Porukka hakee noilla jälkiasennus-LEDeillä parempaa valotehoa halogeenien tilalle.
Eilen tuli ajeltua HKI-Hyvinkää-HKI cabbella. Kyllähän nuo LEDit valaisevat paremmin lyhyissä valoissa kuin halogeenit
Joku kirjoitti aiemmin, että kannattaisi vaihtaa auto ennemmin kuin alkaa värkkäämään siihen jälkiasennus-LEDejä. En ole samaa mieltä. Jos autossa on muuten hyvät varusteet ja on panostanut sen ylläpitoon taloudellisesti, ei minusta ole järkeä alkaa vaihtamaan koko autoa vain siksi, että saisi paremman valotehon lyhyille/pitkille valoille. Sitä paitsi Saabin ikäisillä autoilla tuskin välttämättä löytää autoa, jonka ajokilometrit ja kunto täsmäävät omien autojen vastaaviin ominaisuuksiin.
Sen sijaan jos sattuisi olemaan vm. 2003-2006 NG9-3 manuaalisella ilmastoinnilla, tällöin harkitsisin auton vaihtoa saadakseni automaatti-ilmastoinnin. Se on sellainen ominaisuus, josta ei halua enää tinkiä. Toisaalta jos haluaisi xenonit halogeenien tilalle, tällöin olisi helpompi vaihtaa autoa kuin alkaa värkkäämään autoon itse orkkis-xenoneita jälkiasenteisena. Tuo LED-konversio on kyllä huomattavasti helpompi vaihtoehto, kunhan joku valmistajista saisi tieliikennehyväksynnän noille valoille.
Night Panel -toiminto oli taas paikallaan ajettaessa Nurmijärven pitkää suoraa. Harmi, ettei se ole yleistynyt muissa automerkeissä