se on oikein.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Ok, mikäli näin tosiaan on niin palaan ensimmäisen viestin kysymykseen eli kuinka korkeussäädön saa itse tehtyä? Umpioiden päältä ruuvailemaanko?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Minä palaan myös asiaan että...
- onko joku säätänyt umpioita näyttämään liian alas, eivät ne molemmat voi itsekseen valahtaa
- jos edelliseen on vastaus, että ei ole säädetty, niin silloin vika on melko varmasti korkeusanturissa: asennettu väärin, rikottu irroitettaessa tai mennyt muuten vain juuri nyt rikki
- vielä edelliseen kohtaan, niin onko luettu testerillä mitä asentoa anturit näyttävät
Nuo asiat pitäsi ensin selvittää ennenkuin alkaa "summassa" säätämään perussäätöä
- onko joku säätänyt umpioita näyttämään liian alas, eivät ne molemmat voi itsekseen valahtaa
- jos edelliseen on vastaus, että ei ole säädetty, niin silloin vika on melko varmasti korkeusanturissa: asennettu väärin, rikottu irroitettaessa tai mennyt muuten vain juuri nyt rikki
- vielä edelliseen kohtaan, niin onko luettu testerillä mitä asentoa anturit näyttävät
Nuo asiat pitäsi ensin selvittää ennenkuin alkaa "summassa" säätämään perussäätöä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Voi ne säätää korkeammalle jos nyt näyttää ihan eteen, turvallisempi ajella. Mutta kannattaa sitten hankkiutua paikkaan missä saa tarkistettua korkeusanturien arvot ja tehtyä anturien kalibroinnin. Tuon jälkeeen voi kyl olla taas tarve säätää käsin peruskorkeus.
Tässä näkyy mistä säädetään ja miten kalibrointi: https://www.youtube.com/watch?v=aRnCSmuNsRQ
Korkeussäätö tapahtuu sisemmillä ruuveillä, siinä pitkien polttimoluukun takana.
Tässä näkyy mistä säädetään ja miten kalibrointi: https://www.youtube.com/watch?v=aRnCSmuNsRQ
Korkeussäätö tapahtuu sisemmillä ruuveillä, siinä pitkien polttimoluukun takana.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Onko se taka-akselin anturi/varsi ehjä ja paikallaan? Vaikka eteen onkin tehty remonttia, niin ei se tarkoita etteikö vika voisi siellä takana olla.
Perussäätö ei itsestään muutu, joten jokin niitä valoja alemmas ajaa.
Perussäätö ei itsestään muutu, joten jokin niitä valoja alemmas ajaa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Sitähän tässä minäkin olen yrittänyt kertoa, että jotain on automaattisäädössä pielessä. Ei se perussäätö voi molemmilta puolilta samalla tavalla merkittävästi muuttua itsekseen.
Kannattaa nyt aluksi tarkistaa testerillä antureiden korkeus signaali. Tähän käy tietenkin Tech, mutta myös OpCom, kun valitsee autoksi Vectra C:n. Sieltä löytyy kori-osaston alta AHL. OpCom löytyy aika monelta Saab-harrastajalta, mutta eniten tietenkin Opel-harrastajilta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Kokolailla ilman erikoistyökaluja ja testereitä saattaisi pystyä vilkaisemaan takapään anturin suunnalle ja varmistaa, että anturi tankoineen on kytketty.
https://saabwisonline.com/b5/9-3/2008/3 ... emove-512/
https://saabwisonline.com/b5/9-3/2008/3 ... emove-512/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Xenon-valojen korkeudensäätö
Jos ja kun tuo tanko on poikki, niin siihen saa nätisti tehtyä uuden kahdesta M6 kuulanivelestä ja pätkästä kierretankoa. Uutta myydään käsittääkseni vain anturin kanssa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05