Tomi V kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 07:43
Okei. Kiitos tästäkin tiedosta. Kyllähän sitä jos koeajolle lähden niin joku autoista enemmän kun minä ymmärtävä kaveri ottaa kyytiin ja eSID3 pistokkeeseen kiinni ja kunnon rääkki käydä antamassa niin saa ainakin selville jotain auton kunnosta
Jakoketjun yms äänet tietysti yrittää kuunnella samalla. Tämän mallin saabista on onneksi useamman vuoden kokemus niin tietää suurinpiirtein miltä sen pitää ajolleen tuntua ja kuulostaa.
Ja lähtökohtana kun pitää sen ettei kukaan vie ehjää autoa liikkeeseen vaihdossa niin ei hirveitä pettymyksiä tule sit kun sieltä ensimmäiset piilevät viat tulee esille
Ei se eSID välttämättä auta, mutta toki kannattaa tsekata auton vikakoodit ennen kuin tekee ostopäätöksen. Niin minäkin tein ennen meidän cabben ostopäätöstä.
Mutta kannattaa ehdottomasti tsekata esimerkiksi jarrut, valot, pyöränlaakerit, penkinlämmittimet jne., sillä kyseinen firma ei välttämättä ole tsekannut niitä ottaessaan auton myyntiin.
Meillä korjattiin NG9-5:sta:
-oikean takapyörän laakeri
-jarrut olivat aivan lopussa, joten ne vaihdettiin
-xenon -valojen korkeussäätö
-LED bar (korjasin itse ja otin siitä 500 euron alennuksen

)
-"öljynimuputken" tiivisterengas
Hmm, olikohan siinä kaikki?
Korjauksen hinta oli yhteensä 3 500 € + omat menetetyt työtunnit. Onneksi olin silloin duunissa tanskalaisessa start-upissa, jossa ei ollut tulenpalava kiire, mutta kyllähän se auton vienti "sinne tänne ja tuonne" v*tutt*
Nyt joku voi sitten kysyä, että miksi ostit tuolta? No siksi, että tuota mallia (vaikka onkin karvalakki) on tehty 33 kpl.
petrisa kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 09:23
Eikö tämä perustaja ja suurin omistaja kuulu tähän uskonnolliseen lahkoon?
Mielipide heillä on, että vääräuskoisia ym heidän lahkoonsa kuulumattomia saa huijata. Sama toistuu myös muissa ko lahkon omistamissa yrityksissä mm joukossa iso läjä "remppafirmoja".
Ilmeisesti kuuluu, kuten myös eräs rokotevastaisen kampanjan omannut/omaava kauppias sekä muutama rakennusfirmakin. Niillä on muuten aika kuivat pikkujoulut