Iridium TT IK20TT
Mitä mieltä raati on? Jatkanko näillä vai laitanko perinteiset Nkg tulpat?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Juuri näin.
Jaaa, voihan tuo olla, ite ajelin stage yks femmalla yhteensä lähemmäs 100tkm iridium tulpilla, ei ongelmia.Pakari kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 10:40Iridium/platinatulpat keskielektrodin terävyytensä vuoksi voi aiheuttaa pre-ignitionia, joten sellaisia ei etanolin kanssa ole hyvä käyttää. Pre-ignition on käsittääkseni täysin verrannollinen nakutukseen, joka tunnetusti johtaa hyvin nopeasti moottorivaurioon pahimmassa tapauksessa. Todennäköisesti "vakiotehoisissa" voi toimia, mutta viritettyihin en itse uskaltaisi laittaa ollenkaan.
Sekä etanolilla, että bensiinillä parhaiten toimivat NGK BKR7ESC-11. Vaihtaa useammin vain, ja vaihtovälin tiheys riippuu viritysasteesta. Itse vakiotehoiseen etanolikolkkiin vaihtelen 20tkm välein, eli joka toisessa öljynvaihdossa... Jos ajaisin vain bensiinillä, niin silloin 40tkm välein.
Minä laitoin ng9-3:en, jossa stage, ngk:n iridiumit. En huomannut mitään ongelmia. Auton olen jo laittanut eteenpäin, mutta jokusen kymmenen tuhatta noilla tuli ajettua.
Eipä siinä sitten mitään ja ne sitten toimivat myös etanolin kanssa.Fakiiri kirjoitti: ↑Ke Tammi 26, 2022 13:46No nimenomaan etanoolilla itse tuli pääsääntöisesti ajeltua, nuo iridiumithan saa valittua lämpöarvoltaan samat kuin normitulpatkin,
ja ngk laatua ovat nekin. Kuten sanoin ongelmia ei ollut, ja aikaisemman kommetin mukaan ei ollut ongelmia ollut näköjään
T8 koneessakaan.